8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler

“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!

Sena Tufan
6 Haziran 2025
2 dk okuma

İş, bulaşıklar, ödevler, temizlik… Her yeni gün, uzun bir yapılacaklar listesiyle başlıyor. Bu da oyun için zaman kalmadığı algısını güçlendiriyor. Oysa aslında zaman var. Tek yapmamız gereken odağımızı yeniden belirlemek. The LEGO Group, “Önce oyun, gerisi kolay” diyor çünkü önce oyun geldiğinde, geri kalan her şey çok daha kolay.

LEGO’nun “İyi Oyna” (Play Well) araştırması; hem dünya genelinde hem Türkiye’de çocukların yüzde 96’sının, oyun oynamanın  kendilerini iyi hissetmelerinde önemli bir rol oynadığını düşündüğünü ortaya koyuyor. Ancak Türkiye de dahil olmak üzere araştırmanın yapıldığı ülkelerdeki genel ortalamayla her 5 ebeveynden 4’ü, oyunun günlük hayatta yeterince önceliklendirilmediğine inanıyor. Öyle ki oyun uzun zamandır; sorumluluklar yerine getirildikten sonra hak edilen bir tatlı gibi. Günlük ev işleri, ödevler ve temizlikten sonra sırası gelen, yani önce o çok sevilmeyen sebze yemeğini bitirdikten sonra kavuşulan bir ödül gibi. Zaten Türkiye dahil olmak üzere ebeveynlerin yüzde 62’si, oyunu çocuklar için bir ödül olarak sunduklarını kabul ediyor. Peki, bu düşünceyi tersine çevirsek ve oyuna öncelik versek ne olurdu?

The LEGO Group, şimdi tam da bunu sorguluyor: Yapılacaklar listesini tamamlamadan önce oyuna öncelik verdiğimizde hangi yaşta olursak olalım yaratıcılık artıyor, problem çözme becerileri gelişiyor ve stres azalıyor.

Çocuklar için oyun her şeyden önce benzersiz bir öğrenme fırsatı

Oyun, çocukların daha geniş bir bakış açısı kazanmalarına, yeni fikirler keşfetmelerine ve problemleri kendi yollarıyla çözme özgüvenini geliştirmelerine yardımcı oluyor. Bilişsel gelişimi, sosyal becerileri ve eleştirel düşünme yetisini destekleyerek sıradan anları sıra dışı öğrenme fırsatlarına dönüştürüyor. Aslında hem çocuklar hem ebeveynler bu tür deneyimlere ihtiyaç duyuyor, öyle ki araştırma sonuçlarına göre ebeveynlerin yüzde 87’si, dünya genelinde ve benzer şekilde Türkiye’de de ailece daha fazla oyun oynayabilmeyi istediklerini söylüyor.

Yetişkinler için oyun bir yeniden başlat düğmesi

Oyunla stres azalır, yaratıcılık artar ve en zorlu işler bile daha baş edilebilir görünmeye başlar. Oyun bir dikkat dağıtıcı değil, tam tersine bir “yeniden başlat” düğmesidir. İş yerinde daha iyi bir ekip çalışmasını teşvik eder, ilişkileri güçlendirir ve günlük yaşama neşe katar. Araştırma sonuçlarına göre dünya genelinde ebeveynlerin yüzde 86’sı oyun oynamanın kaygılarından uzaklaşmalarına yardımcı olduğunu söylüyor. Üstelik bu oran, Türkiye’deki ebeveynlerde yüzde 90’ların üzerine çıkıyor. 

Aileler için oyun empati, bağ ve birliktelik demektir

Aileler birlikte oyun oynadıklarında; birlikte eğlendiklerinde, bağ kurdukları ve birbirini daha yakından tanıdıkları bir dünya inşa ederler. Bu da, günlük hayatın baskılarından uzaklaşıp sadece birbirlerinin varlığından keyif alma fırsatı sunar. Oyun, ebeveynlerin çocuklarını bambaşka bir açıdan görmelerini sağlar, bu sayede daha derin bir anlayış ve empati geliştirir. Diğer yandan anne, baba ve kardeşleriyle oynayabilmek çocuklara aidiyet, güven ve koşulsuz sevgi duygusu kazandırır. Ailelerin gerçekten bağ kurduğu anlar tam da bu oyun dolu zamanlardır ve bu anlar, bir ömür sürecek mutluluk ve sağlam ailenin temellerini oluşturur. Türkiye de dahil olmak üzere, araştırmada yer alan ebeveynlerin yüzde 91’i, oyunun aile bağlarını güçlendirdiğini söylüyor.

LEGO® Play Well Study 2024 hakkında…

The LEGO Group tarafından Edelman DXI aracılığı ile yürütüldü. Avustralya + Yeni Zelanda, Avusturya, Belçika, Brezilya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hong Kong, Macaristan, Hindistan, Endonezya, İtalya, Japonya, Kenya, Meksika, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Singapur, Slovakya, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, İsviçre, İsveç, Suudi Arabistan, Tayvan, Türkiye, BAE, İngiltere ve ABD dahil olmak üzere 36 ülkede gerçekleşti. 36 bin Ebeveyn ve 5-12 yaş arası 25 bin 532 çocuk dahil olmak üzere 61.532 katılımcı yer aldı. 13.12.23 – 24.01.2024 tarihleri arasında yapıldı. 

Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği

featured play well
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 Kasım 2025
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
Sena Tufan
2 hafta önce
Kış Olimpiyatları heyecanı, Dua Lipa ile başlıyor
Haberler
Kış Olimpiyatları heyecanı, Dua Lipa ile başlıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
31 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.