28 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanlara ek ücret zammı yapılacak mı?
Haberler

Çalışanlara ek ücret zammı yapılacak mı?

Nafizcan Önder
4 hafta önce
3 dk okuma

Bir tarafta hız kesmeden büyüyen ekonomik kriz diğer tarafta küresel çapta yaşanan “Büyük istifa hareketi”… Ağırlaşan ekonomik şartlar altında mücadelesi giderek zorlaşan çalışanlarınsa en büyük ortak beklentilerinden ek ücret artışı… Mercer Türkiye ve PERYÖN iş birliğinde gerçekleştirilen “Nisan 2022 Ücret Artış Trendleri Ara Anketi”nin sonuçları ise işverenlerin büyük bir kısmının hem bu çalışan beklentisinin hem de ekonomik gerçekliğin farkında olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmanın sonuçlarına göre; 2022 yılında firmaların yüzde 63,9’u ek ücret artışı gerçekleştirecek. Gerçekleşecek ücret artışında ise ortalama yüzde 58’i işaret ediyor… 

Toplam 16 sektörden 464 firmanın katıldığı anketin sonuçlarına göre; 2022 yılında firmalar yüzde 58 ücret artışı gerçekleştirecek. Firmaların yüzde 63,9’u ise ek ücret artışı yapacak. Yabancı sermayeli firmalarda bu oran yüzde 70,7 olarak gözlemlenirken, yerli firmalarda ise yüzde 53,3 olarak görülüyor. 

2022 yılında artış bütçesinin en yüksek olduğu sektör otomotiv

Nisan 2022 Ücret Artış Trendleri Ara Anketi’nin sonuçlarına göre; 2022 toplam artış bütçesinin en yüksek olduğu sektörler yüzde 67,5 otomotiv tedarik sanayi, yüzde 62 sigorta, yüzde 61,5 otomotiv ana sanayi, yüzde 60 tüketici ürünleri ve üretim dışı sektörler olarak dikkat çekiyor. 

2022 yılında ek ücret artışı gerçekleşecek firmaların yüzde 85’i bir kez bunu yapmayı planlarken, yüzde 12’si iki kez, yüzde 2,4’ü ise iki seferden fazla artış yapmayı düşündüğünü belirtiyor.

Firmaların yüzde 41,1’i Temmuz, yüzde 19,8’i Nisan ve yüzde 10’u ise Haziran ayında ek ücret artışını gerçekleştireceğini söylüyor. 

2022 ek artış bütçesinin en yüksek olduğu sektörler ise; yüzde 25 lojistik, yüzde 20 otomotiv ana ve tedarik sanayi, enerji, teknoloji, sigorta, üretim, maden/metal ve perakende olarak göze çarpıyor. 

Firmaların yarısından fazlası ek ücret artışında geçmiş ayların enflasyonunu dikkate alıyor

Anketin sonuçlarına göre; firmaların yüzde 52’si geçmiş ayların enflasyonunu, yüzde 34’ü ise ücret araştırmalarını baz aldıklarını söylüyor.

Geçmiş enflasyonları baz alan firmaların yüzde 35’i son 6 ay, yüzde 26’sı son 12 ay ve yüzde 18’i ise son 3 ayı dikkate aldıklarını belirtiyor. 

“Yüksek enflasyon ve asgari ücret zammı ücret artışı beklentilerini yükseltti”

Çalışanlara ek ücret zammı yapılacak mı?
 Mercer Türkiye CEO’su Dinçer Güleyin

Ücret artışıyla ilgili araştırmaların, firmalar için piyasada konumlarını kontrol edebilme, bu doğrultuda ücretlendirme ve yan haklar politikalarını gözden geçirme, personel maliyetlerini etkin yönetme, sektörel bazda karşılaştırmalar yapabilme adına objektif veriler sağlayan ve karar alma süreçlerini destekleyen önemli bir araç olduğuna dikkat çeken Mercer Türkiye CEO’su Dinçer Güleyin, “Son dönemde ücret artışı ile ilgili araştırmalara firmalar hem katılım anlamında hem de bu araştırmalardan faydalanma adına büyük ilgi gösteriyor. Piyasanın bu ilgisinin birçok açıdan oluşan belirsizliklere karşı bilgiye artarak duyulan ihtiyacı gösterdiğini söyleyebiliriz. 

