7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
black friday (1)
Haberler

Markalar Black Friday’den maksimum verimi nasıl alabilir?

Seda Başpınar
23 Ekim 2022
2 dk okuma

Yılın son çeyreğiyle birlikte Black Friday dönemi de ufukta görünmeye başlıyor… Peki, tüketicilerin indirimlerden faydalanmak için aylar öncesinden alışveriş listesi hazırladığı bu dönemde satışlarını artırmak isteyen markaların neler yapması gerekiyor?

Her geçen gün ilginin arttığı Black Friday yılın en çok alışveriş yapılan dönemlerinden biri artık. Revotas’ın Black Friday’21 istatiksellerine göre geçtiğimiz yıl, Black Friday günlerinde 4,2 milyon ürün satıldı. En çok satış yapılan saat aralığı 17.00-19.30 olurken alışveriş yapan tüketicilerin yaş ortalaması 25-34 olarak tespit edildi. Kampanyalara dair verilere bakıldığında ise 2.714 e-posta kampanyası tam 260 milyon kez tüketicilere gönderildi. Bu yılın Black Friday dönemi yaklaşırken Revotas, markalara satış artırabilmeleri için şu önerilerde bulunuyor:

Aramalarda doğru kelimelerin gösterimi satışları etkiliyor

  • En çok tercih edilen pazarlama kanalı olarak e-posta ile müşterilere önem verdiğinizi, fayda sağladığınızı gösterin. Hoş geldiniz, doğum günü ve kampanya mailleri müşterilerle olan iletişimi kuvvetlendirir.
  • Müşterilere sepetinde ürün unuttuğuna dair yapılan hatırlatmalar, trendler, daha önce incelediği veya benzer ürünleri gösterebilirsiniz. Stoku azalan ürünler dikkat çekebilir ve daha önce yaptığı alışverişten yola çıkarak tamamlayıcı ürünleri müşteriye sunabilirsiniz.
  • Tıklanabilir bildirimler gönderin. Bu yolla yeni üye ve ziyaretçi sayısında artış sağlayabilir, onları sadakat programına dahil edebilirsiniz. Black Friday için hatırlatma, özel indirim gibi bildirimlerle müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz. WebPush raporlarını detaylı şekilde görüntüleyebilir, kampanya performans takibi yapabilirsiniz.
  • Doğru kelimelerin gösterimi satışta yüzde 20 etki ediyor. Daha önce siteyi ziyaret eden müşterilerin yüzde 43’ü arama sekmesine yöneliyor. Yazım hataları, eş zamanlı kelimeler, popüler kategoriler veya öne çıkarmak istediğiniz ürünleri Personalized Search ile düzenleyebilirsiniz.
  • Alternatif ürünler göstermek ve önerilerde bulunmak müşterileriniz satın alma kararını etkiler. En çok satanlar, benzer ürünler, buna bakan bunlara da baktı, bunu alan bunları da aldı gibi harekete geçiren ve satın alam kararına yönlendiren yapay zeka tabanlı tavsiye motoru kullanabilirsiniz.
  • Müşterilerinizi kampanyalardan ve fırsatlardan haberdar etmek için Insta Story kullanın. Kendi marka hikayenizi, ürün, kampanya veya bildirimlerinizi sitenize anlık olarak taşıyın ve öne çıkarın.
  • Müşteriler karşılında bir şeyler aldığında sevdikleri markalara kişisel bilgi sağlamak konusunda daha rahattır. Formları doldurur, indirimle almak için anketlere katılır ve tercihlerini gösterirler. Tüketiciler markaların özel bilgileri koruması ve geri döndüklerinde daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmasını tercih ederler.

Yılın son çeyreğindeki “alışveriş sezonundan” ne bekliyoruz?

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Haberler
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Sena Tufan
20 Eylül 2025
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Haberler
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TikTok'ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor...
Haberler
TikTok’ta #PerfumeTok rüzgarı: Koku pazarına Z kuşağı yön veriyor…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.