10 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
çalışan refahı
Haberler

Çalışan refahı dünya için ilk, Türkiye için dördüncü sırada

Marketing Türkiye
4 Nisan 2023
3 dk okuma

Aon’un yayımladığı rapora göre küresel çapta şirketler için öncelikli konularının başında gelen çalışan refahı, Türkiye’deki şirketler için dördüncü sırada yer alıyor. Ülkemizde şirketlerin öncelikleri arasında yetenekleri şirket bünyesine çekmek ve bu yetenekleri elde tutmak var… Ayrıca Türkiye’de çalışan refahı konusundaki sorunlara bakıldığında küresel trendlere paralel bir şekilde zihinsel ve duygusal sağlık ilk sırada geliyor.

Risk, emeklilik ve sağlık konularında veri ve analizlerden faydalanarak profesyonel hizmetler sunan Aon, Ipsos ile ortaklaşa gerçekleştirdiği “Küresel Çalışan Refah Araştırması 2022 – 2023” sonuçlarını yayımladı. Ankete Türkiye de dahil 46 ülkede çeşitli sektörlerden 1.138 şirket katıldı. Ankete katılan şirketlerin faaliyet gösterdiği sektörler içerisinde imalat ve sanayi (yüzde 19) en fazla katılım gösteren sektör olurken bunu toptan ve perakende (yüzde 12) ile finans, sigorta ve emlak hizmetleri (yüzde 9) takip etti.

Refahın önemi pandemiden sonra daha da arttı

Anketin küresel sonuçlarına göre katılımcıların yaklaşık üçte ikisi 2020’den bu yana çalışanlar için refahın şirketleri için daha önemli olduğunu söylerken yarısından biraz azı ise bu zaman diliminde çalışan refahının önceliğinin arttığını belirtiyor. Şirketler refah konusunu önemsemeye de devam ediyor. Her sekiz şirketten yedisi çalışanların refahı için en az bir girişimi yürütüyor, yüzde 83’ü çalışan refahı konusunda bir stratejiye sahip. Bu oran 2020’den bu yana yüzde 28’lik bir artış gösterdi. Bu da şirketlerin dörtte birinden fazlasının son iki yılda çalışan refahı için yeni bir strateji uygulamaya koyduğu anlamına geliyor. Ayrıca şirketlerin yüzde 43’ü çalışan refahı için yatırımlarını artırdıklarını da ifade ediyor.

En önemli sorun zihinsel ve duygusal sağlık

Rapora göre küresel çapta şirketler önümüzdeki beş yıl için en önemli önceliklerini şu şekilde sıralıyor:

  • Çalışan refahı (bir çalışanın genel, fiziksel, duygusal, sosyal, kariyer ve finansal sağlığı)
  • Yetenekleri çekmek ve elde tutmak
  • Kârlar ve finansal marjlar (yani, maliyetlerin ve verimliliklerin kontrolü)
  • Ürün ve/veya hizmetlerde yenilik
  • Çevre, Sosyal ve Yönetişim (ÇSY)

Şirketler, refah stratejilerini uygularken karşılaştıkları en önemli sorunun ise duygusal sağlıkla ilgili olduğunu kaydediyor. Şirketler çalışan refahı konusunda en önemli beş sorunu şekilde sıralıyor:

  • Zihinsel ve duygusal sağlık
  • Tükenmişlik / bitkinlik (uzun süreli iş stresi)
  • Çalışma ortamı / kültürü
  • Sanal ve hibrit çalışma desteği
  • Finansal risk ve stres

Sorunlar Türkiye’de de benzer

Anketin sonuçlarına göre Türkiye’deki şirketlerin ilk beş önceliği; yetenekleri çekmek ve elde tutmak, ürün ve/veya hizmetlerde yenilik, kârlar ve finansal marjlar, çalışan refahı, çevre, Sosyal ve Yönetim (ÇSY). Türkiye’de çalışan refahı konusundaki sorunlara bakıldığında ise küresel trendlere paralel bir şekilde zihinsel ve duygusal sağlık ilk sırada yer alıyor. Türkiye’deki şirketler çalışan refahı konusunda en önemli beş sorunu şekilde sıralıyor:

Türkiye’deki yüzde 68 için çalışan refahı önemini koruyor

Türkiye’deki şirketlerin yüzde 68’ine göre çalışan refahı hala önemini koruyor. Hatta şirketlerin yüzde 46’ısı çalışan refahını genel iş süreçlerine ve yetenek stratejilerine tamamen entegre ettiğini düşünürken yüzde 36’sı az da olsa bu entegrasyonu sağladıklarını belirtiyor. Diğer yandan şirketlere çalışan refahını neden önceliklendirmedikleri sorulduğunda katılımcıların yüzde 25’i yaptıkları kurum içi anketlere göre çalışan refahının zaten oldukça yüksek olmasını neden gösteriyor.

Çalışan refahına verilen önem arttı

Çalışan refahı dünya için ilk, Türkiye için dördüncü sırada
Sinem Yalçın
Aon Türkiye Sağlık ve Wellbeing Çözümleri Genel Müdür Yardımcısı
  • Şirketlerin enflasyon, ekonomik şok, iş gücü kaybı ve uluslararası çatışmalar gibi dalgalanma ve belirsizliklerle karşı karşıya olduğu bir ortamda, çalışanların refahına yönelik girişimlerin ve stratejilerin öneminin azaldığı düşünülebilir. Buna ek olarak, COVID-19 salgınının başlangıcında, şirketler çalışanlarını güvende tutmak için çabalarken refah konusu da en öncelikli konuydu.
  • Pandemi etkisini yavaş yavaş azaltırken refahın zaman içinde önemini ve önceliğini yitirebileceği de varsayabilir. Buna karşın Aon’un 2022-2023 Küresel Refah Araştırması bunun tam tersi bir durum olduğunu gözler önüne seriyor. Çalışan refahı hala şirketlerin en öncelikli konuları arasında bulunuyor. Geçmişte finansal baskılar şirketlerin refah konusuna odaklanmasını engellerdi ve bu alan şirket performansını artırabilecek bir alan olmaktan ziyade bir maliyet etkenli olarak görülürdü.
  • Fakat günümüzde şirketler refah konusunda hem desteklerini hem de finansal yatırımlarını artırmaya devam ediyor ve yetenekleri çekmenin ve elde tutmanın bir yolunun çalışanlar için sürdürülebilir bir çalışma hayatı inşa etmek olduğuna inanıyor.

Global raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

featured
1 Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
2 Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
3 Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
Netflix ve Spotify, canlı yayın için güçlerini birleştiriyor
4 Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
5 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Güncel Haberler
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Alzheimer’ı anlatan en sessiz ve en sarsıcı “yükleniyor” simgesi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cappy balonları Nişantaşı'nı ele geçirdi!
Haberler
Cappy balonları Nişantaşı’nı ele geçirdi!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
Haberler
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Advertorial
6 gün önce
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
OpenAI'den dev hamle: "Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor" iddiası
Haberler
OpenAI’den dev hamle: “Kodlama aracı Windsurf’ü 3 milyar dolara satın alıyor” iddiası
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.