4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Deadpool 2'nin "sinir bozucu" iletişim kampanyası mercek altına alındı
Haberler

Deadpool 2’nin “sinir bozucu” iletişim kampanyası mercek altına alındı

Marketing Türkiye
11 Şubat 2018
2 dk okuma

Merakla beklenen çizgi roman filmi Deadpool 2’nin referanslarla dolu fragmanı ve Super Bowl LII sırasında gönderilen garip tweet’leri, filmin hayranları oldukça yoracak yeni bir pazarlama stratejisi olduğunu gösteriyor

2018’in en merakla beklenen filmlerinden Deadpool 2’nin vizyona girmesine henüz bir hayli vakit olsa da hayranları ve pazarlama iletişimi profesyonelleri beklemekten yorulmuşa benziyor. Zira filmin kendine has iletişim kampanyası beklemeyi oldukça zor hale getiriyor.

Uzun süren pazarlama stratejisi Deadpool’un sanki yıllardır vizyona girmediğini hissettiriyor. Bir yıl önce, Logan adlı filmin gösterimi sırasında Deadpool 2’ye ait bir teaser fragman yayınlanmıştı. Fragmanda görülen telefon kulübesi değiştirme sahnesi, 1980’lerden esintiler sunan ironik müzik seçimi, Marvel’ın babası Stan Lee’nin tuhaf ölümü ve Ernest Hemingway’in Yaşlı Adam ve Deniz kitabının oldukça absürt eleştirisi gibi birbirinden bir hayli zıt sahneler hayranları merakla koltuğuna çivilemişti.

Geçen sene ayrıca Bob Ross teaser‘ı da yayınlandı. Burada Deadpool (Ryan Raynolds) 90 saniye boyunca ardı ardına mastürbasyon şakaları yaparak izleyicilerin filme dair hiçbir fikri olmamasına yol açtı.

God, I love Pink (and not just the pop singer). Besides being my 2nd favorite shade of red, it's also the color of the inside of people's outsides and that lady biker gang from Grease. #DPtheSB

— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) February 4, 2018

Yakın zamanda ise Deadpool’un resmi Twitter sayfası Super Bowl sırasında canlı tweet serilerine başvurdu. “Tanrım, Pink’i [Pembe] çok seviyorum (ve sadece pop şarkııcısı olan Pink’ten bahsetmiyorum)” diyen Deadpool, bu sevginin kaynağını “insanlarının içi dışına çıkınca görülen renk” olmasına bağlıyor.

Bu noktada Deadpool 2’nin Mayıs ayına kadar vizyona girmeyeceğini hatırlatmak gerek… Görünen o ki aylarca sürecek bekleyiş sırasında birçok penis şakalarına, C sınıfı gözlemci komediye ve tarihi çoktan geçmiş ironik pop kültürü referanslarına maruz kalacağız.

Deadpool 2’nin bu stratejisinin, insanların henüz izlemediği bir filmden sıkılmasına yol açacağı kesin. Zira yapılan iletişim faaliyetleri bir pazarlama kampanyasından ziyade dayanıklılık testine benziyor.

Bu hafta Deadpool az da olsa fragmana benzeyen bir şey yayınlamaya yaklaştı; tamamen yeni karakterlerin olduğu video için hayranlar tam “yeni bir tanıtım filmi” diyecekken son dakikada Deadpool’un kadraja girip birkaçını öldürdüğünü gördük. Videoyu izleyen hayranların çoğu, “Bunu neden yapıyorsunuz?” diyerek şikayetlerini dile getirdiler.

2700Yeni filmin pazarlanmasında ilk Deadpool’un çekimleri sırasında yaşanan zorluğun da payı olabilir. Zira orijinal Deadpool 10 senelik bir “çekilecek mi çekilmeyecek mi” döngüsüne girmiş, sonunda internete “sızan” bir fragmanla gösterim tarihi öne alınmıştı. Deadpool o kadar rekor kırdı ki filmin yapımcıları bilerek hayranların moralini bozarak bir tür gergin bekleyiş yaratıyor olabilir.

Deadpool, son dönemde büyük bütçeli Hollywood yapımlarının değişen pazarlama stratejileriyle de çelişiyor. Örneğin yine Mayıs ayında vizyona girecek Star Wars devam filmi Solo için hiçbir ön iletişim çalışması yapılmazken hayranların filmi görmeden önce ellerine yalnızca bir fotoğraf tutuşturuldu. Solo’nun bilinmezlik kampanyasına nazaran Deadpool, hayranlarını bir materyal denizinde boğuyor. Ancak ne yazık ki filmle uzaktan yakından alakası olmayan referanslar izleyicinin sinirini bozmaktan başka bir işe yaramıyor.

The Guardian’dan film eleştirmeni Stuart Heritage bekleyip görme taraftarı. Bu pazarlama stratejisinin yapımcıların elinde patlayabilme ihtimali olduğu gibi son yılların en başarılı iletişim kampanyası yürütülmüş olabilir. Beklemenin en zor olduğu filmlerden biri olsa da sonucu film vizyona girince göreceğiz.

Kaynak: The Guardian

 

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Advertorial
3 gün önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sena Tufan
13 saat önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Haberler
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.