Türkiye’de 2018 yılında başlayan ve özellikle pandemi sonrasında yaşanan ekonomik belirsizliklerle birlikte bu yıl daha fazla gördüğümüz kur dalgalanmaları, 2021 yılında gerçekleşen asgari ücret zammı ve yüksek enflasyon, çalışan tarafında ücret artış beklentilerini de yükseltirken firmaları da bu konuda çeşitli önlemler almaya itti. Neredeyse tüm sektörlerde 2022 yılında ek ücret artışı planlamasının yapılması enflasyon ve maliyetlerdeki artışın her alanda etkisini gösterdiğini ortaya koyuyor.

Diğer yandan bu şirketlerin ek artışları 2023 yılı bütçelerinden karşıladığını da görüyoruz. Bu da ücret artışlarında öngörülebilirliğin bütçe yönetimindeki önemini ortaya koyuyor. Ücret artış oranlarının ve ek ücret artış uygulamalarının da önümüzdeki dönemde artacağı gözlemliyoruz” diyor…

“Ücret artışında öngörülebilirlik iş güvencesi ve rekabet için önemli“

Çalışanlara ek ücret zammı yapılacak mı?
PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı Buket Çelebiöven

Ücret artışında öngörülebilirliğin iş güvencesi ve rekabet için önemini vurgulayan PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı Buket Çelebiöven ise “Pandemi ve dünyada yaşanan ekonomik krizlerin etkisi ile büyük belirsizliklerin hakim olduğu zor bir dönemden geçiyoruz. Bu zorlu ortamda çalışanların en önemli beklentisi gelirlerinin yüksek enflasyon ve ekonomik kriz karşısında erimemesidir.

Bu belirsizlik ortamında çalışanlara iş güvencesi ve ticari operasyonların devamlılığını sağlayabilmeleri için ücret artış oranlarında öngörülebilirlik şirketler için büyük önem arz ediyor. Bu öngörülebilirlikte, ücret ve yan hakların rekabetçilikte ayrıştırıcı bir faktör olması nedeniyle de de önemli bir unsur. Nisan 2022 Ücret Artış Trendleri Ara Anketi bu anlamda iş dünyasına projeksiyon tutan önemli bir araç. Araştırmada 2022 yılında 16 sektörden 464 firmanın yüzde 63,9’unun ek ücret artışı gerçekleştirecek olduğunu görüyoruz. Yıl içerisinde enflasyon rakamlarında meydana gelen artışı göz önünde bulundurduğumuzda ek artışı daha fazla şirketin gündeme almasında fayda olduğunu görüyoruz” dedi.

Enflasyonla nasıl mücadele edeceğiz?

featured
1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 yaratıcı
Tükenmişlik sendromu yaratıcı beyinleri esir alıyor
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
OkCupid LGBT+ Onur Yürüyüşü
OkCupid: “Biz de buradayız aşkım”
Arda Öztaşkın yazdı: Parlak yeşil yalanlar!
Arda Öztaşkın yazdı: Parlak yeşil yalanlar!
Denizbank'ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
Denizbank’ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2022
Z'lerin aklını çelen ofisler
Haberler
Yeni nesil ofislerdeki hangi özellikler Z’lerin aklını çeliyor?
Gizem Yıldız
18 Mayıs 2022
Tüketici Z'nin DNA'sı!
Haberler
Tüketici Z’nin DNA’sı!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2022
Metro Turizm satışa çıkarılıyor! | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Metro Turizm satışa çıkarılıyor! | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
18 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.