16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Haberler

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?

Sena Tufan
18 Ocak 2025
8 dk okuma

Geride bıraktığımız yıl, iş dünyası için her zamanki gibi dinamik, bir o kadar da zorluydu. Yapay zeka devriminin yetişilemeyen hızı, dijital deneyimde mükemmeliyeti yakalama çabaları ve hem küresel hem de yerel ekonomideki belirsizlikler iş dünyasının gündemini meşgul etti. Savaşlar, krizler, sarılmayı bekleyen yaralarla dolu bu dönemde dahi, krizleri fırsata çeviren liderler inovasyon ve dayanıklılıkla fark yaratmayı başardı. Şimdi gözler 2025’e çevrildi. Peki, liderler geleceğin belirsizliklerine karşı nasıl stratejiler geliştiriyor? CEO’lar, sürdürülebilir büyüme ve dijital dönüşümü nasıl örtüştürüyor? Liderlerin 2025 ajandasında neler var? Gelin dev şirketlerin yeni yıl planını liderlerinden dinleyelim…

Birden fazla senaryoya hazırlanıyoruz

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Ali Fuat Orhonoğlu
Unilever Türkiye Ülke Başkanı

✓ Hiperenflasyon yaşanan bu dönemde FMCG pazarında tüketiciler ev dışı harcamalarında kesintilere giderken, ev içindeki konforlarına yönelik harcamalarda gıda, hijyen ve FMCG ötesinde de birçok alanda harcamaların devam ettiğini gördük. Birçok sektörün de bu trende göre bir portföy gelişimi ve inovasyon süreci izlediğini görmemiz mümkün. Bu nedenle tüke­timin bazı alanlarında zorluklar yaşanırken bu dönem özellikle ev içi tüketime yönelik alanlarda yeni fırsatlar getirdi, tüketici­ler yeni inovasyonları da olumlu karşıladılar.

✓ 2025 yılında da enflasyonu düşürme çabaları kapsamında ekonominin yavaşlamasının etkilerinin devam edeceğini öngörüyoruz. Her zaman olduğu gibi birden fazla senaryoya hazırlık yapıyor, işimizi ve sektörlerimizi oluşan koşullara göre yönete­ceğimiz şekilde planlıyoruz. Unilever olarak biliyoruz ki Türk tüketicisi kullanacağı ürünleri seçerken ödediği değerin kar­şılığında ne kadar fayda aldığına, ürünün kalitesine, ürünün alternatiflerine göre nasıl bir artı değer sunduğuna bakarak seçiyor. Bu nedenle biz de ürünlerimizin kalitesini korurken, tüketicilerimize yenilikçi, alanında öncü ürünler sunmaya gay­ret edeceğiz.

Topluma “iyilik” katacak çalışmalarımızı sürdüreceğiz

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Tankut Turnaoğlu
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı

✓ P&G Türkiye olarak 2024’te tüketicilerimizi birçok yeni ürünle buluşturduk. Sahip olduğumuz inovasyon gücüyle Pantene Molecular Bond Repair serisi, dünyanın ilk akıllı IPL cihazı Braun IPL Skin i·expert, Head&Shoulders Derma XPRO serisi tüketicilere sunduğumuz inovatif ürünlerden birkaçıydı. Kurumsal vatandaşlık anlayışımızla da topluma “iyilik” katacak çalışma­larımızı sürdürdük. Operasyonlarımızda ve tedarik zincirimizde 2040 yılına kadar net sıfır hedefimize ise her gün bir adım daha yaklaşıyoruz. 2024 yılında sporun çeşitli alanlarına verdiğimiz desteği sürdürdük.

✓ Tüm bu çalışmalarımızın yanı sıra Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ettik. Gerçekleştirdiğimiz ihracatla İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) tarafından verilen “İhracatın Yıldızları Ödülleri”nde üst üste 6. kez “Deterjan, Yıkama İhracatı” şampiyonu olmayı başardık. 2025 için en büyük hedefimiz, inovasyon gücümüzle yüksek perfor­mans sunan ürünler geliştirirken dünyamızın sürdürülebilirliği­ne katkıda bulunmaya ve kurumsal vatandaşlık anlayışımızla her yıl milyonlarca insanın hayatına dokunmaya devam etmek…

*Editörün notu: Tankut Turnaoğlu, 2025 yılı itibarıyla emekliye ayrıldı. Görüş, kendisi emekliye ayrılmadan önce alınmıştır.

