19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

clipkit, yeni teknolojilerle ilkleri gerçekleştiriyor!

Marketing Türkiye
13 Mayıs 2014
2 dk okuma

Teknolojisi ile markaların video reklam performansını artırmayı hedefleyen ve Avrupa’nın birçok ülkesinde başarılı bir şekilde faaliyet gösteren clipkit, geçtiğimiz Kasım ayında başladığı Türkiye serüvenine yeni teknolojileriyle devam ediyor. Yeni ve daha değerli video içeriklerini Türkiye pazarına getirmeyi amaçlayan clipkit, yeni teknolojileri sayesinde mobil ortamlarda ve Akıllı TV’de video reklam yayınlarına başlamayı planlıyor. Türkiye’nin dijital video pazarının gelişmesi için artık hazır olduğunu söyleyen clipkit’in Genel Müdürü Esra Erden Özkan, clipkit’in bu gelişimde sahip olduğu teknolojilerle başrolü oynayacağının altını çizdi.

Neden Türkiye pazarına girmeye karar verdiniz?

Türkiye’de 36 milyon internet kullanıcısı var. Bu da Türkiye’yi Almanya, Rusya, İngiltere ve Fransa’nın ardından Avrupa’nın 5. ve dünyanın 13. büyük internet nüfusu yapıyor. Dijital pazarlama 2013 yılının ilk iki çeyreğinde, 2012’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 30 arttı ve 541 milyon TL’ye ulaştı. Aynı dönemdeki dijital video reklam harcamasına bakıldığında, yüzde 96’lık şaşırtıcı bir artış var, bu da dijital pazarlamanın Türkiye’de, özellikle de video reklamcılığında ne kadar geliştiğini gösteriyor. 2012 sonu süresince Avrupalı birkaç dijital video pazarını inceledik. Araştırmamız sonrasında Almanya’daki deneyimimiz ve iş modelimizin Türk pazarı için çok ilginç ve değerli olabileceğini gördük. Genel olarak dijital video pazarı oyuncuları yerel ve hepsi de oldukça iyi performans gösteriyor olsalar da, Türkiye pazarı yabancı şirketlerin yatırım yapması ve yeni teknolojiler, beceriler getirerek pazarda olmayan değerleri üretip dijital video pazarının gelişmesi için hazır durumda.

Diğer ülkelerle karşılaştırıldığında Türk pazarının belirli özellikleri neler?

Türkiye’de yaşayan 75 milyon insanın 36 milyonu düzenli olarak internet kullanıyor ki bu çok yüksek bir yaygınlık oranı. 15 ila 34 yaş arası kişilerin oranı tüm internet nüfusunun yüzde 63,6’sını oluşturuyor. Bu da bölge çapındaki (Orta Doğu Avrupa) en yüksek oran. Bu internet kitlesinin genç yaşı, yüksek bir hızlı benimseme potansiyeli olduğunu gösteriyor. Türk pazarına dair başka bir rakam ise internet kullanımının kadınlarda yüzde 43, erkeklerde ise yüzde 57 olarak bölündüğünü ifade ediyor. Dijital kullanıcıların yüzde 96’sı sosyal medya platformlarını ziyaret ediyor (bu platformlarda video yoğun biçimde izleniyor), bu kullanıcıların yüzde 80’inden fazlası ise sosyal platformlarda günde 2 saatten fazla zaman harcıyor. Ayrıca, Türkiye’nin stratejik coğrafi konumu diğer kilit pazarlara daha kolay erişim sağlıyor. Güçlü bir teknik eğitim sistemi, yüksek eğitimli teknoloji uzmanlarından oluşan muazzam bir işgücü yaratıyor.

Türkiye’de işiniz ile ilgili gelecek planlarınız neler?

Bir DMP (Data Management Platform-Veri Yönetim Platformu) uygulaması ile mevcut işimizi önemli bir adıma taşımayı planlıyoruz. Birinci planımız, var olan iş modelimizi DMP (Data Management Platform-Veri Yönetim Platformu) ile bir sonraki adıma taşımak. İkinci planımız ise Almanya’da geliştirdiğimiz syndication teknolojimizi iş ortaklarımıza sunarak, yeni ve daha değerli video içeriklerini Türk pazarına getirmek ve ayrıca mobil ile Akıllı TV’de video reklam yayınlarına başlamayı hedefliyoruz. DMP ve syndication teknolojisini birleştirerek Türkiye dijital video pazarına sunacak olmamız clipkit’in gücünü artıracaktır.

Mevcut siyasal gelişmelerin planlarınızda yeri var mı?

Hayır, hiçbir siyasal gelişme veya eğilimden etkilenmiyoruz çünkü biz uzmanlaşmış bir sektöre odaklanan bağımsız bir ağa sahibiz.

Kaynak: http://www.iabturkiye.org

1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
3 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
4 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Güncel Haberler
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de "ucuz kahve" satışına başladı...
Haberler
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de “ucuz kahve” satışına başladı…
Nafizcan Önder
6 gün önce
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Haberler
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sena Tufan
2 gün önce
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
Haberler
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Haberler
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.