9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!
Haberler

#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!

Nafizcan Önder
18 Haziran 2020
5 dk okuma

Amerika’da George Floyd’un öldürülmesinin ardından başlayan “Black Lives Matter” protestoları, başladığı ilk günden beri büyümeye devam ediyor. Toplumsal tepkilerle yan yana görmeye pek de alışık olmadığımız global markalar ise bu kez elini taşın altına koymuş durumda.

Değişim için birlikte hareket etmenin gücünü kullanan Amerikan toplumu , global markaları da sessizliklerini bozmaya zorluyor.

Bugüne dek toplumsal reaksiyonlar karşısında tarafsız bölgede kalmayı tercih eden pek çok marka bile bu çağrı karşısında kayıtsız kalmadı ve harekete geçti.

“Black Lives Matter” sloganına ses olmak isteyen global markaların kimi duruşunu sosyal medya aracılığıyla sergilerken, kimileri ise bağış fonları oluşturdu. Sosyal medya üzerinden yapılan açıklamalar ve bağış fonlarının yanı sıra en büyük etkiyi markaların “Black Lives Matter” kampanyaları sağladı.

İşte karşınızda, ırkçılığa karşı elini taşın altına koyan markalar ve kampanyaları….

Nike: “For Once Dont Do It”

Nike’ın bu çağrısını, sektördeki en büyük rakibi Adidas da yanıtsız bırakmadı.

Together is how we move forward. ⁣
Together is how we make change. https://t.co/U1nmvMhxB2

— adidas (@adidas) May 30, 2020

Adidas, kurumsal düşüncelerini 10 Haziran’da  Twitter üzerinden yayınladı.

pic.twitter.com/qEvnRs86dc

— adidas (@adidas) June 10, 2020

 

Puma: Reform

Resmi Twitter hesabından, “Birlikte hareket etmeliyiz” diyen Puma ise Minnesota Özgürlük Fonu için bağış kampanyası başlattı.

We need to take action together.

We are choosing to support the Minnesota Freedom Fund.

Donate to the MN Freedom Fund here: https://t.co/bNFhTbFBqX

Text FLOYD to 55156.#JusticeForGeorgeFloyd @MNFreedomFund pic.twitter.com/gKy4bp5YAT

— PUMA (@PUMA) May 30, 2020

 

Netflix: “Sessiz Kalmak Suça Ortak Olmaktır”

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Netflix US (@netflix)’in paylaştığı bir gönderi (30 May, 2020, 1:36ös PDT)

Netflix ayrıca kendi sitesinde “Black Lives Matter” adıyla yeni bir kategori oluşturdu.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

When we say “Black Lives Matter,” we also mean “Black storytelling matters.”⁣ ⁣ With an understanding that our commitment to true, systemic change will take time – we’re starting by highlighting powerful and complex narratives about the Black experience. When you log onto Netflix today, you will see a carefully curated list of titles that only begin to tell the complex and layered stories about racial injustice and Blackness in America. ⁣ ⁣ netflix.com/blacklivesmatter⁣

Netflix US (@netflix)’in paylaştığı bir gönderi (10 Haz, 2020, 6:03öö PDT)

 

Amazon: “Sistematik ırkçılığın ve eşitsizliğin karşısında birlikte duracağız.”

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Amazon (@amazon)’in paylaştığı bir gönderi (31 May, 2020, 9:58öö PDT)

Amazon‘un desteği sadece açıklamalarıyla da sınırlı kalmadı; Siyahi Amerikalılara, ekonomik fırsatlar, eğitim ve hukuki davalarda destek sağlamak için çaba gösteren çeşitli organizasyonlara toplam 10 milyon dolar bağışlayacağını açıkladı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Amazon stands in solidarity with the Black community — we remain steadfast in our support for our employees, customers, partners, and the communities where they live and work. And we stand in support of organizations that are making a difference. Link in bio.

Amazon (@amazon)’in paylaştığı bir gönderi (3 Haz, 2020, 10:59öö PDT)

 

McDonald’s: One Of Us

 

P&G: The Choice

 

Glossier: Black Lives Matter hareketine destek olmak için 500 bin dolar bağışladı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter

Glossier (@glossier)’in paylaştığı bir gönderi (30 May, 2020, 4:40ös PDT)

 

Farmacy: Irkçılığın karşısında olduğunu Instagram üzerinden yayınladığı paylaşımı ile ifade eden Farmacy, Color Of Change organizasyonuna 10 bin dolar bağış yaptı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

To our community of nearly half a million: “Until the killing of black men, black mothers’ sons, becomes as important to the rest of the country as the killing of a white mother’s son—we who believe in freedom cannot rest until this happens.” – Ella Baker (📸: @jeremylucido) ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ We stand with organizations like @colorofchange and individuals fighting against racial injustice. As a starting point we have donated $10K to @colorofchange. Check our stories to see how you can donate, educate, and get involved.

