16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola 2020'yi "bahar temizliği" yılı ilan etti
Haberler

Coca-Cola 2020’yi “bahar temizliği” yılı ilan etti

Marketing Türkiye
13 Aralık 2020
1 dk okuma

Genel performans düzeyinin altında kalan markalarını “Zombi Markalar” ilan eden Coca-Cola, salgından daha güçlü çıkabilmek adına 2020’de kapsamlı bir “bahar temizliği” yaptı. Portföyünde bulunan 400’den fazla markanın yarısını piyasadan kaldırmaya karar veren Coca-Cola, inovasyon peşinde…

Global salgın zincirleme bir şekilde her alanda etkisini göstermeyi sürdürüyor. Markaları büyük bir değişime sürükleyen pandemi Coca-Cola’yı da yeniden yapılanmaya itti. Bu dönemi fırsata çeviren Coca-Cola, radikal bir kararla “Zombi Markalar” adını verdiği yüklerinden kurtulmak için gerekli süreci başlattı.

Morgan Stanley’in Küresel Tüketici ve Perakende Konferansında konuşan Coca-Cola’nın Finans Müdürü John Murphy, “2020 bahar temizliği yapmak için iyi bir yıl oldu” dedi. Murphy, Covid-19’un ve sonrasında alınan harcamaları kısma kararının değişim için bir katalizör görevi gördüğünü belirtti.

2020’yi şirketi yeniden yapılandırmak ve daha minimal kararlarla yönetmek için “Zombi markaları” piyasadan kaldırma yılı ilan ettiklerini kaydeden Murphy, açıklamasına şöyle devam etti, “Hepimizin bir garajı var, hepsi zamanla hurdayla doluyor ve hareket edemiyoruz. Bu durumu inovasyon hattında yaşamak çok ürpertici.”

Murphy, bu radikal kararı markayı yeniden keşfetmek ve daha kapsamlı pazarlama çalışmaları yürütmek adına aldıklarını söylüyor.

Coca-Cola liderlik ekibi kendine meydan okuyacak

Coca-Cola’nın liderlik ekibi, “Pazarda nasıl daha atak olabiliriz?” gibi soruları yanıtlamak üzere “kendine meydan okumak” için bu yıl bir adım attı. Marka, inovasyona hızlı bir tempoyla yaklaşıyor ancak pazarlamayı yönetme konusunda daha incelikli bir denge kurmaya çalışıyor. Bu, gerektiğinde “samimi ve yerel” pazarlamayla tüketici bağını güçlendirmek anlamına geliyor.

Kaynak: Marketing Week

coca-cola inovasyon pazarlama zombi markalar
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Haberler
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Advertorial
11 Nisan 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
"İnsansız" sürdürülebilirlik oksimoronu
Haberler
“İnsansız” sürdürülebilirlik oksimoronu
Nafizcan Önder
20 Nisan 2025
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.