20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çiftçiler iklim krizinin çaresini teknolojide buldu
Haberler

Çiftçiler iklim krizinin çaresini teknolojide buldu

Gizem Yıldız
26 Mayıs 2021
3 dk okuma

Cargill’in 2019 yılında başlattığı 1000 Çiftçi 1000 Bereket programıyla birlikte birçok çiftçi dijital tarım uygulamalarıyla tanıştı. Birebir danışmanlık uygulamalarının da bulunduğu program sonucunda çiftçiler artık teknolojisiz bir tarım düşünemiyor. Cargill şimdi de KONDA iş birliğinde çiftçilerin ihtiyaç ve beklentilerini anlamak adına iki fazlı kapsamlı bir araştırma geçekleştirdi. Sonuçlar Türk tarımının geleceği açısından oldukça umut verici…

1000 Çiftçi 1000 Bereket programı kapsamında önemli bir adım atılarak, KONDA ile iş birliği yapıldı. Çiftçilerin davranışlarının yıllar içinde nasıl değiştiğini anlamak, temel eğilimlerini öğrenmek, ihtiyaçlarını ve beklentilerini ortaya koyarak geleceğe ışık tutmak üzere, iki fazdan oluşan kapsamlı bir araştırma gerçekleştirildi. Araştırmanın ilk fazında, KONDA’nın aylık olarak düzenlediği “Barometre” araştırmalarından oluşan birkaç yıllık veri tabanı analiz edildi. Sonuçlarda 10 yıl öncesine göre kendisini modern olarak tanımlayan çiftçilerin oranındaki artış dikkat çekti.

Araştırmanın ikinci fazında ise Türk çiftçilerin etkin ve sürdürülebilir mahsul üretimini destekleyen teknolojik ilerlemelere kucak açarak, dijitalleşme ve modernleşme eğilimlerinin arttığı ortaya çıktı. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen görüşmelerde, çiftçiler 1000 Çiftçi 1000 Bereket Programı’nın kendilerini hayatlarında ilk defa dijitalleşme ile tanıştırdığını ve teknolojiyi günlük faaliyetlerinin her adımına entegre etmeye başladıklarını vurguladılar. 

Baba mesleği devam etsin istiyorlar

Çiftçilerin yeniliği hayatlarına dahil etme şekillerinde de farklılık kaydedildi. Buna göre; yenilikleri yakın çevrelerinden takip eden geleneksel çiftçiler, sonuçları gördükten sonra uygulamaya geçiyor. Temkinli çiftçiler, uzaktan gördüğü yeni bir uygulama aklına yatarsa uygulama kararı veriyor. Yenilikçi çiftçiler ise hem bilgiyi daha geniş kaynaklardan takip ediyor hem de uygulama konusunda daha cesur.

Çiftçilerin yenilikleri uygulamalarında ise doğrudan iletişim ve yüz yüze danışmanlık önemli bir rol oynuyor. Çiftçiler, 1000 Çiftçi 1000 Bereket Programındaki ziraat mühendisleriyle sürekli iletişimde olmaktan ve yardım almaktan memnuniyet duyduklarını ifade etti. Çiftçiler aynı zamanda finansal okuryazarlık eğitimi sayesinde tarlalarını işletme bakış açısıyla yönetebildiklerini söyledi.  

Toprağını aile yadigarı olarak gören çiftçiler, çocuklarının tarımla ilgili bölümlerde eğitim almasını ve aile mesleğini devam ettirmesini istiyor. 

İklim krizinin etkileri derinden hissediliyor

Çiftçilerin en önemli gündem maddelerinden biri de iklim krizi. Adına “iklim krizi” demeseler de etkilerini derinden hissediyorlar. Kuraklık ve beklenmeyen hava olayları gibi koşullara uyum sağlamaya çalışan çiftçiler, program kapsamında tarlalarına özel sunulan doğru sulama, gübreleme ve ilaçlama programı sayesinde kaynak tasarrufu yapabildiğini belirtti.

