Çalışanların yüzde 84’ü işini sevmiyor
Türkiye’nin önde gelen insan kaynakları sitelerinden biri olan Elemanonline.net’in çalışanlar arasında yaptığı “Memnuniyet Anketi” çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. 11 bin 350 kişinin cevapladığı ankete göre çalışanların yüzde 84’ü işinden memnun değil.
Elemanonline.net tarafından yapılan “Memnuniyet Anketi”nde çalışanlara “Şu anda çalışmakta olduğunuz işinizden memnun musunuz?” sorusu soruldu. Anket sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 72’si işini sevmiyor ve değiştirmeyi düşünüyor. Anketi cevaplayanların sadece yüzde 16’sı işini severken, yüzde 84’ü işinden memnun değil ve yüzde 12’si ise işini sevmediği halde değiştirmeyi düşünmüyor.
“Üniversite mezunları aradıkları işi bulamıyor”
Elemanonline.net Genel Müdürü Özlem Demirci Duyarlar, işini sevmeyenlerin oranının çok yüksek olduğuna dikkat çekerek, çalışan mutluluğunun, iş performans açısından da önemini hatırlattı. Duyarlar ankete katılanların büyük çoğunluğunun çalıştıkları işleri sevmemesinin nedeninin ise Türkiye’nin genel istihdam sorunu olduğuna işaret etti ve şöyle devam etti: “İstihdamdaki bu sorun eğitim aşamasında başlıyor. Türkiye’de özellikle meslek eğitimleri hala yetersizken, çok fazla lisans mezunu işsiz var. Üniversitelerden yeni mezun olan adaylar, uzun süren iş aramalarının ardından, istedikleri gibi bir iş bulamayarak sevmedikleri işlerde çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu da çalışanların memnuniyetsizlik oranını artıran en önemli etkenlerden biri.”
Tersine göç için bir fırsat
İş değiştirmeyi düşünen çalışanların farklı şehirlerde daha iyi iş alternatiflerini tercih edebileceklerine değinen Özlem Demirci Duyarlar, bunun da İstanbul gibi büyük şehirlerdeki istihdam yoğunluğunu diğer illere dağıtmak için iyi bir fırsat olabileceğini belirtti. Duyarlar şunları söyledi: “Küçük şehirlerde daha iyi iş alternatifleri yaratılarak hem çalışan memnuniyeti sağlanabilir hem de istihdamda daha dengeli bir dağılım mümkün olabilir. Burada en önemli konu illere göre ihtiyaç duyulan meslekleri belirlemek ve bu doğrultuda mesleki eğitimlerine ağırlık vermek.”