28 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geleneksel çalışma yöntemleri değişiyor
Haberler

Geleneksel çalışma yöntemleri neye dönüşüyor?

Gizem Yıldız
3 Mayıs 2022
2 dk okuma

Eleman.net, 22.400 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen “Dijitalleşme ve İş Hayatına Etkileri” adlı araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Araştırmaya göre çalışanların büyük bölümü dijitalleşmenin iş hayatını kolaylaştırdığını düşünüyor. Çalışanlar, teknolojik dönüşümle birlikte gelecekte geleneksel işyeri kavramının ve çalışma yöntemlerinin ise kökten değişeceğini savunuyor.

Dijitalleşme hem iş hayatını hem de özel hayatı derinden etkilemeye ve dönüştürmeye devam ediyor. Çalışanların bu dönüşüme yaklaşımları ise iş dünyasının üzerinde en çok durduğu konular arasında yer alıyor. Firmaların aradığı elemanı, iş arayanların ise aradığı işi bulduğu Türkiye’nin istihdam kaynağı Eleman.net, “Dijitalleşme ve İş Hayatına Etkileri” başlıklı çalışmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Türkiye genelinden 22.400 kişinin katıldığı çalışma, iş dünyasının dijitalleşmenin getirdikleriyle ilgili görüşlerini yansıtıyor. Ankete katılanlar, dijitalleşmenin iş hayatını kolaylaştırdığını belirtirken, teknolojik dönüşümle birlikte gelecekte geleneksel işyeri kavramının ve çalışma yöntemlerinin kökten değişeceğini düşünüyor.

Dijitalleşmenin iş hayatını zorlaştırdığını düşünenlerin oranı yüzde 6

Çalışmaya katılanların yüzde 67’si dijitalleşmenin iş hayatını kolaylaştırdığını belirtirken, yüzde 22’si teknolojik gelişmelerin iş hayatını dönüştürdüğünü, yüzde 6’sı iş hayatını zorlaştırdığını, yüzde 5’i ise herhangi bir etki yaratmadığını savunuyor.

Geleneksel çalışma yöntemlerinin değişeceğini düşünenlerin oranı yüzde 59

“Teknolojik dönüşümle birlikte gelecekte geleneksel işyeri kavramı ve çalışma yöntemlerinin kökten değişeceğini düşünüyor musunuz?” sorusuna, çalışmaya katılanların yüzde 59’luk bölümü evet değiştirecek şeklinde yanıt sundu. Katılımcıların yüzde 37’si kısmen değiştireceği, yüzde 4’ü ise değiştirmeyeceği yönünde görüş belirtti.           

İnsan iş gücünün yerini gelecekte yapay zekanın alacağını düşünenlerin oranı yüzde 47

İş hayatını en fazla etkileyen dinamiklerin başında yapay zeka ve dijital teknolojiler geliyor. Bu dinamiklerle ilgili olarak katılımcılar, “Yapay zekanın ve dijital teknolojilerin gelişmeye devam etmesiyle insan iş gücünün yerini gelecekte yapay zekanın alacağını düşünüyor musunuz?” sorusuna yüzde 47 ile evet alacak yanıtını verirken, yüzde 40’ı kısmen alacağını, yüzde 10’u ise kesinlikle almayacağını yanıtını sundu.

Ankete katılanların yüzde 45’i kadın, yüzde 55’i erkek

Eleman.net’in “Dijitalleşme ve İş Hayatına Etkileri” başlıklı çalışmasına Türkiye genelinden yüzde 45 kadın, yüzde 55 erkek oranıyla 22.400 kişi katıldı. Katılımcıların yüzde 46’sı lise mezunları, yüzde 18’i lisans, yüzde 18’i ön lisans, yüzde 16’sı ilköğretim ve yüzde 2’si yüksek lisans şeklinde sıralandı. Katılımcıların büyük bölümünün yaş grupları ise sırayla yüzde 26 ile 21-25 yaş grubu, yüzde 21 ile 26-30 yaş grubu, yüzde 14 ile 31-35 yaş grubu, yüzde 14 ile 36-40 yaş grubu ve yüzde 10 ile 41-45 yaş arasındaki bireylerden oluştu.

Kapsayıcı bir hibrit çalışma ortamı oluşturmak için uygulanabilecek 3 yöntem

featured
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
"Dede, bayram harçlığımı wallet'a atarsın!"
Haberler
“Dede, bayram harçlığımı wallet’a atarsın!”
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2022
2022 ELLE Style Awards X M.A.C bir kez daha en iyi stilleri ödüllendirecek!
Haberler
2022 ELLE Style Awards X M.A.C bir kez daha en iyi stilleri ödüllendirecek!
Marketing Türkiye
26 Mayıs 2022
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
Haberler
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
Gizem Yıldız
24 Mayıs 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.