16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Booking.com ve Google'a reklam cezası
Haberler

Booking.com ve Google’a reklam cezası

Marketing Türkiye
2 Mart 2018
2 dk okuma

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu’nun, booking.com ve Google’ın reklamları için verdiği durdurma cezalarına yapılan itirazlar mahkemelerce reddedildi.

Reklam Kurulu’nun booking.com ve Google’ın reklamları için verdiği durdurma cezalarına yapılan itirazlar, mahkemelerden döndü. Kurulun her iki şirkete verdiği reklam durdurma cezaları uygulanacak.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, www.booking.com internet sitesindeki tanıtımları 2016’da incelemeye aldı.

Bakanlık tarafından, sitede yer alan, “Booking.com olarak bilgilendirici, kullanıcı dostu ve en iyi fiyatları garanti eden bir internet sitesi sunmayı amaçlıyoruz” , “En düşük fiyatlar” , “Booking.com, hem şehirlerde hem de deniz kenarı veya kırsal bölgelerde en iyi otel fiyatlarını garanti etmektedir” şeklindeki iddiaların doğruluğunu ispatlayacak nitelikte bilgi ve belgeler istendi. Bookingdotcom Destek Hizmetleri Ltd. Şti. tarafından iddiaların doğruluğunu kanıtlayacak nitelikte herhangi bir bilgi ya da belge gönderilmedi.

Tanıtımlarda, doğruluğu ispat edilemeyen, tüketicilerin bilgi ve tecrübe eksikliklerini istismar edici nitelikte ifadelere yer verilerek tüketicilerin yanıltıldığı, dürüst rekabet ilkelerine aykırı davranıldığı ve benzer firmalar arasında haksız rekabete yol açıldığı saptandı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan seyahat acentesi işletme belgesi almadan www.booking.com üzerinden yurt içi ve yurt dışı konaklama tesislerinin tanıtım, rezervasyon ve satış işlemlerinin gerçekleştirildiği, komisyon sistemiyle çalışıldığı, izinsiz seyahat acenteliği faaliyetinde bulunularak ilgili mevzuata aykırı hareket edildiği de belirlendi.

Sitenin böylece Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu ile Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı hareket ettiği kanaatine varılarak, şirket hakkında reklam durdurma cezası verildi. Şirket tarafından cezanın iptali talebiyle açılan dava, Ankara 14. Mahkemesince reddedildi. Ayrıca Ankara Bölge İdare Mahkemesi 9. İdare Dava Dairesi de davacının istinaf talebinin reddine karar verdi.

Öte yandan Reklam Kurulu, 2015’te muhtelif internet sitelerinin görünümlerinde yer alan “Ematox Colon Cleansing” adlı bağırsak temizleyici ürüne ilişkin kelime araması yapılınca yayınlanan Google AdWords reklamlarında endikasyon belirten ifadeler kullanılarak tüketicileri yanıltıcı sağlık beyanlarına yer verildiğini tespit etti. Bunun üzerine Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti. hakkında reklam durdurma cezası verildi. Bu cezanın iptali istemiyle açılan dava, Ankara 18. İdare Mahkemesi tarafından reddedildi.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
Haberler
Etiya, Gartner’ın 2025 Magic Quadrant™ raporunda yer aldı
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
Heinz modaya ketçap sıktı
Haberler
Heinz modaya ketçap sıktı
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Haberler
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Nafizcan Önder
20 Eylül 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.