29 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Haberler

Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!

Sena Tufan
39 saniye önce
2 dk okuma

MTM Medya Takip Merkezi’nin Ekim 2024 – Eylül 2025 dönemini kapsayan raporu, “Cumhuriyet” konulu içeriklerin medyadaki görünürlüğüne dair dikkat çeken bir tablo ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, “Cumhuriyet” ifadesinin geçtiği haber, yorum ve içeriklerin toplam sayısı son bir yılda yüzde 17 artış göstererek 3,2 milyondan 4,2 milyona yükseldi.

Veriler, bu artışın kaynağının dijital mecralar olduğunu açıkça gösteriyor. İnternet haber sitelerinde “Cumhuriyet” başlıklı içerikler yüzde 26 oranında artarken, dijital yayıncılık toplam görünürlüğün ana taşıyıcısı haline geldi. YouTube ve podcast gibi platformlarda da Cumhuriyet temalı içeriklerin sayısında artış görülüyor.

Buna karşılık, geleneksel medya kanallarında gerileme yaşandı. Rapora göre, konu ve konuk tercihleri doğrultusunda “Cumhuriyet” sözcüğünün kullanımı televizyon yayınlarında yüzde 65, yazılı basında ise yüzde 42 oranında düşüş kaydetti.

Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!

Toplumsal hafızada 365 güne yayılan bir ilgi var

Araştırmaya göre, en yüksek görünürlük her iki dönemde de 29 Ekim haftasında kaydedildi. Ekim 2024 sonuçları bir önceki döneme göre yüzde 1 artış gösterdi. Yılın 12 ayının 10’unda görünürlüğün önceki dönemin üzerinde seyretmesi, ilginin yalnızca bayram dönemlerine bağlı olmadığını ve toplumsal hafızada süreklilik arz eden bir karşılık bulduğuna işaret ediyor. Bu çerçevede Haziran 2025’teki yüzde 42’lik yükseliş, ilginin farklı evrelerde yeniden üretilebildiğini gözler önüne seriyor.

Medya görünürlüğündeki yıllık artışa paralel olarak sosyal medyada da dikkat çekici bir hareketlilik söz konusu. Yalnızca son 1 ayda “Cumhuriyet” başlığıyla paylaşılan yaklaşık 1 milyon 400 bin ileti, konunun sosyal medyada da çokça konuşulduğunu ortaya koyuyor.

Cumhuriyet’i dijitalde daha çok konuşuyoruz

Veriler, medya tüketim alışkanlıklarının dijital lehine belirgin bir yön değişimi yaşadığını gösteriyor. Dijital platformlar erişim gücü, hız ve etkileşim avantajıyla görünürlüğü büyütürken; televizyon ve yazılı basındaki gerileme ilgi kaybından ziyade yayın stratejisindeki değişimle ilişkilendiriliyor. YouTube ve podcast mecralarında görünürlük sınırlı olsa da eğilimin dijitalleşme yönünde güçlenerek devam ettiği görülüyor.

MTM Medya Takip Merkezi verilerine göre, geleneksel medya alanı daralsa da “Cumhuriyet” kavramı gündemdeki yerini koruyor. Dijital platformların erişim gücü, söylemin geniş kitlelere daha güçlü biçimde yayılmasını sağlıyor.

Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!

featured MTM Medya Takip Merkezi
1 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
4 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
5 Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Güncel Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Haberler
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Haberler
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Sena Tufan
17 Eylül 2025
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
3 hafta önce
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.