
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Sağlık ve güzellik perakendesinde Asya’nın lider markası olmanın ötesinde, Watsons; müşterileriyle kurduğu duygusal bağ, kişiselleştirilmiş hizmet anlayışı ve sürdürülebilir değerleri merkeze alan vizyonuyla Türkiye’de üst üste ikinci kez “Tavsiye Şampiyonu” unvanının sahibi oldu. Watsons Türkiye Pazarlama ve Ticaret Direktörü Cem Demiröz ile markanın bu başarısının ardındaki stratejileri, dijital ve fiziksel kanalları bütünleştiren O+O yaklaşımını, genç kuşakla kurduğu bağları ve “mutluluk taahhüdü” olarak tanımladığı perakendecilik anlayışını konuştuk.

Watsons Türkiye
Pazarlama ve Ticaret
Direktörü
Markanızın “Tavsiye Şampiyonu” unvanını kazanmasının ardındaki sırlar neler?
Watsons olarak her adımımızı, müşterilerimizin kendini iyi hissetmesi ve mutlu olması odağında atıyoruz. “İyi görün, iyi olanı yap, harika hisset” mottosuyla sadece ürün değil, bir yaşam tarzı sunuyor; rafların ötesinde bir deneyim yaşatmak için çalışıyoruz.
Asya’nın bir numaralı sağlık ve güzellik perakendecisi olarak, müşterilerimizin mutluluğunu odağımıza alan bakış açımız ve sürdürülebilirlik vizyonumuz bir kez daha “Tavsiye Şampiyonu” unvanını kazanmamızı sağladı.
Tüketici sadakati oluşturmak için nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Watsons olarak bir markanın ancak tüketicileriyle var olabileceğinin bilinciyle, müşterilerimizle duygusal ve güçlü bağlar kuruyoruz. Kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak, sürdürülebilir değerlerde buluşuyor ve başarılarımızı birlikte paylaşacağımız büyük bir topluluk inşa ediyoruz. Dünya genelindeki 100 milyonu aşkın ve Türkiye’deki 12 milyon Watsons Club üyesi bu aidiyetin en güçlü göstergesi. Stratejilerimizi, müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlayarak ve hayatlarını kolaylaştıracak çözümler sunmaya odaklanarak oluşturuyoruz. Fiziksel mağazalarımızı dijital kanallarla entegre ettiğimiz O+O yaklaşımımız kapsamında, “Tıkla Gel Al-Hemen” gibi hizmetlerimizle erişilebilirliği artırıyor; “Online Cilt Analizi” ve “Online Güzellik Danışmanı” hizmetlerimizle ise kişiselleştirilmiş rehberlik sağlıyoruz.
Watsons’ı sadece bir marka değil, aynı zamanda bir yaşam tarzı olarak konumlandırıyoruz. Watsons Gençlik Festivali ve Wbus’ta müşterilerimizle mağaza dışında bir araya gelerek onlara unutulmaz anılar bırakırken, 11. kez düzenleyeceğimiz Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri ile müşterilerimizin sesini doğrudan markalara ulaştırıyoruz.
Markanızın tavsiye ediliyor olmasında sizce en önemli etkenler neler?
Bize göre bir markanın en değerli başarısı, müşterilerinin onu yakınlarına tavsiye etmesi. Watsons olarak bu güveni; onların kal bine dokunan etkinliklerimiz ve kesintisiz alışveriş deneyimi sunduğumuz online–offline entegrasyonumuzla inşa ediyoruz. Geniş ürün yelpazemizle aradıklarını bulmalarını sağlarken hem bireysel ihtiyaçlara hem de evrensel değerlere hitap ediyoruz.
Perakendeciliği bir “mutluluk taahhüdü” olarak görüyoruz. İşte bu yaklaşım, 20 yıldır Watsons’ı sadece tercih edilen değil, tavsiye edilen bir marka haline getiriyor ve müşterilerimizin Watsons’ta her zaman kendilerinden bir parça bulmasını sağlıyor.
Önümüzdeki dönemde bu unvanı korumak için nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Sektördeki öncü konumumuzu korumak için odağımızı, müşterilerimizin değişen beklenti ve ihtiyaçlarına göre dinamik biçimde güncellemeye devam edeceğiz. Alışverişi keyifli bir deneyime dönüştürme hedefimiz doğrultusunda hem fiziksel mağazalarımızda hem de dijital kanallarımızda bu hissi pekiştirecek adımlar atmayı sürdüreceğiz. Bunun yanı sıra, 2030 hedeflerimiz kapsamında sürdürülebilirlik alanındaki kapsamlı çalışmalarımızı kararlılıkla ilerleteceğiz. Müşterilerimizin yüzde 36’sını oluşturan ve çevresine de bizi tavsiye eden Z kuşağının enerjisinden ve yaratıcılığından ilham almaya devam edeceğiz. Global trendleri yakından takip ederek gençlerin değişen beklentilerine hızla yanıt vermeyi ve Watsons Gençlik Festivali gibi güçlü projelerimizle onlarla doğrudan bağ kurmayı sürdüreceğiz. Böylece hem “Tavsiye Şampiyonu” unvanımızı koruyacak hem de Marketing Türkiye – Bi’öğrenci iş birliğiyle gerçekleştirilen Gençlik Markaları Araştırması’nda elde ettiğimiz güçlü konumu daha da ileri taşıyacağız.