17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışan bağlılığı nasıl oluşturulur?
Haberler

Çalışan bağlılığı nasıl oluşturulur?

Nafizcan Önder
24 Şubat 2022
3 dk okuma

Çalışan bağlılığı “büyük istifa hareketi” ile birlikte işverenlerin en önemli gündem maddelerinden biri haline dönüştü. Üstelik artık tek başına büyük bir şirket olmak, sektör ortalamasının üzerinde maaş teklifleri sunmak çalışanların sadakatini beslemeye asla yetmiyor. Çalışan bağlılığı oluşturabilmek adına atılacak en önemli adımlardan birini saygı kültürü ve güven ortamı inşa etmek olarak işaret ediyor Great Place to Work enstitüsü ve hemen ardından da asıl kritik soruyu yanıtlıyor: Peki ama nasıl? Gelin hep birlikte sorunun yanıtını uzmanlarından alalım…

Çalışma ortamında saygı, güven ve bağlılığı geliştirmek, bütün çalışanların iş yaşamı kalitesini değiştirebilme gücüne sahip. Harika bir işyeri oluşturmanın anahtarı çalışanlara sadece kalıplaşmış bir grup özel haklar, programlar ve uygulamalar sağlamak değil, çalışma ortamında yüksek ve kaliteli ilişkiler inşa etmekten geçiyor. Çalışanlar nezdinde de bu ilişkiler gurur, işteki amaç-görev duygusu, dürüst iletişim, arkadaşlık ve adil davranış olarak karakterize ediliyor.

İş liderleri, yöneticiler ve çalışanların yanı sıra tedarikçiler ve müşteriler gibi paydaşlar arasında “Güven Kültürü” oluşturmak sadece atılması gereken doğru adım değil, ayrıca organizasyonun en güçlü rekabet avantajı olduğunu ortaya koydu. Araştırma ve analizlerden elde edilen kanıtlar göz önüne alındığında, yüksek güven kültürünün sonucu olarak güçlü bir çalışan deneyimi ile bağlılık ortamı inşa eden organizasyonlar sürdürülebilir ve göze çarpan iş performansına sahip kurum kültürlerini oluşturuyorlar. Bu nedenle iş liderleri kısa vadede elde edilen rakamsal başarılara değil, uzun vadede etkisi sürecek olan değerlere odaklanmalılar.

Çalışan bağlılığı nasıl oluşturulur?

Yine araştırmalara göre çalışan bağlılığının temel etkeninin “Güven” üzerine kurulu olduğu görülüyor. Çalışanların bulundukları organizasyonda deneyimledikleri güven düzeyi önemli. Organizasyonlar kurum kültürlerini, organizasyon içindeki çalışan bağlılığını ve güven düzeyini zamanında doğru adımları atabilmek adına düzenli olarak ölçmeliler. Ücret kesintileri ve finansal baskılar dolayısıyla birçok iş lideri ve yöneticiler, çalışanlarla aralarındaki ilişkiye zarar verebiliyorlar. Bu durum bazen insanların stres yaşaması, aşırı çalışmaları ve sağlıklarının bozulması gibi durumlara yol açabiliyor.

İşte Great Place to Work enstitüsünün saygı kültürü ve güven ortamı inşası için önerileri

  • İş vizyonları ve bütün iş anlaşmalarını yürütürken sadece çalışanlara değil, diğer tüm paydaşlara da tutarlı dürüstlük ve birliktelik gösterilmesi.
  • Organizasyonun bütün üyelerine tam zamanlı erişim sağlayarak açık, şeffaf, iki-yönlü iletişimin desteklenmesi.
  • İnsan kaynaklarıyla koordine bir şekilde liyakate önem verilmesinin yanı sıra kaynak ve malzemelerin dağıtımının eşit yapılması.
  • Hakkaniyetli davranış ile eşit imkanların bütün çalışanlar için garanti edilmesi. Bu sadece ödeme ve yan haklar için geçerli olmamalı, aynı zamanda organizasyonların adaleti için çalışma ortamı içindeki süreçler de güçlendirilmeli.
  • Bütün çalışanlar için profesyonel ve kişisel gelişim ile ilgili iletişimin, işe alım ve terfi sürecinde de ayrımcılık yapılmadan desteklenmesi.
  • Bireysel katkıların fark edilerek takdir edilmesi ve yöneticilerin, çalışanların katkısını sadece basit bir görev zorunluluğu olarak görmemesinin sağlanması.
  • Her çalışanın kendini gösterebilme ve kendini ifade edebilme beklentisine saygı gösterilmesi ve iş dışındaki hayatıyla beraber birey olarak önemsenmesi.
  • Çalışanların ilgili konularda iş birliği ve katılımlarının refah durumlarını pozitif yönde etkileyecek şekilde sağlanması.
  • Sosyal, arkadaş canlısı, sıcak bir çalışma ortamının -açıkça hissedilen, takım ve aile hissiyle- desteklenmesi.
  • Direkt olarak kapsamlı bir görev ve organizasyon stratejisine etkisi olacak, amacına yönelik ve tatmin edici kişisel iş sorumluluklarının verilmesi. Kişiye atanan bu iş bölümlerinin topluma ve çevreye pozitif etki oluşturmasının sağlanması.

Yukarıda belirtilen yöntemler takip edilerek ve devamında saygı kültürü ve güven kültürü yeşertilerek her şirket harika bir iş yeri olabilir. Bu yönde ilerleyerek, çalışanların hayat kalitelerini yükselterek daha iyi bir toplum inşa edilebilir. İş yerlerinde saygı kültürü ve güven kültürünün teşvik edilmesi insanlığın, globalleşen dünya ve gelmekte olan yeni kuşaklarla bir anlaşma imzalaması anlamı da taşıyor…

Çalışanın ruh sağlığını korumak için 7 ipucu!

Çalışan featured Great Place to Work
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
4 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
5 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Güncel Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
4 Temmuz 2025
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Haberler
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Advertorial
3 hafta önce
Spotify'da kullanıcı sayısı zirvede, kârlılık beklentinin gerisinde
Haberler
Spotify’da kullanıcı sayısı zirvede, kârlılık beklentinin gerisinde
Nafizcan Önder
3 hafta önce
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
13 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.