
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Markalar ve ajanslar için yılın en heyecan verici dönemi yaklaşıyor. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, 16 Haziran’da kapılarını açmaya hazırlanırken, Ad Age bu yıl da dünyanın dört bir yanından önde gelen yaratıcı isimlere “Bu yıl hangi kampanyalar ödüle uzanır?” sorusunu yöneltti.
Geçen yıl Orange için Marcel imzasıyla hazırlanan “WoMen’s Football” çalışması gibi açık ara favori olarak gösterilen bir kampanya yok. Spotify’ın “Spreadbeats” kampanyası bu sezon ödül törenlerinde sıkça adından söz ettirse de geçtiğimiz yıl Cannes Lions’tan ödülle döndüğü için bu yıl birçok kategoride yarışamıyor.
Yine de yaratıcılar arasında bazı işler için beklentiler oldukça yüksek. FCB Chicago’nun Chicago Hearing Society için hazırladığı “Caption With Intention”, David New York’un Clash of Clans kampanyası “Haaland Payback Time” ve 2024 Paris Olimpiyatları’nın açılış töreni dikkat çeken favoriler arasında.
Bu yılki işler hem konu hem de uygulama açısından oldukça çeşitlilik gösteriyor. Apple Vision Pro için hazırlanan etkileyici bir film deneyiminden, yalnızca iki kelimelik bir gece yarısı Instagram mesajına kadar geniş bir yaratıcı yelpaze söz konusu.
Dünyanın dört bir yanından Cannes Lions tahminlerinde bulunan 29 yaratıcı isim:
• Andrés Ordóñez, global chief creative officer, FCB
• Bianca Guimaraes, executive creative director, Mischief @ No Fixed Address
• Brent Anderson, global chief creative officer, TBWA\Media Arts Lab
• Daniel Lobatón, chief creative officer North America, David
• Felipe Serradourada Guimaraes, executive creative director, BBH London
• Felix Richter, global chief creative officer, Mother
• Gabriel Schmitt, global chief creative officer, Grey
• Jason Apaliski, chief creative officer, Pereira O’Dell
• Javier Campopiano, worldwide chief creative officer, McCann
• Julie Scelzo, chief creative officer, Dentsu U.S. and Chicago
• Keith Cartwright, chief creative officer, Cartwright
• Kelly Pon, chief creative officer, Publicis Communications Shanghai and BBH China
• Kevin Mulroy, executive creative director, Mischief @ No Fixed Address
• Liz Taylor, global chief creative officer, Ogilvy
• Locksin Chong, executive creative director, BBDO Beijing
• Margaret Johnson, chief creative officer, Goodby Silverstein & Partners
• Mark Elwood, chief creative officer, Leo Burnett U.K.
• Matthew Woodhams-Roberts, chief creative officer, Special U.S.
• Mike Dubrick, chief creative officer, Rethink
• Pancho Cassis, global chief creative officer, David
• Pedro Lerma, founder and CEO, Lerma/
• Rafael Pitanguy, deputy global chief creative officer, VML
• Ryan Paulson, chief creative officer, Dentsu Creative New York
• Sam Shepherd, chief creative officer, Uncommon New York
• Shu Hung, global chief creative officer, AKQA
• Tara Ford, chief creative officer, Droga5 London
• Teemu Suviala, global chief creative officer, Landor
• Tiffany Rolfe, global chief creative officer, R/GA
• Tomás Ostiglia, executive creative director, LOLA MullenLowe
Favori gösterilen kampanyalar
- The Athletes Code / Powerade / Ogilvy U.K.
- Be Seen by the Best Eyes / Art Directors Club / MullenLowe U.S.
- Better on a Better Mobile Network / Telstra /Bear Meets Eagle on Fire, +61
- Caption With Intention / Chicago Hearing Society / FCB Chicago
- Case of the Mondays / Coors Light / Mischief @ No Fixed Address
- Catnip / Axe/Lynx / Agency: LOLA MullenLowe
- Certified Toasters / Vogel’s / Agency: DDB Group Aotearoa

- Chilean Sea Bass / Goldfish / Mischief @ No Fixed Address
- The Cube / Apple TV+ / Kamp Grizzly

- The Final Copy of Ilon Specht / L’Oréal / McCann, Traverse32
- Fixables / Philips / LePub

- Fizzooka / Mentos / BBH London
- For Every Slice of Sun / Corona / David Miami

- Group Therapy / Axa / Hartbeat, VML

- Made to Share / Cadbury / VCCP

- Price Packs / Penny / Serviceplan

- U Up? / Ikea Canada / Rethink

- Unwrap It / Cornetto / LOLA MullenLowe

- So Many Dicks / e.l.f. Beauty / Oberland

Kaynak: Ad Age