Cannes Lions Innovation finalinde 2 Türk girişimi!
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin başlamasına çok az bir süre kaldı. Cannes Lions’un en önemli bölümlerinden biri olan Innovation bölümünde yer alan Start-up Academy’de iki de Türk girişimi yer alıyor.
Cannes Lions Innovation bölümü 25-26 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek ve Start-up Academy ile teknoloji ve inovasyonu birleştiren girişimleri ödüllendiriyor. Festival içinde festival olarak adlandırılan Cannes Lions Innovation’ın Start-up Academy 22-24 Haziran tarihleri arasında 10 girişime verilecek eğitimle markalarını kuvvetlendirmeyi amaçlıyor.
Türkiye’den de Ingenious ve eBrandValue, yüzlerce girişim arasından sıyrılarak Start-up Academy’ye seçilen 10 girişimden ikisi oldu.
Start-up Academy’de finale kalan 10 girişim:
1- LISNR: Cihazlararası etkileşim için kullanılması amaçlanan yüksek frekanslı ses dalgalarıyla çalışan iletişim platformu.
2- MOSH: Sanatçı, sosyal oluşumlar ve markaların takipçileri ve müşterileriyle etkileşimini arttırmayı sağlayan bir platform.
3- Narratively: New York’ın sıradan insanlarını ve onların hayatlarını anlatmaya adanmış yayın ve içerik stüdyosu.
4- Chargifi: Mekanlarda kullanılabilen kablosuz şarj istasyonlarını reklam ve iletişim platformuna dönüştüren bir girişim.
5- In Loco Media: Konumlama ve lokasyon teknolojisini iç mekanlara taşıyan bir reklam hedefleme girişimi.
6- SnowShoe Stamp: Dokunmatik ekranla temas ettiğinde kullanıcılara özel hazırlanan içeriklere ulaşımı sağlayan akıllı plastik parçaları üreten bir girişim. QR Code ve benzeri teknolojilere bir alternatif olmasına kesin gözüyle bakılıyor.
7- Laurel & Wolf: İç mimarinin profesyonellerini online bir pazar yeri üzerinden bulmaya yarayan Los Angeles merkezli bir girişim.
8- White Ops: Dijital reklam dolandırıcılığını önlemek için öne çıkan en önemli girişimlerden biri.
9- eBrandValue: Şubat ayında Y Combinator’a seçilen girişim, İstanbul ve California’da operasyonlarına devam ediyor. Sosyal sinyal yöntemi sayesinde pazarlamacılara, satışçılara ve analistlere hitap ederek gerçek zamanlı aksiyon imkanı sağlıyor.
10- Ingenious Akıllı Ev: Enerji tasarrufu da sağlayan tak çalıştır şeklindeki akıllı ev sistemleri üreten Ingenious, Türkiye ve Doğu Avrupa pazarlarını hedefliyor.