6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z'ler ebeveynlerinin çevrim içi alışkanlıklarını korkunç buluyor
Haberler

Z’ler, ebeveynlerinin çevrim içi alışkanlıklarını “korkunç” buluyor

Gizem Yıldız
17 Ekim 2022
2 dk okuma

Parola yönetimi servisi 1Password ve güvenlik yazılımı şirketi Malwarebytes tarafından 1000 Z kuşağı üyesi ve ebeveynleriyle gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, hem ebeveynler hem de çocuklar çevrim içi gizlilik ve güvenlik konusunda endişe duyuyor ancak ne yapacakları konusunda oldukça farklı görüşlere sahipler. Ebeveyn denetimini hack’leyen Z’ler, ebeveynlerinin çevrim içi güvenlik konusunu hiç anlamadıklarını düşünüyor ve onların dijital alışkanlıklarını ortadan kaldırmak istiyor.

Verilere göre ebeveynler ve çocukların hem güvenlik risklerine olan bakışı hem de riskli durumlara karşı verdikleri tepkiler oldukça farklı.

Örneğin, ebeveynlerin yüzde 89’u çocuklarının dijital ayak izlerini takip ettiklerini belirtirken, gençlerin yüzde 66’sı ebeveynlerinin “hesaplarına dokunmadığını” söylüyor. 

Benzer şekilde, ebeveynlerin yüzde 70’i evdeki bilgisayarlara ebeveyn denetimi kurduklarını söylerken, gençlerin yüzde 62’si ev cihazlarındaki ebeveyn denetiminin etkinleştirilmediğine dikkat çekiyor.

Z kuşağı katılımcıların yüzde 13’ü dijital ayak izlerini gizlemek için VPN değiştirdiğini veya ebeveynlerinin bilmediği bir cihaz kullanarak (yüzde 9) ayak izlerini sildiğini itiraf ediyor.

Gençlerin yüzde 56’sı ilk çevrim içi hesabına 12 yaşında veya daha genç bir yaşta sahip olduğunu ve yüzde 63’ü bir hizmete kaydolmak veya bir siteyi ziyaret etmek için yaşı hakkında yalan söylediğini söylüyor.

Ebeveynler izinsiz fotoğraf paylaşımına son vermeli

Z kuşağının yüzde 73’ü anne ve babasının fotoğrafını internette paylaşmadan önce sormasını istediğini söylerken, ebeveynlerin yüzde 94’ü buna gerek duymadığını ifade ediyor.

Gençler ayrıca ebeveynlerinin “her platform için tek parola kullan” ya da “kolay hatırlanabilir parolalar belirle” gibi tavsiyelerini anlamsız buluyor ve çevrim içi güvenlik konusunu hiç anlamadıklarını düşünüyor. Bunun bir sonucu olarak gençlerin yüzde 59’u çevrim içi güvenlik konusunda ebeveyn tavsiyesi dinlemek yerine kendi kendini eğittiğini belirtiyor.

Araştırma kapsamında ebeveynlere ve gençlere bugün çocuk sahibi olmaları durumunda neyi farklı yapacakları da soruldu. Ebeveynlerin yüzde 59’u çocukların erken yaşlarda daha az çevrim içi vakit geçirmelerini sağlayacağını ve en başından net kurallar belirleyeceğini söylüyor.

Z kuşağının yüzde 84’ü ise ebeveyn olması durumunda çocuğunun çevrim içi vakit geçirmek yerine açık hava aktivitelerine zaman ayırmasını istiyor.

Kaynak: PCMag

İşten kaytarmak isteyenler bahaneyi Google’da arıyor

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
5 gün önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Sena Tufan
2 hafta önce
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
13 Ekim 2025
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Haberler
Bu da oldu: Nike, çorbacı açtı!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.