25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
#BlackFriday Hashtagler'i Twitter’da fark yaratıyor
Haberler

#BlackFriday Hashtagler’i Twitter’da fark yaratıyor

Marketing Türkiye
21 Kasım 2018
2 dk okuma

Geçen yıl dünya çapında tatil alışverişleriyle ilgili 282 milyondan fazla tweet vardı. Konuşmalar Kasım ayı sonundaki Black Friday ve Cyber Monday gibi en popüler alışveriş günlerinde aniden arttı.

McKinsey tarafından yapılan yeni bir anket, #BlackFriday’in tüketiciler için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Ankete göre, 2015 yılında İngiltere’deki tüm tüketicilerin sadece %19’u #BlackFriday’de alışveriş yaparken geçen yıl bu rakam %54’e çıktı. Bu yıl katılımcıların %77’si, #BlackFriday’de alışveriş yapacaklarını ya da etkinliğe göz atmayı planladıklarını ve fiyat doğruysa bir şey satın almayı düşüneceklerini söylüyor.

Türkiye’deki Twitter kullanıcıları ürünler ve markalar hakkında bilgi alışverişinde bulunmayı seviyor: %72’si görüşlerini düzenli olarak paylaşıyor, %78’i bireysel ürün ve hizmetlerle ilgili diğer kişilerin görüşlerine aktif olarak bakıyor. Ayrıca Twitter kullanan kişiler, araştırılan tüm ürün ve hizmet kategorilerinde ortalama internet kullanıcısından daha etkili.

Pazarlama başarısı için doğru hashtag

Kalabalık #BlackFriday ortamında Twitter’da bir markayı konumlandırmak kolay değil. Talkwalker’a göre, sadece 2017 yılında, #BlackFriday ile ilgili yaklaşık 3 milyon tweet paylaşıldı. Buna ek olarak, giderek popüler olan #CyberMonday etiketiyle paylaşılan 1 milyon tweet daha vardı. Benzersiz bir hashtag #BlackFriday tweetlerinin kalabalığından sıyrılmak için belirleyici bir rol oynayabilir.

#MagentaFriday – T-Mobile #BlackFriday heyecanını nasıl akıllıca kullandı?

Herkes #BlackFriday hakkında konuşurken, T-Mobile özel olarak yaratılan alışveriş etkinliğiyle kalabalıktan başarılı bir şekilde sıyrılıyor: #MagentaFriday. Kendi özel etkinliğiyle ilgili bütün tartışmaları birleştirme amacıyla hareket eden T-Mobile, #BlackFriday sebebiyle halihazırda var olan ilgiden zekice yararlanıp kendi hashtag’ini yaratarak ön plana çıkıyor.

Buna ek olarak kendi özel hashtag’inizi oluşturmanın kampanyanıza büyük faydalar sağlayabileceği birçok yol var:

  • Etkileşim ve iletişim: Kampanyayla ilgili bir hashtag, iletişimi toparlamayı ve markalarla tüketiciler arasındaki iletişimi basitleştirmenizi mümkün kılar.
  • Marka güçlendirme: Hashtagler, ürünler ve markalar için esas olan benzersiz satış önerilerini vurgulamak için kullanılabilir.
  • Bağlılık: Bir hashtagin başarılı bir şekilde kullanılması, yüksek derecede müşteri bağlılığı ve kullanıcı tarafından içerik oluşturulmasını sağlayabilir.
  • Ölçülebilirlik: Özel olarak oluşturulmuş bir hashtag kullanımı Twitter’da kolay ve hızlı bir şekilde ölçülebilir.
  • Artan çeşitlilik: Twitter’da hashtaglerin ve ilgili iletişimin kullanımı her bir kullanımla birlikte çeşitliliği arttırır.

 

 

1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
28 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Nafizcan Önder
24 Ekim 2025
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.