25 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?
Haberler

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Marketing Türkiye
26 Temmuz 2021
2 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması 64. dönem verileriyle vatandaşların; son dönemlerde Türkiye’de görülmeye başlanan Delta Varyantından haberdar olup olmadığı, bu yeni varyantın salgının üzerindeki etkisi, insanlar üzerinde uyandırdığı endişeleri, elli yaş üstü birinci ve ikinci doz aşılarını olan kişilerin üçüncü doz aşı ile ilgili ifade, tutum, davranış ve değerlendirmeleri incelendi…

Sağlık Bakanlığının 50 yaş üstü bireylere 3. doz aşı randevularının açıldığını açıklaması sonrasında 50 yaş üstü aşı olmuş bireylerin yüzde 81’i 3. doz aşı olma niyetinde. Ancak aşı olmuş bu yaş grubunun yüzde 8’i 3. doz aşıyı olmayacağını, yüzde 10’u ise yaptırıp yaptırmayacağı konusunda emin olmadığını belirtiyor.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Delta Varyantı korkutur

Özellikle Fransa ve İngiltere’de hızlı yayılan yeni varyantla iligli geçen yaz mevcut olan virüsten çok daha bulaşıcı olduğu kaygısı Avrupa’da hakim. Türkiye’de Delta Varyantından haberdar olanların yüzde 48’i bu yeni varyant etkilerinden dolayı salgının çok daha uzun süreceği kanaatinde… Toplumumuzun yüzde 35’i de biraz daha uzun süreceği düşüncesinde. Toplamda her 10 kişiden 8’i bu varyanttan dolayı salgının süresinin uzayacağı görüşünde.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Her 10 kişiden 8’i delta varyantını biliyor

Ipsos Araştırma Şirketinin gerçekleştirdiği araştırmaya göre dünyada çok hızlı bir şekilde yayılmaya başlayan ve Türkiye’de artan Korona virüsün Delta Varyantından toplumun yüzde 77’isi haberdar. Uzmanların dünyada yaptığı açıklamalarda delta varyantının diğer koronavirüs mutasyonlarına göre daha hızlı yayıldığı ve belirgin semptomlarının soğuk algınlığı belirtilerine daha çok benzediği görüşünde toplanmasına rağmen, sürekli gündemde olan bu konuyu toplumun yüzde 23’lük bir kesimi ise duymadığını belirtiyor. Özellikle aşı yaptırma niyetinde olmayan kesimde bu varyantı duymama oranı yüzde 40’a kadar yükseliyor.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Yüzde 16 Delta’dan korkmuyor!

Delta varyantından dolayı bu varyanttan haberdar olan her 10 kişiden 8’i kendilerinin ve/ veya ailelerinden birinin koronavirüse yakalanacağı konusunda endişeliler. Bu virüsten endişe duymadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 16.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Araştırma Künyesi

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 02-06 Temmuz saha tarihleriyle veriler; 64. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

Salgında 3. dalga endişesi artıyor

Delta Varyantı featured ipsos
1 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
2 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
3 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Güncel Haberler
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Warner Bros. için satranç başladı: Netflix ve Ellison masada
Haberler
Warner Bros. için satranç başladı: Netflix ve Ellison masada
İrem Alimoğlu
22 Eylül 2025
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
Haberler
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) araştırdı: Yapay zeka, beynimizi tembelleştiriyor mu?
İrem Alimoğlu
10 Ağustos 2025
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Haberler
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Sena Tufan
21 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.