16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Boyner 2024'te cirosunu ikiye katlayacak!
Haberler

Boyner 2024’te cirosunu ikiye katlayacak!

Marketing Türkiye
11 Haziran 2024
3 dk okuma

Son dönemde önemli bir dönüşüme imza atan Boyner yeni nesil mağazacılık uygulamaları ile hem sektörün hem de ziyaretçilerin dikkatini çekiyor. Boyner’in dört yıl önce başlayan mağazacılık dönüşümü hakkında bilgiler vererek “Türkiye’nin en büyük start up’ı” oldukların söyleyen Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, 2024 yılının dönüşümden gelen itici güçle iyi başladığını, 2023 cirosunu ikiye katlayarak 40 milyar TL ciro hedefine koştuklarını söyledi.

Boyner, 2024 yılı stratejik planlarını ve hedeflerini açıkladı. Boyner Büyük Mağazacılık’ın CEO’su Eren Çamurdan 2020 yılından bu yana devreye aldıkları mağazacılık dönüşümün yolculuğunda vites artırdıkları ve ivmelenerek büyüdükleri bir dönemde olduklarına değindi. Çamurdan, “2023 tüm dinamiklerine rağmen pandemide başladığımız dönüşüm yolculuğumuzun meyvelerini toplamaya başladığımız bir dönem oldu. 2023 toplam ciromuzu 2022’ye göre yüzde 116 artışla kapadık. Sektör ortalamasının 20 puan üstünde bir büyüme gösterdik. Boyner.com.tr ise 2022’ye göre yüzde 185 oranında büyüdü. 2023 yılında tüm kanallarımızda toplam 40 milyon adet ürün satıldı. Dönüşümle gelen farkı gençler de gördü ve genç müşteri oranımız 2019 yılına göre 12 puan artarak yüzde 46’ya ulaştı” dedi.

“40 milyar TL ciroya koşuyoruz!”

2024 yılının hızlı başladığını belirterek ilk 5 aylık verilere de değinen Çamurdan, “İlk 5 aylık toplam satışlarda geçen senenin ilk 5 ayına göre yüzde 94,  online satışlarda ise geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 116 büyüme gösterdik. Online müşteri ziyaretindeki artış oranı ise yüzde 56. Bu datalar bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Mağazacılık dönüşüm yolculuğumuzda aldığımız aksiyonlarla son 3 yılda ivmelendik, 2024 ve sonrasında uçuşa geçeceğiz” diye konuştu.

Boyner’in 2024 sene sonu hedeflerini de paylaşan Çamurdan, “2023’ü 20 milyar TL ciro ile kapamıştık. 2024 yılında bu rakamı ikiye katlamayı ve 40 milyar TL’nin üstünde bir ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Online satış tarafında büyüme hedefimiz ise gene 3 haneli. Mağaza yatırımımızda da bir sene öncesine göre yüzde 230 artış planladık. Açılış planımızda olan 31 yeni mağazamızın 12’sini ilk 5 ayda açtık. Şu anda 42 ilde 118 mağazada, 300 bin metrekarenin üstünde bir satış alanıyla müşterilerimizle buluşuyoruz. Ordu ve Iğdır’da açacağımız mağazalarla 44 ilde olacağız” ifadelerini kullandı.

Online satışların payı yüzde 27

Dönüşüm ve büyüme yolculuğunun en önemli mihenk taşlarından birinin online kanallar olduğuna değinen Çamurdan, 2023 yılında Boyner Online’da da fark yaratan önemli adımlar attıklarından bahsetti. Çamurdan sözlerine şöyle devam etti: “2023’te yenilediğimiz Boyner Online’da daha özgün, daha enerjik, daha yenilikçi, daha samimi bir yapıyla müşterilerimizin karşısında olmanın karşılığını alıyoruz. Ziyaretçilerimiz yeni Boyner Online’da yüzde 35 daha fazla vakit geçiriyor. Boyner Online satışlarımızın toplam satış kanallarımız içindeki payı yüzde 27’e ulaştı. 2024 sonunda ise yüzde 33’e ulaşacağını öngörüyoruz. Gururla iletebiliriz ki ulaştığımız bu oran omni perakendecilikte Türkiye’de ve dünyada gördüğümüz oranların çok üstünde.”

