24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'da öne çıkmayı sağlayacak 3 strateji
Haberler

YouTube’da öne çıkmayı sağlayacak 3 strateji

Marketing Türkiye
30 Kasım 2021
2 dk okuma

Markaların hedefi ne olursa olsun, etkili bir reklamın açık ara en kritik unsuru; branding. Üründen uzak, satış hedefi olmayan, olağanüstü güzel ve tüyleri diken diken eden bir hikaye anlatsanız bile, hikayenin güzelliği markanızın hanesine yazılmadığı sürece etkili reklamdan bahsetmek mümkün değil. Gelin YouTube’da etkisini kanıtlamış 3 kritik branding stratejisine bakalım….

2021’in üçüncü çeyreğinde, rekabetin sivrildiği, ürünlerin gittikçe metalaştığı ve marka değer tekliflerinin aynılaştığı bir dünyada, kimi zaman yüksek bilinirliklerine aldanmadan doğru marka tanıtımı yapan işler YouTube Ads Leaderboard’a girmeyi başardı.

2021 üçüncü çeyreğin lider 10 reklamında da gördüğümüz gibi, YouTube’da etkisini kanıtlamış reklamlar üç kritik branding stratejisini başarılı şekilde uyguluyor:

Marka erkenden gözüksün ve reklam boyunca göz kırpmaya devam etsin

Bugüne kadar ABCD çerçevesinde test edilen ve Nielsen Neuro’nun da onayladığı 25.000’den fazla YouTube reklamında görüldüğü üzere, en kritik eşik olan ilk 5 saniyede markanın sahneye çıktığı işler hedeflerine kolaylıkla ulaşıyor. İlk saniyelerde özellikle ürün üzerinde organik bir logo kullanımı izleyicinin hikayeye entegrasyonunu hızlandırıp markayla daha içten bir bağ kurmasını sağlıyor.

Araştırmalarımız, ilk saniyelerdeki markayı ön plana çıkarma uygulamasının reklam hedeflerine göre iki şekilde olabileceğini gösteriyor; bilinirlik gibi upper funnel hedefler için ilk saniyelerde markayı görmek veya duymak daha iyi çalışırken, tünelde performansa doğru indikçe markayı görmek ve duymak beraber daha iyi çalışıyor.

Vodafone, Vestel, Hepsiburada gibi kendi kategorilerinde belki de ilk akla gelen markalar bile, reklamda anlattıkları hikayenin perdesini logolarıyla açarak top 10’a girmeyi başarmışlar.

İşitsel nimetleri mutlaka kullanın

YouTube izlenmelerinin yüzde 95’i ses açık gerçekleştiği için işitsel kodların içine markayı yedirmek mecra doğasına çok uygun bir strateji.

Aklımızdan çıkmayan bir nakaratın veya annelerimizin isimlerimizi yüksek desibelle haykırmasının dikkatimizi çekip ilgili duyguları tetiklemesi gibi, reklamlarda da markanın doğru bir ses koduyla duyurulması marka skorlarının yükselmesine katkı sağlıyor.

Papara veya Tat reklamlarında olduğu gibi jingle’laştırılan marka isimleri reklam ve marka korelasyonunun doğru kurulmasını sağlarken, Bridgestone işinde olduğu gibi nispeten uzun bir filmin sonuna kadar keyifle izlenmesine yarayıp marka hatırlanmasına destek sağlıyor. Sesin doğru kullanımı illa sadece müzik veya jingle ile olmak zorunda değil. Reklamda kullanılan oyuncuların, hatta Hepsiburada reklamında olduğu gibi tercihen bir ünlünün ağzından marka ismini duymanın da markayı görünür kılma katkısının çok büyük olduğunu görüyoruz.

Branding sadece logoyla olmak zorunda değil

Hatta olmaması çoğunlukla doğru bir tercih. Kuvvetli bir marka çalışması için mesaj ve hedefinize uyan, markanızla bütünleşmiş bütün değerleri kullanabilirsiniz. Fanta işinde gördüğümüz gibi hikayeye doğal bir şekilde entegre edilmiş ve hikayenin merkezinde olan ürün, Vodafone’un bütün hikayesine göz boyamadan yedirdiği kırmızı gibi markayla bütünleşmiş renkler, sesler, hatta markayla özdeşleşmiş yüzler rekabetten ayrışmaya fayda sağlıyor. Mercedes işinde olduğu gibi bütün hikayenin resmen içinde sahnelendiği bir ürünün entegrasyonu 16 dakikalık bir filmin bile keyifle sonunda kadar izlenmesini ve Ads Leaderboard’da kazananlar arasında yer almasını sağlıyor.

Kaynak: Think with Google

Z kuşağı YouTube’da neler izliyor?

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Haberler
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Marketing Türkiye
23 Nisan 2025
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
3 hafta önce
Marketing Türkiye 35 yaşında / II
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / II
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.