9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Cep telefonu sektöründe şikayeti en iyi yöneten firma hangisi?

Marketing Türkiye
12 Haziran 2012
1 dk okuma

 

Şikayetvar.com’un yürüttüğü ŞikayetEndex 2012 ilk çeyrek raporu sonuçları cep telefonu sektöründe kendisine yöneltilen şikayetleri en etkin şekilde yöneten firmaları belirliyor. ŞikayetEndex, 650 bin Şikayetvar üyesinin gönderdiği şikayetler ve firmaların şikayetlerine gösterdiği yaklaşımdan duydukları memnuniyet puanlamalarına göre şekilleniyor. Yılın ilk çeyrek döneminde cep telefonu sektöründe, şikayetini en iyi yöneten firma General Mobile olurken, onu sırasıyla Samsung ve Apple takip ediyor. 
Sektör geneli şikayetlere duyarsız
Cep telefonu sektöründe şikâyetleri cevaplama oranı açısından ise diğer sektörlerle kıyasladığımızda oldukça düşük bir cevaplama oranıyla karşılaşıyoruz. Sonuç olarak General Mobile ve Samsung gibi firmalar şikayetlerinin % 100’üne yakınını cevaplandırırken Nokia, Sony Ericson gibi pazardaki diğer büyük markalar şikayetlerinin neredeyse tamamını cevapsız bırakıyor. Nokia, Black Berry, Sony Ericson, LG, HTC ve Trident gelen şikayetleri cevaplama oranında  % 5’in altında kaldı. Şikayet cevaplamada sektör ortalaması ise % 49’dur. Şikayet cevaplama süresine baktığımızda ise sektör ortalaması 60 saattir. Bu rakam GSM sektörü (2,5 saat) ile kıyaslandığında oldukça yüksektir. Öte yandan General Mobile 30 saatte, Samsung ise 19 saatte cevaplandırmaktadır şikayetlerini. Cep telefonu sektöründe en çok şikayet iletilen konular “Yetkili servis ve garanti, iade ve değişim, yazılım, bağlantı, batarya, hoparlör ve mikrofon” sorunları üzerine yoğunlaşmaktadır. 
En düşük şikayet oranı Apple’da 
Cep telefonu sektöründeki markalar karşılaştırıldığında, pazar payına kıyasla en yüksek oranda şikayet alan firmaların sırasıyla HTC, LG, Sony Ericson ve Trident olduğu görülmektedir. Apple, Nokia, Black Berry, General Mobile ve Samsung ise pazar payı göz önüne alındığında beklenen şikayet üretme kapasitesinde, şikayet üretme başarısını elde etmişlerdir.  (Beklenen Makul Oran 1’dir). Apple en düşük şikayeti üreterek, 0,44 şikayet oranıyla bu alanda en iyi performansı göstermektedir.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube, TV uygulamasını Netflix'e benzetiyor
Haberler
YouTube, TV uygulamasını Netflix’e benzetiyor
İrem Alimoğlu
5 Mart 2025
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Haberler
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
"İnsansız" sürdürülebilirlik oksimoronu
Haberler
“İnsansız” sürdürülebilirlik oksimoronu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.