7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
DeFacto 2017 Sürdürülebilirlik Raporunu açıkladı
Haberler

DeFacto 2017 Sürdürülebilirlik Raporunu açıkladı

Marketing Türkiye
11 Ocak 2018
3 dk okuma

DeFacto, Enerji Tasarrufu Haftası kapsamında, 2017 yılında yayınladığı Sürdürülebilirlik Raporu sonuçlarına göre yurtiçindeki mağazalarında elektrik tüketiminde aylık %14; merkez ofisindeki çalışan başına kullanım suyu tüketimindeyse % 17.5 oranında tasarruf sağladı.

DeFacto, Enerji Tasarrufu Haftası dolayısıyla çevresel, toplumsal ve kurumsal yönetim alanındaki faaliyetlerini kapsayan Sürdürülebilirlik Raporu’nun ikincisinin sonuçlarını paylaştı. DeFacto, Enerji Tasarrufu Haftası kapsamında, ikincisini yayınladığı Sürdürülebilirlik Raporu sonuçlarına göre su ve elektrik kullanımını önemli oranda azalttı. Buna göre merkez ofisindeki su tüketiminde % 17.5, yurtiçindeki mağazalarındaki elektrik tüketimindeyse aylık bazda %14 oranında tasarruf sağlandı.

Raporun sonuçlarını değerlendiren DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Hem kurumsal hem de 200’ün üzerinde ana tedarikçilerimizle çevre ve toplum üzerinde etkilerimizin olduğunun bilincindeyiz. Günümüzde çevreye ve içinde yaşadığımız topluma karşı duyarlı şirket olmak finansal başarılar elde etmekten daha önemli. Bu yöndeki emeklerimizin sonuçlarını hesap verebilirlik ve şeffaflık ilkelerimiz çerçevesinde paylaşıyoruz. Sürdürülebilirlik Raporu’muzun ikincisini, ilk raporumuzda olduğu gibi tüm dünyada yaygın biçimde kabul gören ve uluslararası raporlama standardı olan GRI G4 Sürdürülebilirlik Raporlaması Rehberi’ni baz alarak hazırladık. Ayrıca kapsamını genişleterek iştirakimiz Ozon Tekstil’i dâhil ettik” dedi.

6 bin ton su tasarrufu

Ateş sözlerine şöyle devam etti: “Üretim sırasında oluşan tüm çevresel etkileri yerel yasa ve yönetmeliklere uygun şekilde yönetiyoruz. Yüksek miktarda tüketilen suyu yenilikçi uygulamalar sayesinde daha tasarruflu olarak kullanıyoruz. Bu durum rakamlara da yansımış durumda. 2016 yılında yaklaşık 4.7 milyon adet susuz ürünü mağazalarımızda satışa sunduk ve bu sayede 6.220 ton su tasarrufu sağladık. Satılan susuz ürün adedi 2014 yılında 3.4 milyon, 2015 yılında ise 3.5 milyon olarak gerçekleşmişti. Özellikle organik pamuklu ürün satış adedimiz her geçen yıl artarak devam ediyor. 2015 yılında 65 bin adet olan organik pamuklu ürün satışımız 2016’da 105 bin adede yükselirken 2017 yılında yaklaşık 6 kat artarak 697 bin 500 adede ulaştı.”

Türkiye’deki mağazalarında metrekare başına aylık ortalama elektrik tüketimini önceki yıllara oranla yaklaşık yüzde 14 azaltmayı başardıklarının altını çizen Ateş, “ Mağazalarımız aracılığıyla bin 688 ton karton ve 338 ton ambalaj atığını geri dönüşüme kazandırdık.  Ayrıca e-atık kampanyamız sayesinde TEMA’ya 970 kilogram elektronik atık bağışladık. Mağazalarımızda tercih ettiğimiz düşük elektrik tüketimli iklimlendirme sistemi ve yeni nesil LED armatürleri sayesinde enerji tüketiminde benzer büyüklükteki başka bir mağazalara kıyasla yüzde 35 tasarruf sağlıyoruz” diye konuştu.

Yeni nesil aydınlatma ile % 60 tasarruf

DeFacto Sürdürülebilirlik Raporu’nun sonuçlarına göre başta Ozon tekstil Genel Merkez binası olmak üzere, Sivas ve Batman’daki fabrikaları ile Kıraç’ta bulunan deposunda aydınlatma amaçlı kullanılan balanslı ampuller ve floresan lambalardan tamamen vazgeçildi. Ortak alanlarda daha iyi aydınlatma sağlayan fotoselli LED armatürlere geçildi. Bu sayede aydınlatma için kullanılan elektrik enerjisinde yılda yaklaşık yüzde 60 tasarruf sağlandı. 2016 yılında T5 ve LED armatürlere geçerek yıllık toplam 86.000 kWh, başka bir deyişle 309 GJ elektrik tüketiminin önüne geçildi. Bu rakamlar ortalama dört kişilik 29 hanenin yıllık elektrik tüketimine denk geliyor. Enerji tüketimin yanı sıra kâğıt, karton ve plastik gibi doğal kaynaklardan elde edilen malzemelerin verimli kullanılması markanın temel çevresel yaklaşım ilkelerinin ilk sırasında yer alıyor. Ömrü dolan karton koliler ve ürünlerin paketlendiği plastik ambalaj malzemeleri mağazalarının bulunduğu illerde faaliyet gösteren atık toplama ve ayrıştırma lisanslı firmalarına teslim ediliyor.  Buna göre, 2015 yılında 1.442 ton karton ve 288 ton ambalaj atığı, 2016 yılında ise 1.688 ton karton ve 338 ton ambalaj atığının geri dönüşüme kazandırıldı.

Tüketilen su arıtılıp kullanıma sunuluyor

Defacto Merkez ofis ve mağazalarda tüketilen suyun neredeyse tamamı bireysel ve temizlik için kullanılıyor. İstanbul’daki merkez ofiste çalışan başına su tüketiminde 2017 yılında yaklaşık % 17.5 tasarruf sağlandı. Buna göre 2016 yılında kişi başına 17.43 metreküp olan yıllık su tüketimi 2017’de 14.37 metreküpe kadar düştü. Su tüketimini daha da azaltmak için Genel Müdürlük binası ve yeni kurulan mağazalarda fotoselli bataryaları tercih ediliyor. Ozon Tekstil’e ait fabrikalarda kumaş boyama gibi su tüketimi yüksek olan üretim süreçleri bulunmuyor. Böylece görece daha düşük miktarda su tüketimi yapılıyor. Ozon Tekstil’in Sivas’taki iki fabrikasından 2016 yılında toplam 20 bin 500 ton atık su organize sanayinin içinde yer alan arıtma tesisine gönderildi. Batman’daki fabrikada üretimden kaynaklanan bir atık su bulunmuyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
4 hafta önce
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.