10 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
Haberler

Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest

Sena Tufan
2 saat önce
5 dk okuma

Türk müzik sahnesi, 2025 itibarıyla yeni bir fenomenle tanıştı: Manifest… Hypers New Media’nın hayata geçirdiği, YouTube’daki Big5 Türkiye yarışmasından seçilen altı genç yetenek – Mina Solak, Lidya Pınar, Esin Bahat, Hilal Yelekçi, Zeynep Sude Oktay ve Sueda Uluca – Türkiye’nin yeni kız grubunu kurdu. Pop ve R&B’yi dansla harmanlayan Manifest, 13 Haziran’da ilk albümleri Manifestival’i de dinleyicileriyle buluşturdu. Yarattıkları heyecan dalgası, gençlere ulaşmak isteyen pek çok markayı da etkisi altına aldı. Enerjisi, hikayesi ve dijital odaklı yaklaşımıyla Manifest’i konuşmak üzere hem Manifest kızları Sueda, Hilal, Lidya, Zeynep, Mina ve Esin ile hem de Hypers Ortağı ve CEO’su Eylül Dölkeleş Gürevin ile bir araya geldik…

  • Manifest’in ortaya çıkış hikayesini bizimle paylaşır mısınız? Big5 Türkiye süreci sizin için nasıl geçti ve bir grup olma kararı na­sıl şekillendi?
Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
Eylül Dölkeleş Gürevin
Hypers Ortağı ve CEO’su

Eylül Dölkeleş Gürevin: Big5 Türkiye, Tol­ga’nın (Tolka Akış) uzun yıllardır “nasılını” aradığı bir girlband projesinin ilk adımıydı. Müzik dünyasına bir girlband kazandır­mak istiyorduk. Sıfırdan bir grup oluşturmak, sadece bir artist çı­kartmaktan çok daha zor, bunu biliyorduk. İnandığımız bir grup oluştursak bile insanların grubun enerjisini anlaması, bağ kur­ması ve takibe değer bulması tahminimizden uzun zaman ala­bilirdi ve bu sürecin maliyeti müthiş külfetli olabilirdi. Bu grubu daha kurulmadan tanıtmak, sevdirmek ve insanları grubun bir parçası yapmak ve grup ortaya çıktığında kabullerini alabilmek için grubu bir yarışmayla oluşturmaya karar verdik. Big5 tama­men bu amaçla projelendirildi. Haftalar süren eğitim ve yarışma süreciyle grubun müzik, dans, performans, stil olarak kazanımla­rının her hafta üzerine konulduğu bir süreç yaşadık. Kendi alan­larında profesyonel isimlerle doğru yönlendirilen, sonuçlarından çok memnun kaldığımız ve bizce mükemmeli yakaladığımız bir enerjiyi bulduk. Bu yarışma sadece en iyileri seçmekle kalmadı aynı zamanda bir bütün olarak da en iyiyi yansıtan altı kızı seçti.

  • Altı farklı karakter ve yetenek bir araya gelince ortaya nasıl bir sinerji çıktı? Grubun dinamiği hangi değerler üzerine kurulu?

Hilal & Zeynep: Bizi birleştiren şey kalplerimizde yatan kız gücü. Bu sadece sahnede değil, hayatın her alanında birbirimi­ze ilham verme, destek olma ve birlikte büyüme anlamına geli­yor. Her birimiz kendi ışığımızla parlıyoruz ve birlikte bu ışığı yayıyoruz. Manifest sadece bir müzik grubu değil aynı zamanda ülkemizde kadınların bir araya geldiğinde neler başarabileceğini gösteren bir duruştur bizim için. Hepimiz çok farklıyız ama bu farklar bizi tamamlıyor. Her birimizin rengi ayrı, birlikte tam bir gökkuşağı gibiyiz. Farklı, enerjik ve özgün… Samimiyet, saygı ve güven… Aramızda gerçek bir bağ var. Ekip ruhu ön planda. Başa­rıyı birlikte inşa ediyoruz.

Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest

  • Manifest markasını sadece bir müzik grubu değil, bir yaşam stili olarak da konumlandırıyor­sunuz. Bu stratejik yaklaşım nasıl oluş­tu?

Eylül Dölkeleş Gürevin: Günümüz popü­ler müziğin birçok önemli temsilcisi artistin yapımcılığını ve menajerliğini yapıyoruz. Her biri, söyleyecek sözü ve duruşu olan, müzis­yen olarak personasını gizlemeyen, müziğiyle paralel giydiğiyle, hobileriyle, toplumsal ko­nulardaki hassasiyetiyle göz önünde olan ar­tistler. Manifest’i oluşturan genç kadınlar da tam da böyle. Yaşam stilleriyle geleceğe kalıcı işler ve izler bırakacak artist adayları.

Oldukça aktif bir sosyal medya yöneti­miniz var ve burada markalarla da iş birlikleri yapıyorsunuz. Sosyal med­yanızı nasıl bir stratejiyle yönetiyorsu­nuz?

Eylül Dölkeleş Gürevin: Sosyal medyayı kesinlikle bir sahne gibi görüyoruz ve her mecrayı kendi dinamiğine, trendine uygun şekilde yönetmeye çalışıyoruz. Özellikle sıfırdan başlayan bir grup için düzenli ve sistemli içerik üretiminin öneminin farkın­da olarak ilerliyoruz. Manifest’in hikayesinin sosyal medyadan takip edilebilir olmasını önemsiyoruz. Grup üyelerimiz de içerik üretimini seviyor ve günlük hayatlarının parçası olarak kullanı­yor. İş birliği yapacağımız markaların seçimini, bu hikayeye or­ganik şekilde eşlik edebilecek olanlar üzerinden yapıyoruz.

Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
  • İlk albümünüz “Manifestival” ile büyük bir çıkış yaptı­nız. Bu başarıyı hem müzikal hem de Manifest’in marka stratejisi açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Esin & Mina: Manifestival bizim için sadece bir albüm değil, aynı zamanda Manifest’in neyi savunduğunu, nasıl bir enerjiyle hareket ettiğini gösteren bir manifesto niteliği taşıyor. Müzikal anlamda dinleyicilerle gerçek bir bağ kurmayı başardık; çünkü her şarkıda hem duyguyu hem de enerjiyi sami­miyetle aktarmayı hedefledik.

Marka stratejisi açısından baktığımızda, “Ma­nifestival” ile aslında Manifest’in duruşunu da konumladık: Cesur, genç, yenilikçi ama aynı zamanda derinliği olan bir karakter… Bu yüzden bu çıkış, sadece bir müzikal başarı değil, aynı zamanda markanın kimliğini sağlam temellere oturttuğumuz bir dö­nüm noktasıydı.

Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
  • İleriye dönük olarak Manifest’i müzik dışında hangi alanlarda konumlamayı hedefliyorsunuz?

Lidya & Sueda: Manifest olarak sahnede hissettirdiğimiz gücü sadece mü­zikle değil, tarzımızla da ifade etmek isti­yoruz. Moda bizim için bir vitrin değil, bir kimlik meselesi. Kıyafetlerimizle özgür­lüğümüzü, duruşumuzu ve hayallerimizi anlatıyoruz. Her kombinimiz bir şarkı gibi, kendine has, cesur ve duygulu… Gelecekte kendi tasarımlarımızla da Manifest ruhunu yansıtmak, stil dünyasında da iz bırakmak en büyük hayallerimizden biri.

  • Son dönemde Coca-Cola, Penti gibi önde gelen markalarla gerçekleştirdi­ğiniz iş birlikleri dikkat çekti. Bu kam­panyalarda Manifest’in ruhunu yansı­tan dokunuşları nasıl koruyorsunuz?

Eylül Dölkeleş Gürevin: İş birliği yapaca­ğımız markaların, Manifest’in enerjisi, kap­sayıcılığı ve hassasiyetleriyle uyuşması kritik. Manifest’in hikayesine hakimiyetleri ve he­deflerine duydukları saygı da bizim için çok önemli. Markaları Manifest’in hedefine yani global arenada Türkiye’yi temsil etme, varlık gösterme ve başarı elde etmeye giden yolda bi­rer partner / destek kuvvet olarak görüyoruz ve bu nedenle de çalıştığımız markaların sü­reçteki mutluluğunu son derece önemsiyoruz.

Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
  • Son olarak TEV ile birlikte hayata geçirdiğiniz “Mani­fest Kızları Burs Fonu” hakkında neler söylemek ister­siniz? Bu projenin ardında nasıl bir motivasyon var?

Eylül Dölkeleş Gürevin: Yarışmayı her hafta bir anons­la açtık ve “Türkiye’nin her noktasında, eril dil ve hakimiyet altında kendini korumaya, aramaya, bulmaya çalışan mil­yonlarca genç kadının yaratıcılığına, yeteneğine ve hayalle­rine adanmıştır” dedik. Bu adanmışlığın, yarışma bitip, grup başarılarını hayata geçirirken de görünür olmasını istedik. Manifest kızları hayallerini gerçekleştirirken başka kızla­rın da hayallerine dokunmak için TEV ile görüştük ve “Mani­fest Kızları Burs Fonu”nu hayata geçirdik. Bu fon sayesinde, Türkiye’nin dört bir yanından, imkânları sınırlı ama okumak ve hayallerinin peşinden gitmek isteyen genç kızlara destek olacağız.

“Değişen Türkiye, dönüşen tüketim” Marketing Türkiye Eylül sayısında!

featured manifest
1 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
2 Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
3 Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
4 “NO SYSTEM IS SAFE” bildirimi panik yarattı: İş Bankası ve Fenerbahçe'den hacklenme iddialarına ilk yanıt geldi!
“NO SYSTEM IS SAFE” bildirimi panik yarattı: İş Bankası ve Fenerbahçe’den hacklenme iddialarına ilk yanıt geldi!
5 Temu Türkiye'deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Temu Türkiye’deki yeni iş ortaklarını duyurdu
Güncel Haberler
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde "barista" deneyimi öne çıkıyor!
Türkiye’de kahve tüketim alışkanlıkları değişiyor, evde “barista” deneyimi öne çıkıyor!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
Bir müzik grubundan daha fazlası: Manifest
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
3 gün önce
TikTok'tan ABD pazarında stratejik hamle: "M2" isimli yeni uygulama yolda
Haberler
TikTok’tan ABD pazarında stratejik hamle: “M2” isimli yeni uygulama yolda
İrem Alimoğlu
7 Temmuz 2025
Formula 1’de LEGO sürprizi: Kupalar LEGO'dan yapıldı!
Haberler
Formula 1’de LEGO sürprizi: Kupalar LEGO’dan yapıldı!
Sena Tufan
7 Temmuz 2025
Anne sütünden ilham alan dondurma ABD'de satışta!
Haberler
Anne sütünden ilham alan dondurma ABD’de satışta!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.