16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Clubhouse'u etkin kullanma rehberi
Haberler

Clubhouse’u etkin kullanma rehberi

Nafizcan Önder
30 Mayıs 2021
2 dk okuma

Clubhouse, geçtiğimiz haftalarda Android işletim sistemi telefonlara kademeli olarak entegre olmaya başlamıştı ama bunların arasında henüz Türkiye yoktu. Türkiye’den sadece Google Play üzerinden ön kayıt oluşturulabiliyordu. Clubhouse tarafından geçen hafta yapılan açıklamaya göre; uygulama tüm dünyada artık Android işletim sistemi telefonlarda da kullanılabilecek. Bireysel kullanıcılardan markalara herkesin dikkatini çeken yeni platform bir anlamda da kullanıldıkça keşfediliyor. Tam da bu noktada ihtiyaç duyulabilecek Clubhouse’u etkin kullanma rehberi İletişim profesyoneli Gamze Nurluoğlu’ndan geliyor…

Ne sıklıkla oda açmak gerekir ve oda açarken nelere dikkat edilmeli?

Oda sıklığı kullanıcıların platformda ne kadar aktif konuşmacı olup, moderatörlük yapmak istediği ile alakalı bir seçim. Diğer taraftan, öne çıkan profiller haftada minimum 3 oda açan kullanıcılar.

Oda açarken isim seçimi, kullanıcılara hangi konuda konuşulduğuna dair bilgi vermek ve doğru kitleye ulaşabilmek için büyük önem taşıyor.

Moderatör olarak nelere dikkat edilmeli?

Clubhouse’da kullanıcılar bir oda açtığında moderatörlük yapabiliyor veya başka bir odada moderatör olarak atanabiliyor. Moderatör olmak, odayı kapatma, kimlerin konuşmacı olarak yer alınacağını seçme ve katılımcıların mikrofonunu açıp kapama hakkı veriyor. Buradaki önemli nokta, odadaki aktif yönetimi sağlamak ve adil bir konuşma düzeni yaratmak.

Moderatör olarak dikkat edilmesi gereken diğer konular ise şöyle:

  • Konuşma talebi gönderenler sırayla alınmalı ve konuşma hakkı verilenlerle sıralama doğru yönetilmeli.
  • Konuşma talep etmeyenlere bilgileri olmadan konuşmacı daveti göndermek doğru değil. Eğer yer alınması istenen bir konuşmacı var ise önden davet talebi iletilmeli.
  • Konuşmacı olarak alınan kişilerin sırayla konuşmalarını ve araya girmeden söz hakkı almaları isteniyorsa, mikrofonların bir kez açılıp kapatılması rica edilebilir. Böylece söz karışıklığının önüne geçilebilir.  
  • Ünlü veya yüksek takipçi sayısına sahip biri geldiğinde onu öne çıkarmaya çalışmak yerine, sıralama bozulmadan konuşmanın sürdürülmesi önemli. Aksi bir tavır sergilendiğinde odadaki diğer kullanıcılardan tepki çeken bu durum platformun vaadi ile aykırı. Çünkü platformdaki ekosistem herkesin eşit haklarda konuşabilmesi ile sürdürülebiliyor. 
  • Konu ekseninin kaymamasına dikkat edilmeli. Açılan başlık çerçevesinde tutulan sohbet, daha etkili bir oda sağlıyor.
  • Kişiler arası tartışma durumlarında veya provokatör söylemlerde gerektiği noktada kişilerin mikrofonu kapatılabilir veya ilgili kişiler konuşmacılar arasından çıkartılabilir. Önemli olan bu konunun nedenini açıklamak ve şeffaf olmak. 

Bir odaya katılındığında nasıl davranılmalı?

Clubhouse’da bir odaya katılım sağlandığı an dinleyici veya konuşmacı olmak mümkün. Kullanıcı olarak odaya girildiği an konuşmacı talebinde bulunulmamalı. Bir süre odada neler konuşulduğu dinlenip, fikir sahibi olduktan sonra talepte bulunmak daha verimli.

Konuşmacı talebi kabul edildiği anda ise moderatörden söz verilmesi beklenmeli. Moderatör söz vermeyi atladığı takdirde bir kez mikrofon açılıp kapatılabilir.

Konuşmacıyken bir konuya destek vermek veya biri alkışlanmak istendiği takdirde, mikrofon arka arkaya açıp kapatılabilir.

Ne konuşmak daha iyi olur? İş mi, eğlence mi?

Clubhouse’da hem Türkiye’den hem dünyanın farklı ülkelerinden odalarda çok farklı konular konuşuluyor. Odaların da tek bir konusu yok. Yani sadece iş veya eğlence odaklı bir konu dizilimi söz konusu değil. Türkiye’de iş konuları da eğitim seansına dönen odalar da magazin grupları da görülüyor. O yüzden Nurluoğlu, kullanıcılara aslında “siz ne konuşmak istiyorsunuz? Tam buna göre ekosisteminizi oluşturabilirsiniz. Tek doğru yoktur, unutmayın. Ama şunu da unutmayın, katıldığınız odalar birçok kişi tarafından görülüyor yani bir ayak izine sahipsiniz” diye konunun altını çiziyor.

Şirketler için clubhouse nasıl kullanılabilir?

Clubhouse elbette markaların da radarında olan ve var olmak istedikleri bir platform. Markaların bu alanı nasıl kullanması gerektiğini ise Nurluoğlu “Profilde bir izleyici kitlesi oluşturuldu ise ve bir şirket adı ile Club sayfası açıldıysa şirket faaliyetlerinin güncellemelerini paylaşmak için odalar açılabilir. Aynı şekilde sektörden konuklar alarak yayınlar yapılabilir. Diğer taraftan “influencer marketing” faaliyetleri kapsamında kendi izleyici kitlesini oluşturan profiller ile de iş birliği yapılması mümkün.” sözleriyle özetliyor…

“Keşfedilmeyi bekleyen gezegen: Clubhouse” dosyamızı okumak için TIKLAYIN.

clubhouse featured Gamze Nurluoğlu
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Haberler
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Sena Tufan
16 Mayıs 2025
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Haberler
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Haberler
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.