FARMACY (@farmacybeauty)’in paylaştığı bir gönderi (30 May, 2020, 5:10ös PDT)

E-ticaret sitesi Etsy ise Equal Justice Initiative (Eşit Adalet Girişimi) ve Black-Led Movement Foundation‘a toplamda 1 milyon dolar bağış yaptı.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter

Glossier (@glossier)’in paylaştığı bir gönderi (30 May, 2020, 4:40ös PDT)

Tekstil dünyası da, hareket karşısında duyarsız kalmadı. H&M, GAP ve GANNI sosyal medya aracılığıyla hem ırkçılığın karşısında olduklarını hem de gerçekleştirdikleri bağışları duyurdu.

 

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

#BlackLivesMatter @naacp_ldf @colorofchange @aclu_nationwide

COS (@cosstores)’in paylaştığı bir gönderi (1 Haz, 2020, 11:55öö PDT)

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

For 50 years, we’ve committed to standing with our employees, customers, and communities to be a force for good. With our brands, we have made a $250,000 donation to @naacp and @embracerace to fight against racial injustice. Our hope is that together we can make the next 50 years brighter and more inclusive for all.

Gap Inc. (@gapinc)’in paylaştığı bir gönderi (31 May, 2020, 12:03ös PDT)

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

At GANNI, we stand in solidarity with the Black Lives Matter movement. As we’ve been researching and educating ourselves, our silence—born out of the fear of saying the wrong thing—has gone on for too long. Today, our company and founders will be donating $100,000 across the below organisations, in support of the fight to end racial injustice. @blklivesmatter @naacp @aclu_nationwide We know this is not enough—we must continue to listen, research, and educate ourselves about systematic injustice and state sanctioned violence against Black people globally. We have a lot of work to do, but we commit to doing better and commit to continued action. If you are thinking about making a purchase with GANNI this week, we ask you to consider donating to an anti-racism organization instead. Additionally, starting this week and each week moving forward, we will be commissioning work from the Black creative community to share on our platforms. If you are a Black creator that’s interested in collaborating with GANNI, please DM us. It’s a small start, but the change begins now. #BlackLivesMatter #NoJusticeNoPeace #GeorgeFloyd #AhmaudArbery #BreonnaTaylor

GANNI (@ganni)’in paylaştığı bir gönderi (1 Haz, 2020, 8:01öö PDT)

 

Toplumların harekete geçmesinden, markaların kendini ifade etmesine dek aktif bir rol oynayan online platformlar da kendilerini bu rolleriyle sınırlamadı ve harekete fikirlerini dile getirerek de destek verdi.

 

Twitter bu süreçte ilk desteğini logosunu karartarak verdi. Ardından daha da net bir adım atan Twittter, Trump’ın attığı bir Tweet’i “şiddete özendiriyor” gerekçesiyle işaretledi.

#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!

Snapchat ise yaptığı basın açıklamasıyla, kullanıcılarının aktif bir biçimde kullandığı “Keşfet” bölümünde Donald Trump’ın yayınlarını tanıtmayı durdurduğunu belirtti.“Keşfet’te ücretsiz tanıtım yaparak ırkçılığı ve adaletsizliği kışkırtan sesleri yükseltmeyeceğiz” diyen Snapchat yetkilisi, sözlerini “Irk kökenli şiddetin ve adaletsizliğin toplumuzda yeri yok. A.B.D’de barış, sevgi, eşitlik ve adalet arayan herkesle birlikteyiz!” diyerek sonlandırdı.

LınkdIn eylemlerin başlamasının hemen ardından fikrini cesurca bildirenlerden olmuştu.

“Bu işte hep birlikteyiz ve meslektaşlar, liderler ve arkadaşlar olarak birlikteyken daha güçlüyüz. Birlikte adil ve eşitlikçi bir gelecek yaratabiliriz” diyen profesyonellerin sosyal medya platformu LinkdIn, kendi yorumuyla siyahlara büründü

#Black Lives Matter kampanyası ezber bozdu. Artık ırkçılığa karşı verilen savaşın ön cephesinde markalar var!

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları arasında yeni isimler dikkat çekiyor!
Nafizcan Önder
6 Mart 2025
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
Haberler
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
LinkedIn'e göre 2025'te en çok talep görecek 15 yetenek
Haberler
LinkedIn’e göre 2025’te en çok talep görecek 15 yetenek
İrem Alimoğlu
31 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.