26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday tamam da indirimler nerede?
Haberler

Black Friday tamam da indirimler nerede?

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

Black Friday indirimlerinin nabzını tutan Black Friday Challenge serisinin 5. gününde ilginç veriler çıkıyor karşımıza. Marketing Türkiye için Akademetre’nin Vanilla Price paneliyle yaptığı analizlere göre 27 Kasım’a bir hafta kala, 20 Kasım’da online pazar yerlerinde toplam 59.920 ürün indirimli fiyatlarla satışa sunuldu. Ancak pazar yerleri arasında pek de dengeli bir indirim dağılımı yok. Analizlere göre indirim kampanyalarının yüzde 98’i Trendyol ve Hepsiburada’da tüketicilerle buluşuyor… İncelenen diğer iki pazar yeri; Amazon ve n11’de ise toplamda 650 üründe indirim görülüyor. Üstelik rakamlar Black Friday öncesi dönemle karşılaştırıldığında öyle reklamlarda abartıldığı oranlarda indirimlerin de olmadığı görülüyor. Bu durum akıllara doğal olarak bir soruyu getiriyor; “Black Friday burada, peki İndirimler nerede?”. 

Black Friday Challenge Day 5: 20 Kasım verileri:

Online pazar yerleri bazında kampanya sayısı ve oranları

Black Friday tamam da indirimler nerede?

Black Friday Challenge’ın 5. gününde toplam 59.920 üründe kampanya tespit edilirken bu kampanyaların yüzde 98’ini Trendyol ve Hepsiburada’nın sunduğu gözlemleniyor. Trendyol 34.106 fırsat ürünüyle yarışın 5. gününde de zirveyi bırakmazken en yakın rakibi Hepsiburada ise 25.164 üründe indirim sundu.

Kategori bazında kampanyalı ürün sayıları ve oranları

Black Friday tamam da indirimler nerede?

Toplamda 59.920 ürünün indirimli fiyatlarla satışa sunulduğu 20 Kasım’da indirimlerin yarısından çoğu “Moda” kategorisinde gerçekleşmiş. Anne, Bebek, Oyuncak kategorisiyse indirimlerin dörtte birini oluşturuyor. Toplamda yalnızca 14 üründe indirim görülen Bilgisayar kategorisi ise listenin son sırasında yer alıyor.

Kategori bazında kampanyalı ürünlerin indirim oranları

Black Friday tamam da indirimler nerede?

Moda kategorisi en yüksek indirim sayısına sahip olduğu gibi yüzde 26,8’lik oranıyla da en yüksek indirim oranına sahip kategori olarak öne çıkıyor. Yarışın 5. gününde yüzde 20’nin üzerinde yalnızca iki kategoride indirim oranı görülürken ortalama yüzde 20,6 indirim uygulanan Bilgisayar kategorisinde toplamda 14 ürünün yer aldığını hatırlatmakta fayda var.

Pazar yerleri bazında ortalama indirim oranları

Black Friday tamam da indirimler nerede?

Günün en yüksek indirim oranına sahip pazar yeri aynı zamanda en fazla sayıda indirimli ürün fırsatı sunan Trendyol. Toplamda 25.164 ürünü indirimde olan Hepsiburada’da ortalama indirim oranı ise yüzde 14,4. Amazon kampanyalar kapsamında 342 ürününü tüketiciye ortalama yüzde 20,3 indirimle sunarken n11’de 308 ürün yüzde 11 indirim ortalamasıyla boy göstermiş.

Black Friday Challenge’da 19 Kasım’ın incelemesine BURADAN ulaşabilirsiniz…

Akademetre Amazon Black Friday Black Friday Challenge Hepsiburada N11 Trendyol
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalar dijital yorgunluğu "Moodscrolling" ile yenecek!
Haberler
Markalar dijital yorgunluğu “Moodscrolling” ile yenecek!
İrem Alimoğlu
9 Ağustos 2025
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Haberler
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.