26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanların yüzde 53’ü son bir yılda hiçbir kültürel etkinliğe katılmadı 
Haberler

Çalışanların yüzde 53’ü son bir yılda hiçbir kültürel etkinliğe katılmadı 

Sena Tufan
28 Ağustos 2024
2 dk okuma

Eleman.net’in düzenlediği izin günleri anketinin sonucunda, çalışanların yüzde 73’ünün son bir yılda sosyalleşmeye ayırdığı bütçeyi azalttığı; yüzde 53’ünün son bir yılda tiyatro, konser, sinema gibi kültürel etkinliklere hiç katılmadığı görüldü. 

Türkiye’nin mavi yaka ve ara kademede istihdam platformu Eleman.net, gerçekleştirdiği anket sonucunda çalışanların izin zamanlarına ve tatil tercihlerine dair verileri ortaya koydu. Eleman.net’in “Çalıştığınız işte haftada kaç gün izniniz var?” sorusunu çalışanların yüzde 55’i iki gün olarak cevapladı. Aynı soruya çalışanların yüzde 43’ü bir gün, yüzde 3’ü ise üç ve daha fazla gün yanıtını verdi. 

Çalışanların çoğunluğu izin günlerini evde geçiriyor

Anketteki “İzin günlerinizde neler yapıyorsunuz?” sorusunu katılımcıların yüzde 49’u “Ailemle zaman geçiriyorum”, yüzde 30’u “Dinleniyorum/evde vakit geçiriyorum” diye cevapladı. Aynı soruda yüzde 10 “Arkadaşlarımla zaman geçiriyorum”, yüzde 6 “Spor, egzersiz yapıyorum” ve yüzde 5’i ise “Ek iş yapıyorum” yanıtını verdi. 

En büyük faktör geçim masraflarındaki artış

Eleman.net’in “Son bir yılda, izin günlerinizdeki sosyal faaliyetlerinizde ekonomi odaklı değişim yaşandı mı?” sorusunu çalışanların yüzde 73’ü “Evet, sosyalleşmeye ayırdığım bütçe azaldı” yanıtını verdi. Sosyal faaliyetlere katılımın değişimde rol oynayan başlıca faktörler sorulduğunda ise katılıcıların yüzde 53’ünden “Geçim masraflarındaki artış”, yüzde 26’sından “Sosyal faaliyetlerdeki maliyet artışı” ve yüzde 17’sinden “Birikim yapma isteği” yanıtı geldi.  

Anketin “Son bir yıl içinde tiyatro, konser, sinema gibi kültürel etkinliklere kaç defa gittiniz?” sorusunu ise çalışanların yüzde 53’lük, ağırlıklı oranı “Hiç” şeklinde yanıtladı. Aynı soruya “5 ve altı” yanıtını verenlerin oranı yüzde 34,  “5 ve üzeri” diyenlerin oranı ise yüzde 13 oldu.  

“Yaşam kalitesindeki düşüş toplumsal huzuru tehdit ediyor”

Anket sonuçlarını değerlendiren Eleman.net CEO’su Levent Dicle, “Artan geçim masrafları her geçen gün çalışanların yaşam kalitesini düşürüyor. İş ve ev arasına sıkışan çalışanlar hem iş hayatındaki verimlerinden hem de sosyal sağlıklarından kayıp veriyor. Bu durum gerek iş yerlerinde gerek toplumsal alanlarda gerekse ev yaşantısında huzuru olumsuz yönde etkiliyor. Toplumsal olarak yaşadığımız birçok sorunun kaynağında da çalışanların yaşam kalitesindeki düşüş yer alıyor. Özellikle aile içi geçimsizlik, şiddet vakalarındaki artış gibi durumlarda çalışanların sosyal hayata katılımdaki eksiklik önemli rol oynuyor” diye konuştu.

Beklenmedik, şaşırtıcı ve kendi gibi bir kişilik: Murat Ülker

Eleman.net featured
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube'da AI ile dublaj dönemi başladı
Haberler
YouTube’da AI ile dublaj dönemi başladı
Sena Tufan
12 Eylül 2025
Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
1 hafta önce
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
Haberler
İş dünyası 2025’in son çeyreğine temkinli yaklaşıyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
Haberler
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.