28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
black friday (1)
Haberler

Markalar Black Friday’den maksimum verimi nasıl alabilir?

Seda Başpınar
23 Ekim 2022
2 dk okuma

Yılın son çeyreğiyle birlikte Black Friday dönemi de ufukta görünmeye başlıyor… Peki, tüketicilerin indirimlerden faydalanmak için aylar öncesinden alışveriş listesi hazırladığı bu dönemde satışlarını artırmak isteyen markaların neler yapması gerekiyor?

Her geçen gün ilginin arttığı Black Friday yılın en çok alışveriş yapılan dönemlerinden biri artık. Revotas’ın Black Friday’21 istatiksellerine göre geçtiğimiz yıl, Black Friday günlerinde 4,2 milyon ürün satıldı. En çok satış yapılan saat aralığı 17.00-19.30 olurken alışveriş yapan tüketicilerin yaş ortalaması 25-34 olarak tespit edildi. Kampanyalara dair verilere bakıldığında ise 2.714 e-posta kampanyası tam 260 milyon kez tüketicilere gönderildi. Bu yılın Black Friday dönemi yaklaşırken Revotas, markalara satış artırabilmeleri için şu önerilerde bulunuyor:

Aramalarda doğru kelimelerin gösterimi satışları etkiliyor

  • En çok tercih edilen pazarlama kanalı olarak e-posta ile müşterilere önem verdiğinizi, fayda sağladığınızı gösterin. Hoş geldiniz, doğum günü ve kampanya mailleri müşterilerle olan iletişimi kuvvetlendirir.
  • Müşterilere sepetinde ürün unuttuğuna dair yapılan hatırlatmalar, trendler, daha önce incelediği veya benzer ürünleri gösterebilirsiniz. Stoku azalan ürünler dikkat çekebilir ve daha önce yaptığı alışverişten yola çıkarak tamamlayıcı ürünleri müşteriye sunabilirsiniz.
  • Tıklanabilir bildirimler gönderin. Bu yolla yeni üye ve ziyaretçi sayısında artış sağlayabilir, onları sadakat programına dahil edebilirsiniz. Black Friday için hatırlatma, özel indirim gibi bildirimlerle müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz. WebPush raporlarını detaylı şekilde görüntüleyebilir, kampanya performans takibi yapabilirsiniz.
  • Doğru kelimelerin gösterimi satışta yüzde 20 etki ediyor. Daha önce siteyi ziyaret eden müşterilerin yüzde 43’ü arama sekmesine yöneliyor. Yazım hataları, eş zamanlı kelimeler, popüler kategoriler veya öne çıkarmak istediğiniz ürünleri Personalized Search ile düzenleyebilirsiniz.
  • Alternatif ürünler göstermek ve önerilerde bulunmak müşterileriniz satın alma kararını etkiler. En çok satanlar, benzer ürünler, buna bakan bunlara da baktı, bunu alan bunları da aldı gibi harekete geçiren ve satın alam kararına yönlendiren yapay zeka tabanlı tavsiye motoru kullanabilirsiniz.
  • Müşterilerinizi kampanyalardan ve fırsatlardan haberdar etmek için Insta Story kullanın. Kendi marka hikayenizi, ürün, kampanya veya bildirimlerinizi sitenize anlık olarak taşıyın ve öne çıkarın.
  • Müşteriler karşılında bir şeyler aldığında sevdikleri markalara kişisel bilgi sağlamak konusunda daha rahattır. Formları doldurur, indirimle almak için anketlere katılır ve tercihlerini gösterirler. Tüketiciler markaların özel bilgileri koruması ve geri döndüklerinde daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmasını tercih ederler.

Yılın son çeyreğindeki “alışveriş sezonundan” ne bekliyoruz?

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
6 Kasım 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Haberler
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Başımız sağ olsun...
Haberler
Başımız sağ olsun…
Marketing Türkiye
11 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.