19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Haberler

BMW logosunda sessiz dönüşüm

Nafizcan Önder
1 saat önce
2 dk okuma

Son yıllarda neredeyse tüm otomotiv devleri, logolarını dijital dünyaya uyarlayarak daha yalın bir kimliğe kavuşturdu. Bu trendi başlatan markalardan biri olan BMW, 2020’de tanıttığı sadeleştirilmiş logosuyla uzun süre konuşulmuştu. Ancak görünen o ki marka logosundaki dönüşüm sürecini henüz tamamlamadı. Geçtiğimiz hafta Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni iX3, markanın yeni logosuna da ev sahipliği yaptı. İlk bakışta fark edilmeyecek kadar ince görünen güncelleme, BMW’nin “Yeni Sınıf” vizyonuna geçişinde önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor.

BMW logosunda sessiz dönüşüm

Yeni logoda mavi-beyaz pervane motifi korunurken; iç krom halka kaldırılarak daha yumuşak bir geçiş sağlandı. Çubuk detayları sadeleştirilirken, siyah halka saten yüzeye kavuştu. Yazı tipi ise daha ince ve net bir formda yeniden tasarlandı. Böylece marka, hem dijital ekranlarda hem de fiziksel uygulamalarda daha güçlü bir görsel netlik sunmayı hedefliyor.

BMW logosunda sessiz dönüşüm

BMW Tasarım Başkanı Oliver Heilmer, yapılan değişikliklerin markanın DNA’sına sadık kalırken “daha fazla hassasiyet” kazandırmayı amaçladığını vurguluyor. Heilmer’e göre logo, yalnızca görünüm değil, his açısından da rafine bir kimlik sunuyor.

Yeni amblem ilk olarak iX3 modelinde boy gösterse de önümüzdeki dönemde tüm yeni ve yenilenen BMW modellerine kademeli olarak entegre edilecek. Ayrıca, daha önce yalnızca elektrikli modeller için kullanılan mavi dış çerçeve kaldırılarak, elektrikli araçların artık markanın ana ürün gamının ayrılmaz bir parçası olduğu mesajı verilmiş oldu.

Böylece BMW, logosunu modern kullanım alanlarına uyarlayan diğer lüks üreticilerle aynı çizgiye gelmiş oluyor. Sade, düz ve minimal tasarım; hem otomobil ızgaralarında hem de mobil uygulamalarda ve dijital gösterge panellerinde markaların yeni normu haline gelmiş durumda.

Kaynak: Creative Bloq

BMW featured Logo
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
BMW logosunda sessiz dönüşüm
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Haberler
Gerety Awards 2025’in Grand Prix kazananları açıklandı
Sena Tufan
2 hafta önce
Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada
Haberler
Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada
Sena Tufan
21 Temmuz 2025
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül'de sona eriyor
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES AWARDS’25 erken başvuruları 19 Eylül’de sona eriyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Haberler
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Sena Tufan
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.