19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO'ların yapay zeka ile imtihanı!
Haberler

CEO’ların yapay zeka ile imtihanı!

İrem Alimoğlu
2 Mart 2025
3 dk okuma

Uluslararası danışmanlık şirketi Kearney’in, bağımsız araştırma kuruluşu Futurum ile yaptığı “CEO’lar yapay zekanın potansiyelini değerlendirmeye hazır mı?” başlıklı araştırmanın sonuçları açıklandı. Küresel çapta finans, perakende, sağlık ve imalat sektörlerinde faaliyet gösteren 200’den fazla şirketin CEO’larıyla yapılan araştırma, iş dünyasının yapay zekaya bakışını ve değer üretme konusundaki beklentilerini ortaya koyuyor.

Araştırmaya göre CEO’ların yüzde 78’i yapay zekadan değer elde etme konusunda kendilerine güveniyor. Bununla birlikte bu durum CEO’ların ne kadar kontrolcü olduğuyla birebir ilişkili. Öyle ki yüksek performanslı firmalarda, CEO’ların sadece yüzde 59’u doğrudan denetimi sürdürürken, daha az başarılı olanlarda bu oran yüzde 92. Başka bir ifade ile operasyonel yürütmeyi uzmanlaşmış ekiplere devreden CEO’lar daha etkili ve güçlü sonuç elde ediyor.

Yatırım getirisini (ROI) ölçmek başarıyı artırıyor

Yapay zekanın iş değerini artırma potansiyeli genel olarak kabul edilse de getirilerin ölçülmesi konusunda büyük eksiklikler bulunuyor. Başarılı şirketlerin yüzde 48’i ROI ölçümünü önceliklendirirken, başarısız olanlarda bu oran yalnızca yüzde 17. Yatırımların geri dönüşünü baştan itibaren izlemek, liderlik desteğini güçlendiriyor ve stratejik yön değişikliklerini kolaylaştırıyor.

CEO’lar, yapay zekanın dönüştürücü gücünü vurgulasa da şirketlerin yüzde 95’i, iş gücü dönüşümü veya iş modeli inovasyonu gibi uzun vadeli fırsatlar yerine acil sorunları çözmeye odaklanarak hızlı kazanç sağlamaya çalışıyor. Ancak bu yaklaşım, yeni nesil yapay zeka becerilerine yapılan istikrarlı yatırımlarla elde edilebilecek rekabet avantajını kaybetme riskini taşıyor.

Yapay zekadan sınırlı başarı elde eden şirketlerin yüzde 58’i, daha başarılı rakiplerine kıyasla aceleci ve agresif bir yaklaşım benimseyerek “yetişme” stratejisi izliyor. Bu firmalar, yüzlerce kullanım senaryosunu hızla ele alırken yeterli pilot uygulama, yönetim ve ROI garantisi sağlamadan ilerliyor. Bu yaklaşım, denetim eksiklikleri ve hatalarla sonuçlanıyor. Oysa değişim yönetimiyle desteklenen, adım adım ilerleyen ve değer kanıtlamaya odaklanan projeler uzun vadede daha sürdürülebilir ve başarılı sonuçlar veriyor.

Yapay zeka projelerinin başarısız olmasının en yaygın nedeni ise eksik ve dağınık veri altyapısı. CEO’ların yüzde 60’ı, veri kalitesindeki sorunların başarısız projelerin başlıca nedeni olduğunu belirtiyor. Birleşik veri mimarisi ve güçlü yönetişim süreçleri, projelerin başarılı olmasında kritik rol oynuyor.

Yeni rönesansın ilk günleri

CEO'ların yapay zeka ile imtihanı!
Bill McDermott
ServiceNow CEO’su

Kearney ve Futurum’un araştırmasına önsöz yazan ServiceNow CEO’su Bill McDermott’a göre yapay zeka sadece nesiller arası bir teknolojik değişim değil, yeni bir inovasyon, ilerleme ve büyüme yüzyılını teşvik etmek için en büyük fırsat. Yapay zeka ile gelen değişimi “rönesans” olarak nitelendiren McDermott, “Bu rönesansın ilk günlerindeyiz. Ekonomik açıdan, yapay zeka 2030 yılına kadar küresel olarak yaklaşık 20 trilyon dolarlık bir etkiye sahip olacak. Yapay zeka çözümleri ve hizmetlerine harcanan her 1 dolar, küresel ekonomiye yaklaşık 5 dolarlık değer katacak” diye belirtti.

“İyi yönetilmeyen bir yapay zeka projesi, teknoloji yığınına dönüşebilir”

CEO'ların yapay zeka ile imtihanı!
Emin Özuğur
Kearney Türkiye Yöneticisi

Yapay zeka avantajını yakalamanın sadece teknolojik bir arayış değil, küresel iş dünyasının geleceğini şekillendirmek için stratejik bir zorunluluk olduğunu vurgulayan Kearney Türkiye Yöneticisi Emin Özuğur, “Özellikle perakende, üretim ve finans sektörlerindeki şirketler için bu yaklaşım kritik. Talep tahmini, süreç otomasyonu, risk analitiği gibi yapay zeka uygulamaları bu sektörlerde ciddi rekabet avantajı sağlayabilir. Ama unutmayın, iyi yönetilmeyen ve doğru veri ile desteklenmeyen bir AI projesi, işe katkı sağlamayan bir teknoloji yığınına dönüşebilir” dedi.

CEO featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Haberler
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Sena Tufan
10 Eylül 2025
MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
Haberler
MTM’den yapay zekâ destekli podcast: Hoop Bilgi yayında
Nafizcan Önder
27 Ağustos 2025
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Haberler
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Featured
Temmuz ayında sosyal medyaya damga vuran markalar belli oldu!
Marketing Türkiye
5 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.