30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burak Kılavuz: "2025 insanlaşan teknolojinin yılı olacak"
Haberler

Burak Kılavuz: “2025 insanlaşan teknolojinin yılı olacak”

Marketing Türkiye
1 Şubat 2025
2 dk okuma
Burak Kılavuz: "2025 insanlaşan teknolojinin yılı olacak"
Burak Kılavuz
Pazarlama İletişimcileri Derneği (PİD) Başkanı

2024, iletişim ve reklamcılığın sadece anlatmakla değil, anlamak ve hissettirmekle yeniden tanımlandığı bir yıl oldu. P.İ.D. olarak isim değişikliğimizden başlayarak ödül kapsamımıza ve GIGI Ödülleri’ne kadar uzanan süreçte yeniden tanımlanan sektörümüzün bugününe ve geleceğine odaklandık. İnsanın duygusal derinliği, hızla dijitalleşen bir dünyada reklamcılığın yeniden pusulası haline geldi. Şimdi, 2025’e bu derslerle ilerlerken, markalar yalnızca tüketicilere ulaşmayı değil, hayatlarının bir parçası olmayı hedefliyor.

2024, fazlalıkların yerini sadeliğin aldığı bir yıl oldu. Bilgi bombar­dımanında tüketiciler, bağıran mesajlardan ziyade sessiz ve de­rin anlatılara yöneldi. Örneğin, minimal bir mesajla insanın temel içgüdülerine hitap eden kampanyalar, yoğun görsel ve metin yığınlarını geride bıraktı. 2025, daha az ama daha anlamlı iletişimle öne çıkacak; mesajın gü­rültüsü değil, yankısı konuşulacak.

Teknolojinin sunduğu hızlı metin ve görsel üre­tim imkanları 2024’te zirveye ulaştı, ancak in­san hikayelerinin sıcaklığı olmadan bu içerik­lerin soğuk kaldığı görüldü. Markalar, hikaye anlatıcılığına dönüş yaptı. 2025’te markalar, di­jital araçları hikaye anlatımıyla harmanlayarak hem ölçeklenebilir hem de bireysel hissettiren mesajlar oluşturacak.

2024, çevre ve toplumsal duyarlılıkların ileti­şimde güçlü bir yer bulduğu bir yıl oldu. Ancak yalnızca duyarlı görünmek yetmedi; bu duyarlı­lığı eyleme dönüştürenler fark yarattı.

Bir girişim, karbon nötr üretim süreçlerini pay­laşmakla kalmayıp, kullanıcıların bu süreçlere aktif olarak dahil olmasını sağladı. 2025, sade­ce konuşan değil, hareket eden markaların yılı olacak. Sürdürülebilirlik, slogan olmaktan çıkıp yaşam biçimine dönüşecek.

Küçük ama güçlü topluluklar

2024, geniş kitlelere ulaşma hedefinin yerini, güçlü ve anlamlı topluluklar yaratma amacı­na bıraktı. Mikro topluluklar, iletişimde mega kampanyaların önüne geçti.

Bir tarım projesinde, üreticilerin bireysel hi­kayeleri tüketicilerle buluştu ve bu küçük do­kunuşlar, büyük bir güven ve sadakat dalgası yarattı. 2025, toplulukların gücünün iletişim stratejilerini şekillendireceği bir yıl olacak.

Tüketiciler, 2024’te yalnızca bir ürün değil, on­ların hayatında iz bırakacak deneyimler aradı. İletişim stratejileri, markaların tüketiciyle yal­nızca konuşmadığı, onların hikayelerine ortak olduğu bir döneme dönüştü.

Marka deneyimleri tüketicilerin sadece eğlenme­sini değil, bir amaç için bir araya gelmesini sağla­malı. 2025, deneyimin ekonomik değerini değil, duygusal karşılığını artıran projelerin yılı olacak.

2024’te fiziksel ve dijital dünyalar iç içe geçti. Ancak fark yaratan, bu iki dünyanın insan dene­yimlerini tamamlayan şekilde birleşmesi oldu.

Günümüzde sanal gerçeklik ve fiziksel gerçeklik­lerin harmanlandığı karma gerçeklikler revaçta. 2025, fiziksel ve dijital sınırların tamamen kalk­tığı bir yıl olarak karşımıza çıkacak; gerçek ve sanal, aynı hikayenin iki yüzü olacak.

İnsanlaşan teknoloji

Tüm bu derslerin ışığında, 2025’in öne çıkan trendi insana dokunan teknoloji olacak. Mar­kalar, teknolojiyi yalnızca bir araç olarak kul­lanmayacak; onunla duygu, anlam ve empatiyi harmanlayacak.

Türkiye, yerel hikayelerin evrensel yankılara dö­nüştüğü, global markaların ise yerelleştiği yeni bir dengeyi sağlayarak bu sürecin merkezinde yer alacak.

2024 bize şunu öğretti: Reklamcılık ve iletişim, yalnızca anlatmak değil, anlamaktır. 2025 ise bu anlayışı, insana dokunan her detayda hissettiği­miz bir yıl olacak.

2025 featured
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Haberler
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Nafizcan Önder
17 Mayıs 2025
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.