2025’ye yatırımlar hızlanacak

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Ergün Güler
Vestel CEO’su

✓ 2024, Vestel için birçok açıdan dönüm noktası niteliği taşıyan bir yıl oldu. Teknolo­ji, tasarım ve sürdürülebilirlik odaklı stratejilerimizle global bir teknoloji markası olma yolunda önemli mesafeler katettik. 2024’te Avrupa’daki ilk fiziksel mağazamızı Alman­ya’nın başkenti Berlin’de açtık. Manisa’daki tesislerimizde ürettiğimiz 200 milyonuncu televizyon, televizyon teknolojisindeki liderlik vizyonumuzu bir kez daha ortaya koydu. Aynı zamanda, sürdürülebilirlik ekseninde gerçek­leştirdiğimiz projelerle karbon emisyonlarını azaltma hedeflerimiz doğrultusunda önemli ilerlemeler kaydettik. 2024 yılı boyunca aldığı­mız ulusal ve uluslararası ödüller, doğru yolda olduğumuzu bir kez daha teyit etti.

✓ 2025, Vestel için sürdürülebilir büyüme ve dijitalleşme yatırımlarının hızlandığı bir yıl olacak. Amerika, Afrika, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi hızlı büyüyen pa­zarlarda ihracatımızı artırmayı hedefliyoruz. ABD’ye yönelik ihracatımızı 2028’e kadar beş katına çıkarma hedefimiz doğrultusunda önemli stratejiler geliştirmeye devam edeceğiz. Vestel bugün ODM (Original Design Manufa­cturer) tarafında çok güçlü bir şirket. Toshiba, Sharp, Daewoo, JVC, Telefunken gibi önemli markalara lisans anlaşmalarımız bulunuyor. İhracatta Vestel’e ait markaların payını yüzde 50’ye taşımayı hedefliyoruz. Enerji verimliliği ve yenilikçi ürünlerimizle hem bireysel hem ti­cari müşterilerimize karbon ayak izlerini azalt­ma fırsatı sunarken, sürdürülebilirliğe dayalı büyüme hedeflerimiz doğrultusunda şirket de­ğerimizi iki katına çıkarmayı planlıyoruz.

Amacımız ticaretin dijitalleşmesin liderlik etmek

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Nilhan Onal Gökçetekin
Hepsiburada CEO’su

✓ Hepsiburada olarak müşteri odaklı ve yenilikçi çözümlerimizle fark yarat­tığımız heyecan verici bir yıl geçirdik. Müşteri sadakatini ve memnuniyeti­ni artırmada önemli bir aracımız olan Hepsiburada Premium, Kasım sonu iti­barıyla 3,7 milyon üyeyi aştı. Yenilikçi teslimat yöntemleriyle deneyim lideri olan HepsiJET; ödeme ve vadelendir­me çözümleriyle öne çıkan Hepsipay gibi markalarımızla sektörde ayrışma­ya devam ettik. Her iki markamız da e-ticaret ekosisteminde iş ortaklarının güçlü birer paydaşı olarak platform dı­şında büyümeye devam etti. Operasyo­nel metriklerdeki başarılarımızın yanı sıra sürdürülebilir ve kârlı büyüme ko­nusunda da önemli başarılar elde etti­ğimiz bir yıl geçirdik.

✓ E-ticaret sektörünün 2025 yılında da güçlü bir şekilde büyümeyi sürdü­receğini ve e-ticaretin toplam ticaret içindeki payının artmaya devam edece­ğini tahmin ediyoruz. 2025 yılında 25. yılımızı kutlamaya hazırlanırken biz de başarılarımızı ve hizmetlerimizi ileriye taşımayı sürdüreceğiz.

✓ Amacımız, Türkiye’de ticaretin diji­talleşmesine liderlik etmek, ekonomi­nin can damarı olan KOBİ’lerimizi ve kadın girişimcilerimizi güçlendirmek, müşterilerimiz için en iyi çözümleri üretmek. Önümüzdeki yıl da bu saikle hareket ederek başta müşteri sadakati, ödeme çözümleri ve B2B hizmetler ol­mak üzere e-ticaret ekosisteminin tüm paydaşlarını güçlendirerek büyümeye devam edeceğiz.

Yenilikçi bir alışveriş deneyimi sunacağız

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Barış Sönmez
DeFacto Pazarlama ve Mağazacılık Genel Müdürü

✓ 2024 yılı, yatırımlarımıza ve müşteri deneyimimize odaklanarak “Daha iyi bir müşteri deneyimi için dönüşüm” mottomuzla önemli adımlar attığımız bir yıl oldu. Gift Club sadakat programımızla 17 milyon üyeye ulaşarak veriye dayalı işle­yişimizi güçlendirdik. Bu verilerden elde ettiğimiz içgörülerle, müşterilerimizin hayatlarına değer katacak ve onları ‘mar­kamıza aşık edecek’ yenilikler geliştirdik. Altı farklı markayla gerçekleştirdiğimiz iş birliktelikleri sayesinde kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla müşterilerimizle buluş­turduk. Bunun yanı sıra, mağazalarımızı deneyim merkezi olarak yeniden tasarla­yarak, dünya genelinde 50’ye yakın yeni mağaza açtık ve böylece daha fazla müş­teriye ulaşmayı başardık.

