8 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday'in tüketim çılgınlığına karşı omuz omuza!
Haberler

Black Friday’in tüketim çılgınlığına karşı omuz omuza!

Marketing Türkiye
29 Kasım 2020
1 dk okuma

Pandemiyle birlikte insanların sadece alışveriş alışkanlıkları değişmedi, dünyaya bakışı da değişti. Sosyal sorumlulukların ve giderek daha fazla tüketilen doğal kaynakların farkına varıldı. Markaların iklim krizindeki rolü ve aşırı tüketicimin etkisiyle ilgili endişelerin artmasıyla, kimi markalar Black Friday’i tamamen reddediyor.

Milyonların gündeminde olan Black Friday bir tüketim çılgınlığına dönüşürken bazı markalar bu tüketim şekline mesafeli yaklaşıyor. Bazı markalarsa aşırı tüketimin dünyadaki kaynakları hızla yok ettiği gerekçesiyle karşı çıkıyor. İşte global olarak en çok dikkat çeken Black Friday karşıtı kampanyalar…

Public Fiber: “Daha fazla çöp satın alın”

Londra merkezli sürdürülebilir moda ve yaşam tarzı markası Public Fiber, “Daha Fazla Çöp Satın Al” kampanyasıyla Black Friday’in savurgan doğasıyla mücadele ediyor.

Marka tüketim karşıtı kampanyasında okyanusları plastikten kurtarmak için ileri teknolojiler geliştiren ve kar amacı gütmeyen bir grup olan The Ocean Cleanup ile iş birliği yaparak farkındalık yaratacak.

Patagonya: “Daha az al, daha çok talep et”

Patagonia, 2011 yılında “Bu Ceketi Satın Alma” ifadesini taşıyan cesur bir New York Times reklamıyla Kara Cuma tüketimine karşı çıkmıştı.

Bu yıl ise “Daha az al, daha çok talep et” kampanyasıyla kullanılmış giysiler için dört yıllık “Yıpranmış Aşınma Programını” devreye alarak döngüsel bir ekonomiye vurgu yapıyor. Artık müşteriler Patagonia web sitesindeki takas platformundan yenilenmiş alternatiflere daha düşük bir fiyata sahip olabilecekler.

Allbirds: “Gezegeni değil geleneği boz”

Kara Cuma yaklaşımı yerine Yeşil Cuma’yı tercih eden sürdürülebilir aksesuar ve ayakkabı markası Allbirds, geleneği tersine çevirerek tüketicileri “Gezegeni değil geleneği bozmaya” çağırıyor.

Allbirds fiyatları düşürmek yerine onları yükseltecek ve sürdürülebilirlik taahhüdünü ikiye katlayacak. Ek gelir doğrudan iklim aktivisti Greta Thunberg tarafından kurulan gençlerin liderliğindeki uluslararası iklim hareketi Fridays For Future’a gidecek.

Deciem: “Bye Bye Black Friday, Hello Knowvember”

Deciem ikinci kez Kara Cuma’yı boykot ettiğini duyurdu ve tüm fiziksel mağazalarıyla birlikte e-ticareti gün boyunca kapattı. İklim krizi konusunda farkındalık yaratmak isteyen marka, “Knowvember” sloganını kullanıyor.

Allbirds Black Friday Deciem Fridays For Future Patagonya Public Fiber sürüdürülebilir ekonomi tüketime hayır
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
3 Emine Sabancı Kamışlı: "Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur"
Emine Sabancı Kamışlı: “Aile olmak sadece kan bağıyla değil, akıl bağıyla da olur”
4 Türkiye’nin saç bakım haritası
Türkiye’nin saç bakım haritası
5 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Güncel Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Haberler
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Sena Tufan
2 hafta önce
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Haberler
Deneyim ekonomisinin yeni durağı: Mağaza içi kafeler!
Sena Tufan
27 Ağustos 2025
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Haberler
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos - 5 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (30 Ağustos – 5 Eylül)
Nafizcan Önder
5 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.