Boyner.com.tr’nin pazaryeri fonksiyonu ile daha da büyüyeceğini sözlerine ekleyen Çamurdan, “Pazaryeri yetkinliğini kazanan yeni Boyner Online, moda ve lifestyle alanında daha da güçlü bir oyuncu olacak. Haziran sonunda hayata geçireceğimiz pazaryeri operasyonumuz son çeyrekte 1.200 markaya ulaşacak. Boyner filtresinden geçmiş, hepsi de bir yaşam tarzını ifade eden marka ve ürünleri ziyaretçilerimizle buluşturarak bu alanda fark yaratacak önemli bir oyuncu olacağız” dedi. Fiziksel ve online deneyimi bir arada sunan Boyner Now’a da değinen Çamurdan, “5 bin 400 saniye yani 90 dakika içerisinde teslimat mottosuyla yola çıktık, şu anda ortalama teslimat süremiz 4 bin 680 saniye. Boyner Now ile 40 lokasyonda 12 bin km2’lik bir alanı kapsıyoruz. Kullanıcılarımız Boyner Now’ın ödeme yapmadan ve alternatif bedenli sipariş verebilme, bulunduğun yerde denedikten sonra sonra satın alma özelliklerini çok sevdi. Anneler Günü ve Babalar Günü gibi özel günlerde kullanım oranı iki kat artan Boyner Now Boyner online satışlarının yüzde 6’sına ulaştı” diye konuştu.

Başrol oyuncularımız “müşterilerimiz”

Boyner’i bu başarılara götüren yeni nesil mağazacılık yaklaşımının odağında “müşterilerinin” olduğunu belirten Çamurdan, “Değişen perakende trendleri ve müşteri iç görüsünü dikkate alarak hayata geçirdiğimiz mağazalarımızda müşterilerimizin kendilerini evinde hissedebilecekleri, sıcak, samimi, konforlu alışveriş imkanı sunan, hayatın içinden bir deneyim yaşatmak istiyoruz. Bunu yaparken her mağazanın bulunduğu lokasyonun ruhunu da dikkate alıyor, o ruhu ziyaretçilerimize katmak istediklerimizle harmanlıyoruz” dedi.

Mağazaların her birinin kendine has bir hikaye barındırdığını ve ziyaretçilerine içinde sanat, gastronomi, yeni deneyimler, teknoloji ve sosyalleşme alanları sunan mekanlar olduğunu ekleyen Çamurdan, Costa Coffee’nin de müşteri deneyiminde fark yaratan önemli parçalardan biri olduğunu belirtti ve şunları ekledi:

“Boyner deneyimine kahve kokusunun ve kahvenin dinlendirici etkisinin çok yakışacağından emindik. 2022 yılında Avrupa’nın en büyük kahve zinciri olan Costa Coffee’yi Türkiye’ye getirdik. Şu anda Boyner Cadde’de, Boyner Pangaltı, Ankara A City, Ankamall, Bodrum Midtown, Boyner İstinyePark İstanbul ve Hilltown Küçükyalı AVM’de yedi Costa Coffee ile alışverişe keyifli bir mola sunuyoruz. 2024 sonuna kadar beş yeni şube daha açmayı hedefliyoruz.”

Kapanmayan tek dükkan…

Boyner featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
25 Nisan 2025
AB’den TikTok’a "SkinnyTok" incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Haberler
AB’den TikTok’a “SkinnyTok” incelemesi: Aşırı zayıflığı teşvik eden içeriklere soruşturma yapılacak!
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Haberler
Mart ayında en çok hangi diziler konuşuldu?
Sena Tufan
13 Nisan 2025
İDA Şeref Kürsüsü'nün yeni ismi Işıl Arıdağ oldu
Haberler
İDA Şeref Kürsüsü’nün yeni ismi Işıl Arıdağ oldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.