11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Bragtag", mütevazi “hashtag”i geride bıraktı
Haberler

“Bragtag”, mütevazi “hashtag”i geride bıraktı

Marketing Türkiye
14 Aralık 2017
2 dk okuma

Seyahat etmek Y kuşağının yeni sosyal değeri haline gelirken; bu kuşağın yeni #TravelBrag trendi “BRAGTAG” (gösteriş etiketi), mütevazı HASHTAG’i geride bırakıyor.

Hotels.com Mobile Travel Tracker’ın yeni araştırması, arkadaşları arasında ünlü olmak için sosyal medyada “seyahat gösterişi”, hatta sahte arkadaş olma gibi yeni bir Y kuşağı eğilimini ortaya çıkardı. #TravelBrag ‘beğenileri’ için araştırmaya katılanların yaklaşık %40’ı seyahat ederken günde 2 saatten fazla bir süreyi cep telefonlarında geçirdiğini, genellikle ekrana plajlardan daha çok baktıklarını itiraf etti #sorrynotsorry.

  • Selfie yapmak ya da yapmamak… Soru aslında bu değil: Seyahat severlerin yaklaşık beşte biri, (%19) bir otele geldiklerinde ilk yaptıklarının, sosyal medyada #TravelBrag (seyahat gösterişi) paylaşımı yapmak üzere bir selfie çekmek olduğunu itiraf ediyor.
  • Gösterişçi bir millet: Ortalama bir seyahat sever tatildeyken sosyal medyada günde 93 dakika geçiriyor, evde bıraktığı arkadaşlarına da #TravelBragging (seyahat gösterişi) yapmak için Facebook (%71) ve Instagram (%70) kanallarını kullanıyor.
  • Instagramlanacak manzarası olan bir seyahat noktası lütfen: İnsanların neredeyse üçte biri (%27) #TravelBrag’a koyabilecekleri sosyal medya mesajlarına dayalı bir otel seçti.

Seyahatte, meraklı gezginlerin sosyal açıdan gösterişini yapmayı tercih ettikleri şeyler söz konusu olduğunda kendi fotoğraflarını, şehir görüntüleri (%52), plaj (%48) ve yemek fotoğrafı (%43) paylaşımları takip ediyor. Seyahatleriyle övünenler, evde kapanıp kalmışlara #foodporn etiketi ile gösteriş yaparken; kahvaltı tabaklarından, dünyanın farklı mutfaklarından çeşit çeşit, harika ve çok farklı yemek fotoğrafları paylaşıyorlar. Kızarmış örümcek isteyen?
food

Filtreye bayılan ve selfie çubuğu bağımlısı bu kuşağın üçte ikisinden fazlası (%69) (18-29 yaşları arasındaki katılımcılar) tatildeyken arkadaşları veya sevdikleriyle birlikte bir fotoğraf (%37) yerine kendi fotoğraflarını paylaşmayı tercih ediyor #savage. Sadece bu da değil, erkekler (71%) selfie yapmayı kadınlardan (66%) daha çok sevdiklerini de itiraf ediyor. Araştırmaya katılanlar arasında ise moda fotoğraflarından (%16) çok, bir şehir manzarası paylaşmak isteyen bazı kültür avcıları (%47) da yok değil.

Bu yeni araştırma, uzun zamandır tartışılan romantizmin gerçekten öldüğünü de ispatlıyor gibi. Gezginler seyahatlerinde eşleriyle kavga etmekten (%9) çok, telefonlarının şarjının bitmesinden (%15) endişe ediyorlar #FOMMO (cep telefonunu kaybetme korkusu).

Hotels.com tarafından yaptırılan araştırma, mobil teknolojinin seyahat sırasında nasıl kullanıldığına dair yeni eğilimleri de tanımlıyor ve ikinci yıllık Mobil Seyahat İzleme Raporu’nu sunuyor.

selfie

Hotels.com Başkan Yardımcısı Daniel Craig; “Hotels.com’da, seyahat severlerin yarısı (%50) akıllı telefonları olmadan tatillerinden keyif alamayacağını biliyoruz – telefonları olmadan nasıl en iyi selfie’yi yapıp, gezemeyen arkadaşlarına gösteriş yapabilirler ki!- Ayrıca biliyoruz ki kusursuz bir selfie için her yerde poz verebileceğini söyleyen %23’lik grup için mükemmel fotoğrafın önemi çok büyük. Hatta bazı durumlarda kendi güvenliklerinden bile fazla” diyor ve sözlerini şöyle tamamlıyor: “Seyahat severlerin yarısı ücretsiz Wi-Fi olmayan otellere rezervasyon yapmayı reddetmesi, onların her an bağlantıda kalma arzusunu açıkça gösteriyor. Hotels.com mobil uygulamamızda sadece bir tuşu tıklayarak rezervasyon yapabileceğiniz çok fazla harika seyahat noktaları bulunuyor. Eminiz ki bunlar selfie severler için Instagram’da #nofilter (filtresiz) fotoğraf paylaşımı yapmalarını sağlayacak fotoğrafları çekebilecekleri ve aynı zamanda da #TravelBrag ile gösteriş yapabilmeleri için ideal kareler olacaktır.”

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
2 hafta önce
LinkedIn'e göre 2025'te en çok talep görecek 15 yetenek
Haberler
LinkedIn’e göre 2025’te en çok talep görecek 15 yetenek
İrem Alimoğlu
31 Mart 2025
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.