5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Cheetos modern sanata meydan okuyor!
Haberler

Cheetos modern sanata meydan okuyor!

Sena Tufan
29 Kasım 2024
2 dk okuma

Atıştırmalık markası Frito-Lay’in ikonik ürünü Cheetos, Maurizio Cattelan’ın ünlü muz eseri Comedian’a göndermede bulunarak “sanatın tanımını” sorgulatan yeni bir çalışma başlattı. Marka, “Mischief by Chester” adlı bir Cheetos’u duvara bantlanmış şekilde açık artırmaya sundu.

Cattelan’ın eseri Comedian, 2019 yılında Art Basel Miami’de bir duvara bantlanmış bir muzdan oluşuyordu ve geçtiğimiz günlerde Sotheby’s’de 6,2 milyon dolara Çinli kripto para girişimcisi Justin Sun tarafından satın alındı. Eser, dünya çapında büyük yankı uyandırmış, “sanat nedir?” tartışmalarını alevlendirmişti. Ancak bu tartışmalar, performans sanatçısı David Datuna’nın duvardaki muzu yemesiyle başka bir boyut kazanmış, yerinden sökülen muzun yerine yenisi konularak eserin değeri daha da artmıştı.

Cheetos modern sanata meydan okuyor!
Cattelan, Comedian-2019

Cheetos ise bu sansasyonel sanat eserine mizahi bir karşılık vermekte gecikmedi. Instagram üzerinden duyurulan projede marka, açık artırmayı kazanan kişinin yalnızca “bantlanmış Cheetos eserine” değil, teklif ettiği değer kadar Cheetos ürününe de sahip olacağını açıkladı. “Potasyumun prensi için kötü bir şey söylemek istemiyoruz, ama bizce daha iyisini yapabiliriz” ifadeleriyle “muz sanatına” meydan okuduklarını duyurdu.

Bu gönderiyi Instagram'da gör

Cheetos (@cheetos)'in paylaştığı bir gönderi

eBay üzerinden gerçekleştirilen açık artırma şimdiden 50’den fazla teklif aldı ve fiyat 1.000 doları aştı. Her ne kadar bu meblağın milyon dolarlık muz sanatına yaklaşması pek mümkün görünmese de Cheetos’un bu yaratıcı girişimi, markaların sanat dünyasındaki provokatif anları nasıl zekice pazarlama fırsatlarına dönüştürebileceğini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Bu olay sadece eğlenceli bir pazarlama hamlesi değil, aynı zamanda çağdaş sanatta “değer” tartışmasını yeniden gündeme taşıyor. Kimileri bu yüksek profilli satışları sanat dünyasının abartısı olarak görüyor, kimileri de bu eserleri tüketim kültürü ve değer kavramına yönelik önemli bir eleştiri olarak yorumluyor.

Kaynak: Design Taxi

“Lezzeti kendini ele verir”

cheetos featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
3 hafta önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.