Cyber Grand Prix’ler sahiplerini buldu
Cannes 2014’te Cyber Aslanları sahiplerini buldu.
Iconoclast Paris reklam ajansının Universal için hazırladığı “Pharrell Williams-24 Hours Of Happy” adlı kampanyayla Grand Prix’e layık görüldü. ABD’li prodüktör, şarkıcı ve rapçi Pharrell Williams’ın Happy adlı şarkısının kullandığı kampanya aslında 24 saatlik bir müzik videosu. Zira Pharrell Williams’ın sürekli olarak çalan şarkısına ünlü ya da ünsüz fark etmeden karışık olarak seçilmiş “mutlu” Amerikalılar eşlik ediyor ve klip saatlerce uzuyor. Videoda Magic Johnson, Kelly Osbourne, Jimmy Kimmel ve Jamie Foxx gibi şöhretli isimlerin performansları yer alıyor.
Cyber kategorisinde Grand Prix’e layık görülen bir diğer kampanya ise İsviçre’li ajans Forsman & Bodenfors Gothenburg tarafından hazırlanan” Live Test Series”. Volvo Trucks için hazırlanan kampanya bir Volvo Trucks modeli aracın farklı ve eğlenceli yollarla test edildiği bir dizi filmden oluşuyor.
Cyber kategorisindeki son Grand Prix de Los Angeles’dan Creative Artists Agency’nin oldu. Fast Food zincici Chipotle Mexican Grill markasının Fast Casual Dining ürünü için hazırlanan The Scarecrow Grand Prix’e layık görüldü. “The Scarecrow” başlıklı iş aynı zamanda PR Grand Prix’in de sahibi. Ancak iki ay içinde 126 milyon 782 binden fazla Twitter görüntülenmesi ve AppStore’dan 650 binden fazla kez indirilmesiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran kampanya aslında yeme-içme problemlerine dikkat çekecek bir mobil oyun.
Dünya çapında 3 bin 660 işin başvurduğu Cannes Lions Cyber kategorisine Türkiye’den sadece bu yıl 30 başvurmuş.