19 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanlar gelecekten ne bekliyor?
Haberler

Çalışanlar gelecekten ne bekliyor?

Nafizcan Önder
14 Aralık 2020
3 dk okuma

Dünyanın daha önce deneyimlemediği sınavlarla dolu zorlu bir yıl geride kalırken, yeni normallerle birlikte iş dünyası da yeniden şekilleniyor. İş dünyasının geleceğine dair içgörüler geliştirmek adına iş dünyasının liderlerinin öngörülerine başvurulurken madalyonun diğer yüzündeki çalışan görüşleri de aynı ölçüde değer kazanıyor. Çalışanlar gelecekte nasıl bir çalışma hayatı talep ediyorlar? Tercih ettikleri şirketler hangi fırsatları sunacak? İş dünyasının geleceğinin şekillenmesinde aktif rol oynayacak çalışanlar bugünü ve yarını nasıl değerlendiriyor? Yanıtlar Citrix’in “Talent Accelerator” araştırmasından geliyor…

İşini değiştirerek küresel salgının hayatında yarattığı kargaşayı biraz daha artırmak isteyen çalışanların sayısı epey az. Ancak, salgın nihayetinde etkisini yitirmeye başladığında çalışanların çoğu önlerindeki seçenekleri keşfetmeye açık olacak. Citrix’in son araştırmasına göre, çalışanlar esnek modellerin, dijital teknolojinin, çeşitlilik ve kapsayıcılığın, öğrenme ve gelişimin, iş hayatının geleceğine yön vereceğini düşünüyor. Ayrıca çalışanlar kendileriyle aynı görüşü paylaşan, başarılı olmak ve kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları alanı ve araçları kendilerine sağlayan şirketlerin sunduğu fırsatları kollayacak.

Dijital Göçebeler

Çalışanlar çalıştıkları yer, zaman ve çalışma biçimleri konusunda bugün daha önce hiç olmadığı kadar çok esneklik istiyor. Talent Accelerator anketine katılan çalışanların yüzde 88’i yeni bir iş ararken önceliklerinin çalışma saati ve yeri açısından tam esneklik olduğunu söylüyor. Talent Accelerator anketine göre:

  • Çalışanların yüzde 83’ü çoğunlukla uzaktan çalışma fırsatlarının olması durumunda, şehrin dışına ve kentin diğer yerlerine taşınma ihtimallerinin yüksek olduğunu belirtiyor.
  • Çalışanların yüzde 78’i kuruluşların coğrafi olarak farklı bölgelere dağıtılmasının gelecek 12 ay içinde kırsal alanlarda yeni iş merkezlerin oluşturulmasına yol açacağını tahmin ediyor.

Ayrıca, ankete katılan çalışanların çoğunluğu esnek çalışma modellerinin gelecek yıl içinde standart hale geleceği görüşünde.

Çalışanların yüzde 83’ü şirketlerin, yaşadıkları yere bakmaksızın uygun adaylara ulaşabilmek için esnek çalışma modellerinden yararlanacağını öngörüyor.

Sanal Gerçeklik

Küresel salgın ve onunla  bağlantılı uzaktan çalışma zorunlulukları, çalışanları birbirinden fiziksel olarak ayırırken, araştırma sonuçlarına göre teknoloji de değerini ortaya koyuyor ve çalışanların bağlantısını, bağlılığını ve üretkenliğini koruyor.

  • Çalışanların yüzde 89’u teknolojinin çalışanları kuruluşları içerisinde daha üretken hale getirdiğine inanıyor.
  • Çalışanların yüzde 86’sı kuruluşlarındaki iş liderlerinin etkin olarak iş birliği sağlamak ve yenilikleri hayata geçirmek için teknoloji kullandıklarını bildiriyor.
  • Çalışanların üçte ikisi, uzaktan çalıştığında, bağlı oldukları müdürle, CEO’yla, üst yönetim ekibiyle ya da çalışma arkadaşlarıyla, ofiste çalıştıkları duruma oranla daha bağlantılı hissettiğini söylüyor.
  • Çalışanların yüzde 73’ü gelecekte teknoloji kullanımındaki artışın hiyerarşiyi ortadan kaldıracağını ve kariyerlerini geliştirebilecek iş liderleri ve üst düzey yönetim ekipleriyle daha açık bir iletişimi mümkün kılacağını düşünüyor.

Çıktılar Yerine Sonuçlar

Gelecekte şirketlerin, üretkenliği ölçme biçimlerini yeniden düşünmesi gerekecek. Ankete göre, günümüz çalışanları sağladıkları hacimle değil, değerle ölçülmek istiyor. Ayrıca, nerede olurlarsa olsunlar, en iyi şekilde çalışmak için ihtiyaç duydukları alanın ve güvenin kendilerine sağlanmasını bekliyorlar.

Çalışanların yüzde 86’sı sonucu, çıktının önüne koyan bir şirkette çalışmak istediklerini söylüyor, ancak şirketlerinin şu anda bu şekilde çalıştığını söyleyen insan kaynakları direktörlerinin oranının yalnızca yüzde 69 olduğunu düşünürsek köklü bir zihniyet değişimi şart.

Kariyerde Çeviklik

Küresel salgın yaşama ve çalışma biçimlerimizi altüst etti. Müşteri tercihlerindeki ve ihtiyaçlarındaki değişikliklerin tetiklediği yeni iş modellerini destekleyecek yeni görevler hızla ortaya çıkıyor; çalışanlara yeni beceriler kazandırmak ve  farklı görevlerin gerektirdiği becerilerle donatmak, bu hıza ayak uydurmada önemli bir faktör olacak.  Talent Accelerator anketinin bulgularına göre:

  • Çalışanların yüzde 82’si, küresel istihdam pazarında rekabet üstünlüğünü korumak için, var olan becerilerini geliştirmesi ya da yılda en az bir kez yeni beceriler edinmek üzere aksiyon alması gerekeceğine inanıyor.
  • İnsan kaynakları direktörleri, bir kuruluşun çevik öğrenmeye olanak tanımak için iş birliğine dayalı en son teknolojiye sahip olmasının en iyi yetenekleri işe almada ve korumada en önemli faktör olacağını düşünüyor. Çalışanların yüzde 88’i de yeni bir pozisyon ararken bu olanağın sunulmasını istediğini söyleyerek bu görüşü onaylıyor.

Citrix Strateji Başkan Yardımcısı Tim Minahan araştırmayı değerlendirirken; “Ekonomi yeniden hareketlenmeye başlayıp istihdam pazarı canlanırken, yeni iş arayanların sayısında muhtemelen büyük bir artış göreceğiz. Ancak, küresel salgın çalışanların çalışma hayatına bakışını ve yaklaşımını sonsuza dek değiştirdi; işletmeler yarın ileriye gitmek için ihtiyaç duydukları yetenekleri kendilerine çekmek ve korumak istiyorlarsa, bu yeteneklerin düşünce yapılarını ve isteklerini anlamak ve bunları karşılamak için bugünden planlar geliştirmek zorunda.” diyor.

Çıktılar Yerine Sonuçlar Dijital Göçebeler esnek modeller future gelecek Kariyerde Çeviklik Sanal Gerçeklik tam esneklik vizyon
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
3 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
4 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
5 Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (13-19 Haziran)
En iyiler Brandverse Awards'da Grand Prix'ye uzandı. İşte o kampanyalar...
En iyiler Brandverse Awards’da Grand Prix’ye uzandı. İşte o kampanyalar…
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
17 Nisan 2025
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Haberler
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
Yapay zeka sokakta!
Haberler
Yapay zeka sokakta!
Nafizcan Önder
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.