1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022 çalışan ücretlerinde beklenen artış belli oldu
Haberler

2022 çalışan ücretlerinde beklenen artış belli oldu

Berçem Sultan Kaya
24 Ocak 2022
2 dk okuma

Beraberinde enflasyonu getiren yeni bir yıl haliyle çalışanların ücretlerinde yapılan ve yapılacak olan zamların da çokça gündeme gelmesine sebep oluyor. Ücret artılıyla ilgili beklentiler 2022 yılında ortalama yüzde 41,2’e yükseldi. En yüksek ücret zammının gerçekleşeceği sektör ise otomotiv oldu. 

Mercer Türkiye, açıklanan 2021 resmi enflasyon rakamları sonrasında gerçekleştirdiği Ücret Artış Trendleri Ara Anketi’nin Ocak ayına yönelik sonuçlarını açıkladı. 399’u yabancı, 200’ü yerli olmak üzere toplam 599 firmanın katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre; 2021 resmi yıllık enflasyon rakamları sonrasında şirketlerin 2022 yılı için ücret artış beklentisi ortalama yüzde 41,2’lere ulaştı. Yabancı sermayeli firmalarda bu oran yüzde 42,1 iken, yerli firmalarda ise yüzde 39,9 olarak gözüküyor. 

En yüksek ücret artışına sahip sektörler otomotiv, maden & metal, kimya, lojistik, teknoloji, perakende ve üretim sektörleri ortalamanın üzerinde ücret artışlarıyla dikkat çekerken, en yüksek ücret zammı otomotiv ana sanayi ve yan sanayi sektörlerinde gerçekleşecek. Bu bilgilere ek olarak, sektörlerden bağımsız olarak, şirketler teknoloji departmanlarında yer alan çalışanların ücret artış oranı şirket genelinin 20-25 puan üzerinde konumlandırarak dijital rollerdeki yetenek kaybını minimize etmeye çalışıyor.

Ücret artış dönemleri Ocak ayına kaydı

Ankete katılan firmaların yüzde 73,3 ile yılda bir kez ücret artışı gerçekleştireceğini belirtiyor. Yılda bir kez ücret artışı gerçekleştiren firmaların yüzde 66’sı ise bu artışı Ocak ayında yapacağını söylüyor. Firmaların yüzde 15’i Nisan ayında, yüzde 9’u ise Mart ayında ücret artışını gerçekleştireceğini belirtiyor. Anketin sonuçlarına göre; geçtiğimiz yıllara oranla yılda 2 kere ücret artışı yapma eğilimi olan şirketlerin sayısının arttığı görülüyor. Yılda 2 kez ücret artışı gerçekleştireceğini belirten firmaların oranı ise yüzde 20,4’a ulaştı. Bu firmaların yüzde 37’si Ocak ve Nisan aylarında, yüzde 27’si ise Ocak ve Temmuz aylarında, yüzde 10’u ise Ocak ve Mart aylarında ücret artışını gerçekleştireceğine dikkat çekiyor. 

2021 yılında gerçekleşen zam oranı yüzde 21,7

2021 yılında yabancı sermayeli firmalar yüzde 19,9 oranında, yerli sermayeli firmalar ise yüzde 25,3 oranında ücret artışı gerçekleştirdi. Toplamda gerçekleşen ücret artışı oranı ise yüzde 21,7 olarak gerçekleşti. Mavi yaka çalışanlar yüzde 22,8 ücret artışı alırken, uzman pozisyonlarında yüzde 20,9 oranında zam artışı oldu. Yönetim pozisyonlarında yüzde 20,3 olarak gerçekleşirken, üst yönetim pozisyonlarında ise yüzde 20,3’lük bir artış oldu.

Maden & metal, otomotiv, enerji, teknoloji, üretim ve hizmet sektörleri en yüksek oranlara ulaşan sektörler oldu. Firmaların yüzde 33,2’si 2021 yılı için ek ücret artışı gerçekleştirdi. Yüzde 12,2’si tek seferlik ödeme yaparken, firmaların yüzde 51,6’sı ek ücret artışı gerçekleştirmedi. Firmalar yüzde 10,8 oranında bir ek ücret artışına giderken, tek seferlik ödeme gerçekleştiren firmalar ise yıllık baz ücret üzerinden yüzde 12,8’lik bir ödeme yaptı.  

İnsan Kaynağı Sorunu Derinleşiyor » Marketing Türkiye

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
10 Mayıs 2025
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Haberler
Aktif yaşama katılım artıyor ancak eşitsizlikler baki!
Sena Tufan
28 Mayıs 2025
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
Haberler
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.