23 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
black friday (1)
Haberler

Markalar Black Friday’den maksimum verimi nasıl alabilir?

Seda Başpınar
23 Ekim 2022
2 dk okuma

Yılın son çeyreğiyle birlikte Black Friday dönemi de ufukta görünmeye başlıyor… Peki, tüketicilerin indirimlerden faydalanmak için aylar öncesinden alışveriş listesi hazırladığı bu dönemde satışlarını artırmak isteyen markaların neler yapması gerekiyor?

Her geçen gün ilginin arttığı Black Friday yılın en çok alışveriş yapılan dönemlerinden biri artık. Revotas’ın Black Friday’21 istatiksellerine göre geçtiğimiz yıl, Black Friday günlerinde 4,2 milyon ürün satıldı. En çok satış yapılan saat aralığı 17.00-19.30 olurken alışveriş yapan tüketicilerin yaş ortalaması 25-34 olarak tespit edildi. Kampanyalara dair verilere bakıldığında ise 2.714 e-posta kampanyası tam 260 milyon kez tüketicilere gönderildi. Bu yılın Black Friday dönemi yaklaşırken Revotas, markalara satış artırabilmeleri için şu önerilerde bulunuyor:

Aramalarda doğru kelimelerin gösterimi satışları etkiliyor

  • En çok tercih edilen pazarlama kanalı olarak e-posta ile müşterilere önem verdiğinizi, fayda sağladığınızı gösterin. Hoş geldiniz, doğum günü ve kampanya mailleri müşterilerle olan iletişimi kuvvetlendirir.
  • Müşterilere sepetinde ürün unuttuğuna dair yapılan hatırlatmalar, trendler, daha önce incelediği veya benzer ürünleri gösterebilirsiniz. Stoku azalan ürünler dikkat çekebilir ve daha önce yaptığı alışverişten yola çıkarak tamamlayıcı ürünleri müşteriye sunabilirsiniz.
  • Tıklanabilir bildirimler gönderin. Bu yolla yeni üye ve ziyaretçi sayısında artış sağlayabilir, onları sadakat programına dahil edebilirsiniz. Black Friday için hatırlatma, özel indirim gibi bildirimlerle müşterilerinizi yönlendirebilirsiniz. WebPush raporlarını detaylı şekilde görüntüleyebilir, kampanya performans takibi yapabilirsiniz.
  • Doğru kelimelerin gösterimi satışta yüzde 20 etki ediyor. Daha önce siteyi ziyaret eden müşterilerin yüzde 43’ü arama sekmesine yöneliyor. Yazım hataları, eş zamanlı kelimeler, popüler kategoriler veya öne çıkarmak istediğiniz ürünleri Personalized Search ile düzenleyebilirsiniz.
  • Alternatif ürünler göstermek ve önerilerde bulunmak müşterileriniz satın alma kararını etkiler. En çok satanlar, benzer ürünler, buna bakan bunlara da baktı, bunu alan bunları da aldı gibi harekete geçiren ve satın alam kararına yönlendiren yapay zeka tabanlı tavsiye motoru kullanabilirsiniz.
  • Müşterilerinizi kampanyalardan ve fırsatlardan haberdar etmek için Insta Story kullanın. Kendi marka hikayenizi, ürün, kampanya veya bildirimlerinizi sitenize anlık olarak taşıyın ve öne çıkarın.
  • Müşteriler karşılında bir şeyler aldığında sevdikleri markalara kişisel bilgi sağlamak konusunda daha rahattır. Formları doldurur, indirimle almak için anketlere katılır ve tercihlerini gösterirler. Tüketiciler markaların özel bilgileri koruması ve geri döndüklerinde daha kişiselleştirilmiş deneyim sunmasını tercih ederler.

Yılın son çeyreğindeki “alışveriş sezonundan” ne bekliyoruz?

1 iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
2 Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
3 The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
4 Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
5 Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Güncel Haberler
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
Dyson, güzellikten ev teknolojisine uzanan en yeni inovasyonlarını tanıttı
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Whatsapp'tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Haberler
Whatsapp’tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
19 Ağustos 2025
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Haberler
Enflasyon ve yetenek savaşı, yan haklarda yeni standartları zorluyor
Sena Tufan
9 Ağustos 2025
TBWAIstanbul’da istifalar!
Haberler
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Haberler
Instagram’da yeni trend: Ultra geniş “ince video” formatı markaların gözdesi oldu
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.