19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube'da öne çıkmayı sağlayacak 3 strateji
Haberler

YouTube’da öne çıkmayı sağlayacak 3 strateji

Marketing Türkiye
30 Kasım 2021
2 dk okuma

Markaların hedefi ne olursa olsun, etkili bir reklamın açık ara en kritik unsuru; branding. Üründen uzak, satış hedefi olmayan, olağanüstü güzel ve tüyleri diken diken eden bir hikaye anlatsanız bile, hikayenin güzelliği markanızın hanesine yazılmadığı sürece etkili reklamdan bahsetmek mümkün değil. Gelin YouTube’da etkisini kanıtlamış 3 kritik branding stratejisine bakalım….

2021’in üçüncü çeyreğinde, rekabetin sivrildiği, ürünlerin gittikçe metalaştığı ve marka değer tekliflerinin aynılaştığı bir dünyada, kimi zaman yüksek bilinirliklerine aldanmadan doğru marka tanıtımı yapan işler YouTube Ads Leaderboard’a girmeyi başardı.

2021 üçüncü çeyreğin lider 10 reklamında da gördüğümüz gibi, YouTube’da etkisini kanıtlamış reklamlar üç kritik branding stratejisini başarılı şekilde uyguluyor:

Marka erkenden gözüksün ve reklam boyunca göz kırpmaya devam etsin

Bugüne kadar ABCD çerçevesinde test edilen ve Nielsen Neuro’nun da onayladığı 25.000’den fazla YouTube reklamında görüldüğü üzere, en kritik eşik olan ilk 5 saniyede markanın sahneye çıktığı işler hedeflerine kolaylıkla ulaşıyor. İlk saniyelerde özellikle ürün üzerinde organik bir logo kullanımı izleyicinin hikayeye entegrasyonunu hızlandırıp markayla daha içten bir bağ kurmasını sağlıyor.

Araştırmalarımız, ilk saniyelerdeki markayı ön plana çıkarma uygulamasının reklam hedeflerine göre iki şekilde olabileceğini gösteriyor; bilinirlik gibi upper funnel hedefler için ilk saniyelerde markayı görmek veya duymak daha iyi çalışırken, tünelde performansa doğru indikçe markayı görmek ve duymak beraber daha iyi çalışıyor.

Vodafone, Vestel, Hepsiburada gibi kendi kategorilerinde belki de ilk akla gelen markalar bile, reklamda anlattıkları hikayenin perdesini logolarıyla açarak top 10’a girmeyi başarmışlar.

İşitsel nimetleri mutlaka kullanın

YouTube izlenmelerinin yüzde 95’i ses açık gerçekleştiği için işitsel kodların içine markayı yedirmek mecra doğasına çok uygun bir strateji.

Aklımızdan çıkmayan bir nakaratın veya annelerimizin isimlerimizi yüksek desibelle haykırmasının dikkatimizi çekip ilgili duyguları tetiklemesi gibi, reklamlarda da markanın doğru bir ses koduyla duyurulması marka skorlarının yükselmesine katkı sağlıyor.

Papara veya Tat reklamlarında olduğu gibi jingle’laştırılan marka isimleri reklam ve marka korelasyonunun doğru kurulmasını sağlarken, Bridgestone işinde olduğu gibi nispeten uzun bir filmin sonuna kadar keyifle izlenmesine yarayıp marka hatırlanmasına destek sağlıyor. Sesin doğru kullanımı illa sadece müzik veya jingle ile olmak zorunda değil. Reklamda kullanılan oyuncuların, hatta Hepsiburada reklamında olduğu gibi tercihen bir ünlünün ağzından marka ismini duymanın da markayı görünür kılma katkısının çok büyük olduğunu görüyoruz.

Branding sadece logoyla olmak zorunda değil

Hatta olmaması çoğunlukla doğru bir tercih. Kuvvetli bir marka çalışması için mesaj ve hedefinize uyan, markanızla bütünleşmiş bütün değerleri kullanabilirsiniz. Fanta işinde gördüğümüz gibi hikayeye doğal bir şekilde entegre edilmiş ve hikayenin merkezinde olan ürün, Vodafone’un bütün hikayesine göz boyamadan yedirdiği kırmızı gibi markayla bütünleşmiş renkler, sesler, hatta markayla özdeşleşmiş yüzler rekabetten ayrışmaya fayda sağlıyor. Mercedes işinde olduğu gibi bütün hikayenin resmen içinde sahnelendiği bir ürünün entegrasyonu 16 dakikalık bir filmin bile keyifle sonunda kadar izlenmesini ve Ads Leaderboard’da kazananlar arasında yer almasını sağlıyor.

Kaynak: Think with Google

Z kuşağı YouTube’da neler izliyor?

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Haberler
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Şirketler "ücret şeffaflığı" konusunda sınıfta kaldı
Haberler
Şirketler “ücret şeffaflığı” konusunda sınıfta kaldı
Sena Tufan
23 Ağustos 2025
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Haberler
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Marketing Türkiye
3 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.