
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Reklam dünyasının en prestijli buluşmalarından biri olan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, bu yıl da toplumsal sorumluluğa dikkat çeken bir sergiye ev sahipliği yapıyor: ACT with Courage 2025. Reklam sektörünü toplumsal sorumluluk etrafında birleştirmeyi amaçlayan ACT Responsible ile Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin iş birliğiyle hayata geçirilen ACT with Courage 2025 sergisi, insan haklarından çevreye dört ana temada yaratıcılığın dönüştürücü gücünü gözler önüne seriyor. Ziyaretçiler, online platform üzerinden en ilham verici kampanyalara oy vererek değişimin parçası olmaya davet ediliyor.
ACT in Cannes adlı özel platform üzerinden hayata geçirilen sergi, “Bu bir harekete geçme çağrısıdır. Cesaretinle oy ver!” mottosuyla ziyaretçileri sadece izlemeye değil, aynı zamanda oy kullanarak en ilham verici kampanyaları desteklemeye davet ediyor.
ACT with Courage sergisinin küratörlüğünü, reklam sektörünü etik iletişim ve sürdürülebilirlik etrafında birleştirmeyi amaçlayan uluslararası sivil toplum kuruluşu ACT Responsible üstleniyor.
2001 yılında kurulan ve 2008’den bu yana Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren ACT Responsible (Advertising Community Together), reklamcılığın toplumsal sorunlara duyarlı, etik ve dönüştürücü bir güç olabileceği fikrini tüm dünyada yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Sergi, bu vizyonun bir yansıması olarak Cannes Lions kapsamında bir kez daha yaratıcılığın sadece ticari başarı değil, kolektif bir sorumluluk duygusuyla da şekillenmesi gerektiğini vurguluyor. “Four Themes, One Purpose” (Dört Tema, Tek Amaç) mottosuyla hazırlanan dijital sergide, insan hakları, dayanışma, çevre ve eğitim gibi dört ana tema etrafında şekillenen, 32 ülkeden 74 ajansın imzasını taşıyan tam 100 kampanya kampanya yer alıyor.
Tüm hafta boyunca açık kalacak olan sergi, yaratıcılığın sadece ticari başarı değil, toplumsal dönüşüm için de ne denli etkili bir araç olabileceğini yeniden hatırlatıyor. Katılımcıları sadece izlemeye değil, aynı zamanda oy vermeye davet ediyor. Online olarak ziyaret edilebilen platformda kullanıcılar, kendi favori kampanyalarını seçerek “jüri” rolünü üstleniyor. Ziyaretçilere yapılan çağrı ise oldukça net:
“Bu bir harekete geçme çağrısıdır. Cesaretinle oy ver!”
ACT with Courage 2025 seçkisinin “Çevre” kategorisinde CarrefourSA için TBWA\ISTANBUL tarafından hazırlanan “Ghost Town” adlı çarpıcı enstalasyon da yer alıyor. Siz de oy vermek için TIKLAYIN!