22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Z raporu
Haberler

Black Friday Z raporu: Nasıl başladı, nasıl bitti?

Gizem Yıldız
28 Kasım 2022
2 dk okuma

Akademetre, Marketing Türkiye için Vanilla Price robotları aracılığıyla Black Friday’deki indirim ve kampanyaları gün be gün takip etti. Geçtiğimiz yıllara oranla pazaryerleri arasındaki rekabetin nispeten daha az olduğu dikkat çekti. Zira kampanya sayısıyla Hepsiburada, indirim oranlarıyla ise zirvede hep n11 vardı. Trendyol, 26 Kasım Cumartesi günü depar atarak farkı kapatmaya yeltense de bir adım farkla liderliği elinden bırakmadı n11… En çok kampanyaya ev sahipliği yapan “Elektronik” kategorisinin söz konusu indirim olduğunda yüzde 10’u aşamaması da öne çıkan veriler arasındaydı.

Herkes Cuma’yı bekledi ama en çok kampanya 21 Kasım’daydı

İndirim dönemi boyunca en yüksek kampanya sayısı (87.441) 21 Kasım tarihinde görüldü. Herkesin merakla beklediği 25 Kasım Cuma günü bu rakam 38.165 iken Cumartesi günü 32.459’a düştü.

Hepsiburada’nın Black Friday’in başından sonuna kadar kampanya sayısıyla zirvede kalması ise dikkat çekti.

Günlük kampanya rekoru Kitap & Film & Müzik kategorisinde

Black Friday’in ilk günü en çok kampanya “Kitap & Film & Müzik” (33.432) kategorisinde görülürken, diğer günlerde en çok kampanyaya ev sahipliği yapan kategori “Elektronik” oldu. Ancak her ne kadar zirveye yerleşse de “Elektronik” kategorisinde kaydedilen en yüksek kampanya sayısı 14.161’di.

Yani indirim dönemi boyunca 54.639 kampanyanın yayınlandığı “Elektronik” kategorisi birinciliği elinde tutsa da günlük kampanya rekoru “Kitap & Film & Müzik” kategorisinin…

Moda değil, elektronik değil en çok indirim ev ve yaşam ürünlerindeydi

Kampanya döneminin son gününe kadar en çok indirim “Yatırımlık Altın & Gümüş” kategorisinde görülse de 26 Kasım Cumartesi günü “Ev ve Yaşam” kategorisi öne çıktı.

“Ev ve Yaşam” ürünlerinde indirim oranı yüzde 19,9 ile başladı ve kademeli olarak artarak finalde yüzde 39,1’i buldu. Moda (yüzde 32,3) ve Kişisel Bakım ve Kozmetik (yüzde 31) kategorileri de indirim oranlarıyla öne çıkarken, Elektronik kategorisinin yüzde 10 seviyesinin üzerine çıkamadı.

Trendyol zirveyi bir adımla kaçırdı

En çok kampanya yapan pazaryeri gibi en çok indirim yapan pazaryeri de hiç değişmedi. Her ne kadar Trendyol (yüzde 26,7) son dakika atağı yapmış olsa da, indirim dönemi boyunca oranlarını koruyan n11 (yüzde 27,8) finalde de tahtından inmedi.

Amazon ise yarışı adeta baştan kaybetmiş gibiydi. Zira günlerce süren rekabeti yüzde 13 seviyesiyle liste sonundan takip ettiği dikkat çekti.

featured
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
Haberler
Chrome durdurulamıyor: Pazar liderliğini rekorla güçlendirdi
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Haberler
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
İrem Alimoğlu
14 Kasım 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.