15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Haberler

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

Sena Tufan
26 Şubat 2025
5 dk okuma

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, ayın ikinci buluşmasında Yandex Ads ev sahipliğinde 25 Şubat Salı günü Renaissance Bar 212’de bir araya geldi. Yandex Ads’in 2025’in reklam teknolojisi trendlerine ilişkin öngörülerini ilk defa paylaştığı özel etkinlikte, pazarlama sektörünün karşılaştığı zorluklar ve yakalanmayı bekleyen gelecek fırsatlar değerlendirildi.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

C Level Club üyeleri Yandex ekibinden rakiplerin önüne geçilmesine katkı sağlayacak tahminleri, analizleri ve öngörüleri dinledi.

Buluşmanın açılış konuşmasını gerçekleştiren Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, “2025’te nelerin geldiğini, e-ticaret dünyasında bizi nelerin beklediğini keşfedeceğiz. Pandeminin hayatımıza kattığı en önemli şey e-ticaretin inanılmaz büyümüş olması… Bunun içinde mobilin oranının hızla arttığını biliyoruz. Yandex Türkiye’den rekabette öne geçebileceğimiz alanları dinleyeceğiz” dedi.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Günseli Özen
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni

6 adtech trendi!

Özen’in açılış konuşmasının ardından ilk sunumu Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Doğuş Yaşar Uçar gerçekleştirdi. Sunumunda 2025’in en iyi 6 adtech trendinden bahseden Uçar, trendleri şöyle sıraladı:

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Doğuş Yaşar Uçar
Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü
  • Hibrit gelir
  • Değersiz reklam metriklerine elveda
  • Gizlilik cookie’leri yutuyor
  • E-ticatette büyük uygulama göçü
  • Yapay zeka maliyetleri düşüyor
  • Hayata küstürmeyen reklamlar

Uçar sunumunda özetle şu bilgileri paylaştı:

“2024 yılı reklam sektörü için zor bir yıl oldu. Perakendeciler için çevikliğin ve çeşitliliğin önemi arttı. 2025’te kendi reklam envanterinden gelir elde etmek isteyen perakendecilerin sayısı artıyor. Eskiden reklamveren ile yayıncılar arasında daha net bir ayrım vardı. Şimdi pek çok geliştirilmiş sektör sayesinde bu çizgi iyice bulanıklaştı.

Hibrit gelire yönelimi destekleyen ve işletmelere bu konuda yardımcı olabilen reklam platformları 2025’te öne çıkacak. Boş reklam metrikleri artık prim yapmıyor… İşletmeler hangilerinin işe yarayacağını görmek için paralarını farklı metriklere savurmak istemiyor. İşletmeler, gerçek ve takip edilebilir sonuçlar istiyor.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

2025’te reklam sektöründe oyunun adı: Doğrudan katma değer. ROAS, CPA, LTV ve etkileşim bazlı stratejilerde artış bekleniyor.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

E-ticaret alışverişlerinde ibre web’den uygulamaya doğru kayıyor. Markalar hem satış hem de reklam için uygulamalara geçiyor. Gözünüz e-ticaret teknoloji platformlarının uygulama çözümlerinde olsun… Reklamcılıkta yapay zekaya mesafeliyseniz yalnız değilsiniz. Üretken yapay zeka, reklam performansı için hala deneme aşamasında. Ancak maliyetler hızla düşüyor. Yapay zeka, yaygın kullanım için finansal açıdan daha uygun hale geliyor. 2025’te daha fazla (ve daha hesaplı) üretken yapay zeka destekli reklam çözümleri bekliyoruz.

Rahatsız edici reklamlardan bıktık. Her yerden banner’lar çıkıyor, hala alakasız reklamlar görüp duruyoruz. Kullanıcılar reklamlardan rahatsız. Sektör onların ilgisini kaybetme riskiyle karşı karşıya.”