✓ Çevik yapımız sayesinde değişen koşul­lara hızla uyum sağlayıp yatırımlarımızı ve büyümemizi kararlılıkla sürdüreceğiz. Küresel zorluklara rağmen, 2025 yılında da tüm dünyadaki müşterilerimize kendi­ni yenileyip “I Love Me” diyecekleri sür­dürülebilir, yenilikçi ve sürtünmesiz alış­veriş deneyimleri sunmaya çalışacağız.

Hedef 1 milyar dolar ciro

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Fatih Karaca
Karaca CEO’su

✓ Karaca olarak 2024 yılını dijital­leşme ve sürdürülebilirlik odağımız­la hem Türkiye’de hem yurt dışında güçlü bir büyüme yılı olarak değerlen­dirdik. Bu yıl attığımız stratejik adım­larla, 2030 yılında sektörümüzde dün­yada akla gelen ilk üç markadan biri olma hedefimize ulaşmak için marka­mızın global pazarlardaki konumunu daha da sağlamlaştırmayı amaçladık. Perakendecilikte yurt içi ve yurt dışın­da yeni mağaza açılışlarımızı hızlandı­rırken, mevcut mağazalarımızı yenile­yerek müşteri deneyimini iyileştirmeye devam ettik. 2024 yılını sadece Karaca markamız özelinde 12 mağaza açılışıyla noktalıyoruz. Grubumuzun toplam ma­ğaza sayısı 600’e yaklaşmış durumda.

✓ Pazarlama ve reklam alanında da 2024’te dikkat çeken bir yıl yaşadık. 20 milyon doları aşan reklam bütçemizle yazılı ve görsel medyada görünürlü­ğümüzü artırarak markamızın gücünü pekiştirdik. Bu yıl, Flying Tiger Copen­hagen ve SharkNinja başta olmak üzere grup çatısına ve mağazalarımıza dahil ettiğimiz markalarla Karacaseverlere sunduğumuz one-stop-shopping dene­yimini daha iyi bir noktaya getirdik.

✓ Büyüme hedeflerimiz doğrultu­sunda, 2025 yılı için yurt içi ve yurt dışı dahil olmak üzere global ciro hedefimizi 1 milyar dolar olarak belirle­dik. Bu hedefe ulaşmak için 2025 yılında 40 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz. Önümüzdeki yıl, Flying Tiger ve SharkNinja’nın da büyümesi­ni hızlandıracak stratejilerimize devam edeceğiz. Flying Tiger’ın Türkiye’de şu anki mağaza sayısını yıl sonuna kadar 11’e, 5 yıl içerisinde ise 100 mağazaya çıkarmayı hedefliyoruz.

Büyüme, sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık merkezli bir yıldı

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Hulusi Acar
MediaMarkt Türkiye CEO’su

✓ Oldukça başarılı ve dijital dönüşümün, pazar payı ar­tışının, özellikle yeni mağaza açılışlarıyla gelen büyüme­nin, müşteri memnuniyeti artışının, sürdürülebilirliğe ve kapsayıcılığa yönelik uygulamaların ve yapay zeka entegrasyonlarının hakim olduğu bir yıl geçirdik. 2024 bitmeden toplam mağaza sayımızı 102’ye ulaştırdık. Web sitemizi yeniledik ve dönüşüm oranlarımızda ciddi artışlar gördük. Yenilediğimiz MediaMarkt CLUB sada­kat platformumuzun üye sayısı ise 7 milyonu aştı.

✓ 2025 yılı tüketicilerin çeşitli kanallardan kusursuz alışveriş deneyimi talebinin devam edeceği bir yıl ola­cak. Online alışveriş deneyiminden tüketici eğilimlerinin analizine birçok alanda, yapay zeka entegrasyonları sek­törümüzün en önemli gündemlerinden biri olacak. Re­kabet, alışveriş deneyiminin daha kişisel hale getirilmesi üzerinde yoğunlaşacak. MediaMarkt olarak 2025 yılı hedeflerimiz arasında müşteri deneyiminin kişiselleşti­rilmesi, sürdürülebilirlik, yapay zeka entegrasyonları ve bütünleşik kanal stratejimizi ileriye taşımak yer alıyor.

