15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışma hayatına yeni girenlere en çok hangi sektörler kucak açıyor?
Haberler

Çalışma hayatına yeni girenlere en çok hangi sektörler kucak açıyor?

Seda Başpınar
23 Mayıs 2023
1 dk okuma

LinkedIn tarafından yayınlanan son verilere göre geçen yıldan bu yana üniversite diploması gerektirmeyen pozisyonlar için işe alım yüzde 37, diploma gerektiren işler için ise yüzde 45 azaldı. Ancak yine LinkedIn verileri, iş hayatına yeni atılacak aday çalışanlar için iş dünyasının hala umut vaat edebileceğini gösteriyor. Çünkü geçtiğimiz yıldan bu yana özellikle bazı sektörler kapılarını en çok deneyimsiz adaylara açtı. Bu sektörler hangileri, gelin birlikte bakalım…

Yüksek enflasyon, yükselen faiz oranları ve her geçen gün kendini daha çok hissettiren ekonomik durgunluğun ortasında işverenler mümkün olduğunca çekirdek bir ekiple yollarına devam etmek istiyor. Hal böyle olunca yeni mezunlar ve çalışma hayatına yeni atılacak olanlar; belirsizliklerle dolu bir iş piyasasına gözlerini açıyor… Ancak LinkedIn verilerine göre geçtiğimiz yıldan bu yana bazı sektörler, profesyonel anlamda ilk kez çalışacak olanlara daha fazla şans tanıdı. İşte başlangıç seviyesindeki pozisyonlarda iş alımları artıran sektörler…

Üniversite diploması gerektiren işler

  • Ürün Yönetimi (yüzde 25,6)
    • Pozisyonlar: Ürün Müdürü, Ürün Geliştirme Uzmanı, Teknik Ürün Müdürü, Ürün Koordinatörü
  • Danışmanlık (yüzde 16,5) 
    • Pozisyonlar: İş Danışmanı, Planlama Sorumlusu, Çözüm Danışmanı, Müşteri Danışmanı, Yönetim Danışmanı
  • Satın alma (yüzde 13,4) 
    • Pozisyonlar: Alıcı, Tedarik Uzmanı, Satın Alma Temsilcisi, Tedarik Analisti
  • İnsan Kaynakları (yüzde 13) 
    • Pozisyonlar: İnsan Kaynakları Koordinatörü, İnsan Kaynakları Uzmanı
  • İş Geliştirme (yüzde 11,1) 
    • Pozisyonlar: İş Geliştirme Uzmanı, Strateji Analisti

Üniversite diploması gerektirmeyen işler

  • Danışmanlık (yüzde 33,6) 
    • Pozisyonlar: Müşteri Danışmanı, İş Danışmanı, Çözüm Danışmanı,
  • Pazarlama (yüzde 22,9)
    • Pozisyonlar: Sosyal Medya Yöneticisi, Pazarlama Uzmanı, Pazarlama Koordinatörü
  • Araştırma (yüzde 22,7) 
    • Pozisyonlar: Laboratuvar Teknisyeni, İş Analisti, Tıbbi Laboratuvar Teknisyeni, Laboratuvar Asistanı, Üretim Sorumlusu
  • İnsan Kaynakları (yüzde 17,4)
    • Pozisyonlar: İnsan Kaynakları Uzmanı, İnsan Kaynakları Asistanı
  • Medya ve İletişim (yüzde 16,6)
    • Pozisyonlar: Yazar, Prodüksiyon Asistanı, Editör, Prodüksiyon Müdürü, İletişim Uzmanı
featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Haberler
Lenovo’dan Banu Soyak’a “FY2425 META Annual Excellence Award”
Nafizcan Önder
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.