Cannes’da iyilik yapan ödül buldu
64. Cannes Lions Reklamcılık Festivali’nde üçüncü gün sosyal sorumluluk projelerinin ödüllendirildiği bir geceye sahne oldu. Festivalin Mobile, Innovation, Creative Data, Cyber ve Direct kategorilerinde Grand Prix, Altın, Gümüş ve Bronz ödül alanların açıklandığı gecede Türkiye’ye ödül çıkmadı.
Mobile kategorisinde Grand Prix, Tokyo’dan DENTSU Y&R’nin Recruit Lifestyle şirketi için hazırladığı “The Family Way” adlı çalışmaya gitti. Erkeklerin telefonları aracılığıyla sperm kalitesini tespit edebilecekleri bir akıllı telefon uygulaması olan Seem’e çekilen reklam büyük ilgi gördü.
Innovation kategorisinde büyük ödülün sahibi, “Humanium Metal Initiative” adlı çalışmasıyla İsveçli Åkestam Holst reklam ajansının oldu. IM Swedish Development Partner için hazırlanan reklam kampanyası, ateşli silahların üretimini durdurmak ve yasadışı silah kaçakçılığını önlemek için silah üretiminde kullanılan metallerin geri dönüşümünü amaçlıyor.
Creative Data kategorisinde Grand Prix’nin sahibi ise Şikago merkezli DigitasLBi oldu. Whirlpool için çekilen reklam filmi “Care Counts”, çocukların temiz kıyafetlerle okula gidemediği Amerika’da binlerce okula çamaşır ve kurutma makinesinin bağışlandığının altını çiziyor.
https://www.youtube.com/watch?v=oxbipSM8GmA%20
Bu yıl üç alt kategoride dağıtılan Cyber kategorisinin ödülleri, daha önce Health & Wellness’da ödül alan “Meet Graham”, “Baltic Sea Project” ve “Did You Mean MailChimp” arasında paylaştırıldı. Direct kategorisinde ise Grand Prix, David Miami’nin çalışması “Google Home of the Whooper” oldu. Burger King’in Google’ın sanal asistanını “hacklediği” gerçek zamanlı reklam filmi sosyal medyada büyük beğeni toplamıştı.