5G takvimi netleşmeli!

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Engin Aksoy
Vodafone Türkiye CEO’su

✓ 2024, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlan­tı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultu­sunda önemli adımlar atmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu. Aynı zamanda, amaç odaklı bir şirket ola­rak toplumsal dönüşüm­deki rolümüze odaklanmayı sürdürdük. Vodafone Türkiye olarak, 25,4 milyon mobil ve 1,4 milyon sabit genişbant müşterisine hizmet veriyoruz. Dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17,6 milyon, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi ise 304 milyon oldu.

✓ 2024 yılında dijital servisler odağımızla müşterilerimize finanstan si­gortaya farklı alanlarda hizmet sunmaya devam ettik. Yeni nesil mobil finans çözümümüz Vodafone Pay ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayımız 8,3 milyona ulaştı. Veri merkezi alanında önemli bir yatırıma imza attık. Dünyanın önde gelen dijital altyapı sağlayıcılarından Edgnex Data Centres by DAMAC ile ortak girişim şirketi kurduk. Dijitalleşmenin gücünü kullanarak kadın voleybolcuların yanında durmaya devam ettik. Müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunabilmek için iki yılda 500’den faz­la iyileşme projesini hayata geçirerek müşteri deneyim skorlarında yüzde 33’lük iyileşme kaydettik.

✓ 2025 yılında sektörümüzün önemli gündem maddelerinden birinin 5G’ye geçiş olacağını düşünüyoruz. Her şeyden önce, 5G takviminin res­mi olarak duyurulmasına ihtiyaç bulunuyor. 5G için kullanılacak frekans bantları teknolojinin hayata geçmesinde önemli rol oynuyor. Spektrum kaynaklarının hem tüketici refahını hem de sektörde uzun vadeli yatırım­ları teşvik edecek bir yöntemle operatörlere tahsis edilmesi yönünde bir politika benimsenmesi kritik. Ancak bu şekilde teknolojinin yaygınlaşma­sı ve beklenen ekonomik katma değerin ortaya çıkması mümkün olur.

Üç yılda mağaza sayımızı 600’ün üstüne çıkaracağız

CEO’lar nasıl bir 2025 öngörüyor?
Mete Yurddaş
Watsons Türkiye Genel Müdürü

✓ 2024 yılını Watsons’a yakışır şekilde ba­şarılar, yenilikler ve etkinliklerle dolu geçir­dik. Bizim için güçlü bir büyüme senesi oldu. Hilltown AVM’deki 400. mağazamızın da aralarında bulunduğu yaklaşık 40 yeni mağa­za açarak büyümemizi sürdürdük. Rize Mey­dan ve Trabzon Maraş Cadde gibi yeni lokas­yonlarla hizmet verdiğimiz il sayısını 66’ya çıkardık. Ayrıca, yaklaşık 300 kişiye istihdam sağlayarak hem ekonomiye katkıda bulunduk hem de ekibimizi daha da güçlendirdik. Yeni­likçi çalışmalarımız sayesinde online satışla­rın hızla büyüdüğü bir yıl geçirdik.

✓ 2025’te her zaman olduğu gibi müşteri deneyimini önceliklendirerek uygun fiyat­lı, kaliteli ürünler sunmayı sürdüreceğiz. Bu kapsamda 60 mağazamızı yenileme­yi, 100 mağazamızda modern dokunuşlar yapmayı ve ekibimize 400’den fazla yeni çalışan katmayı hedefliyoruz. Önümüz­deki üç yıl içinde mağaza sayımızı 600’ün üzerine çıkararak 81 ilde varlık göstermek ana odaklarımız arasında yer alıyor. 2025 yılında e-ticaret yatırımlarımız ve yenilik­çi projelerimizle omnichannel stratejimizi güçlendirmeye devam edecek, online satışlardaki büyümeyi sürdüreceğiz. Bunun­la birlikte 2025’teki en büyük yatırımları­mızdan biri olarak daha büyük, teknolojik ve verimli bir dağıtım merkezi inşa etmeyi planlıyoruz.

“Kanguru Babalar”ı tanıyor musunuz?

CEO featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks'tan çocuklara özel kafe!
Haberler
Starbucks’tan çocuklara özel kafe!
Sena Tufan
15 Nisan 2025
Bundle'ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Haberler
Bundle’ın dublajlı reklam filmi geri döndü!
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Haberler
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
WhatsApp'ta "Üçüncü mavi tik" dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
Haberler
WhatsApp’ta “Üçüncü mavi tik” dönemi başlıyor: Sevmeyeni çok olacak!
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.