“Çiftçiler dijitalleşen dünyaya erişim sağlıyor”

Araştırmanın sonuçları KONDA Araştırma Genel Müdürü Bekir Ağırdır tarafından, ekonomi gazetecisi Meliha Okur’un moderatörlüğünde, basın mensuplarının katılımıyla gerçekleştirilen çevrim içi toplantıda paylaşıldı.

Toplantıda araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Cargill Gıda Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Kurumsal İlişkiler Direktörü Arzu Örsel, “Çiftçilerin refahını artırmak için çalışırken, onların hayatına eğilmemiz, ne istediklerini, ne hissettiklerini ve ne beklediklerini anlamamız önem taşıyor. Bu araştırmayı, sürdürülebilir tarım uygulamalarını desteklemeye ve çiftçilerimizin refahını artırmaya yönelik çabalarımıza ışık tutmak üzere, Türk çiftçisinin davranışlarına dair daha derin bir içgörü kazanabilmek için hayata geçirdik. Sonuçlar, dünyanın her yerindeki tarım toplumlarında yaşandığına şahit olduğumuz gelişmelere benzerlik gösteriyor. Tüm dünyayla birlikte Türkiye’de de daha fazla çiftçi dijitalleşen dünyaya erişim sağlıyor ve faydalarını deneyimliyor” diye konuştu.

Örsel, konuşmasına şöyle devam etti: “Çiftçiler yüz yüze iletişim kurmaya ihtiyaç duyuyorlar. Üç yıldır başarıyla yürüttüğümüz ve her geçen gün kapsamını genişlettiğimiz 1000 Çiftçi 1000 Bereket, Türkiye’de çiftçilere düzenli ve sürekli danışmanlık hizmeti sunan ilk ve tek sosyal sorumluluk programı. Bu anlamda onlarla bir bağ kurmaktan ve çiftçilerimizin ihtiyacına cevap verebilmekten büyük memnuniyet duyuyoruz. Aynı zamanda işinin tüm zorluklarına rağmen umudunu koruyan çiftçilerimizi görmek bize de umut verdi.”

Çiftçiler çevrimiçi takipte

Araştırma, özellikle Türk çiftçilerin dijital tarım araçlarını kullanmakla kalmadıklarını, aynı zamanda bilgi edinmeye daha istekli olduklarını ve dijital iletişim araçlarını daha etkin şekilde kullanmaya eğilimli olduklarını ortaya koyuyor. 2016 yılında sosyal medyayı kullanan çiftçilerin oranı yüzde 40 iken, 2020 yılında bu oran yüzde 60’ın üzerine çıktı. Araştırmada takip edilen kilit sosyal platformlar olan Facebook, Twitter, WhatsApp, YouTube ve Instagram’ın tamamında çiftçiler arasında çift haneli büyüme kaydedildi. 1000 Çiftçi 1000 Bereket Programındaki çiftçiler arasında devam eden iletişim, sosyal medya kanalları tarafından güçlendirildi. 

Türk çiftçilerin dijital erişimindeki bu artış, Cargill’in 2019 yılında hayata geçirdiği 1000 Çiftçi 1000 Bereket Programının da katkısıyla artıyor. Program kapsamında bugüne kadar 12 ilde, toplam 3 bini aşkın mısır, ayçiçeği ve kanola çiftçisine ulaşıldı. Türk çiftçilerini sürdürülebilir tarım uygulamaları konusunda desteklemek üzere, tamamen ücretsiz olarak tasarlanan program kapsamında, dijital toprak analizi, uydudan tarla sağlığı takibi gibi dijital araçlara erişim imkanı sağlanıyor. Aynı zamanda sulama ve gübreleme gibi konu başlıklarında danışmanlık ve eğitim programları sunuluyor.

Türkiye’nin toprağına sahip çıkan markalar

featured
1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
5 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Güncel Haberler
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Haberler
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sena Tufan
1 gün önce
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Araştırma
Türkiye’deki gerçek kira artış oranları açıklandı: TÜİK verileriyle arada fark var! 
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Haberler
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Sena Tufan
19 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.