27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ekonomik belirsizlik CMO’ların uykusunu kaçırıyor
Haberler

Ekonomik belirsizlik CMO’ların uykusunu kaçırıyor

Seda Başpınar
17 Mayıs 2023
1 dk okuma

ABD merkezli araştırma şirketi BrandKeys tarafından yapılan yeni bir araştırma CMO’ların uykularını kaçıran nedenleri ortaya koyuyor. Araştırmaya göre CMO’ların uykusu en çok ekonomik belirsizlik karşısında kaygılanmaktan kaçıyor…

Ekonomik kaygılar bir pazarlamacının uykuya dalmak için başını koyduğu yastığın ta kendisi olsa da pandemi ve dünyayı tesiri altına alan enflasyon, pazarlamacıların kaygılarını ister istemez artırdı. Araştırmada ortaya çıkan ve ekonomik belirsizliğe bağlı oluşan kaygıların arkasında ise elbette pek çok neden sıralanıyor. Buna göre CMO’lar en çok pazarlama yatırımlarının getirilerini, şirket kârlarını, bütçe kesintilerini düşünmekten uyuyamıyor… Diğer taraftan pazarlama liderlerinin gecelerinin stresli geçmesinin tek nedeni ekonomik belirsizlik değil. CMO’ları uyutmayan bir diğer önemli neden marka sadakatinin tüketici davranışlarını nasıl etkilediği oluyor.

CMO’ların diğer kaygı gerekçeleri ise başlıca şöyle sıralanıyor:

  • Artan kâr/hissedar değeri baskısı (yüzde 97)
  • Yeni markalardan gelen rekabet (yüzde 95)
  • Marka amacı / ESG sorunlarını belirleme (yüzde 95)
  • Markayı tüketici beklentileriyle uyumlu hale getirmek (yüzde 93)
  • Marka güvenini artırma (yüzde 90)

Kaygılarla başa çıkmayı öğrenmek mümkün

Pek çok uzman, pazarlamacıların en büyük kaygısının ekonomi olmasının, işletmelerin hala pandeminin etkilerinden kurtulma sürecinde olduğunun göstergesi olduğunu söylüyor. Ancak araştırma sonuçları, şirketlerin önümüzdeki yıllarda bu ekonomik kaygılarla başa çıkmayı öğrenerek gelir artışı sağlamanın ve maliyetleri yönetmenin bir yolunu bulma olasılığının oldukça yüksek olduğunun ortaya koyuyor. Pazarlamacılar için bir diğer önemli önceliğin ise yapay zeka entegrasyonu ve yatırım getirisi olması bekleniyor.

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
6 Kasım 2025
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Haberler
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Marketing Türkiye
3 gün önce
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Haberler
Yeni nesil katlanabilir ev deneyimi: Foldy House
Advertorial
19 Kasım 2025
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Haberler
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.