“Tahminleme algoritması ile birlikte sitenize yeni kitleler getiriyoruz”

Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Turan Yurdakul ise sunumunda şunları dile getirdi:

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Turan Yurdakul
Yandex Ads Kıdemli İş Geliştirme Müdürü

“Türkiye’deki markalar neler istiyor konusu üzerine eğilip kendimizi geliştiriyoruz. Türkiye’de yer alan ekiplerimizle birlikte hem teknolojiyi hem de insan gücünü kullanıyoruz. Risksiz, performansa dayalı kampanyalar, tahminleme algoritmasıyla birlikte sitenize yeni kitleler getiriyoruz. Tüm risklerin bize ait olduğu bir sistemden bahsediyoruz. Dönüşüm odaklı çalışmalar Türkiye’de uzmanlaştığımız bir nokta. Yeni reklam modelimizle birlikte etkileşimi biraz daha hedefleyeceğimiz bir reklam modeli sunacağız.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

Yandex Ads Ecomm+ eksiksiz bir satış hunisi çözümüne dönüşüyor: Farkındalık/ilgi, dönüşüm ve tutma… Sadece Türkiye’de aktif olan bir reklam modelinden bahsetmiyoruz.”

CatBoost, Yandex’in ürettiği bir algoritmadan besleniyor

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
Burç Güney
Yandex Teknik Ekip Bölge Sorumlusu

Günün üçüncü sunumunu gerçekleştiren isim Yandex Teknik Ekip Bölge Sorumlusu Burç Güney oldu.
Günay sunumunda “Yandex algoritmasının en önemli özelliklerinden biri Yandex’in üretmiş olduğu bir algoritmadan beslenmiş olması. Bunun ismi CatBoost. Bu algoritmanın çalışma şekli veri kümeleriyle alakalı.
Dış parametreleri göz önünde bulundurarak bu veri kümelerini eğitiyor ve zamanla doğru tahminler üretmeye başlıyor. En farklı özelliklerinden bir tanesi de daha düzenli bir yapıya sahip olması” dedi.

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi
C Level Club üyeleri reklam teknolojisi trendleri için bir araya geldi

Katılımcılar ne dedi?

Gonca Engin-Watsons Dijital Pazarlama Birim Yöneticisi: “Retail medya trendini farklı bir açıdan dinlemek bence çok faydalıydı. Özellikle perakende dünyasında hepimizin odağında olan bir konu. Yandex ekibi tarafından tekrar gündeme getirilmesi de etkileyiciydi. Yandex’in pazara yeniden girmesi de rekabetin artacağı anlamına geliyor ki bu biz perakendeciler için heyecan verici.”

Aslıhan Dursun-Teknosa Pazarlama İletişim Müdürü: “Yapay zeka artık trend değil günümüzün bir gerçeği. Bu sebeple ona artık trend demek mümkün değil. Biz Teknosa olarak iş alanlarımızın pek çoğunda bu teknolojiyi kullanmaya çalışıyoruz.”

Esra Yüksel Demir-D&R Marketing & CRM Director: “Ecomm+ özellikle dikkatimi çekti. Üzerine farklı reklam modelleri ekleyerek ilerlemek lazım dendi ki biz o noktada D&R olarak Google’ı ve onun haricinde kalanları sıkça kullanıyoruz. Bu model özellikle dönüşüm odaklı olduğu için ilgimi çekti. Özellikle kendi ekibimin, yeni trendlere, reklam modellerine hakim olmasını çok önemsiyorum. O sebeple bu buluşmalar çok kıymetli.”

Decathlon Digital Marketing Manager Tuğçe Yüksel & Decathlon Digital Marketing Specialist Hilde Uz: “Halihazırda app marketing operasyonumuzu başlamıştık. Orada ciddi bir büyüme potansiyeli var. Yandex ile de yakında çalışmaya başlayacağız, entegrasyonlarımız tamamlanmak üzere. Özellikle perakende medya konusu oldukça dikkat çekiciydi. Şuanda web sitemizde bir medya alanımız yok ama ileride neden olmasın… Ecomm+’ı da kullanmak yine notlarımızın arasında var.”

C Level Club üyeleri sanat ve tarihin kesiştiği Ralli Apartmanı’nda buluştu!

c level club featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de üretken yapay zeka yükselişte
Haberler
Türkiye’de üretken yapay zeka yükselişte
İrem Alimoğlu
26 Nisan 2025
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 hafta önce
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
18 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.