15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?
Haberler

Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?

Günseli ÖZEN
13 Ocak 2025
5 dk okuma

Bu yıl dördüncü kez, artık gelenekselleşen “10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nü” Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu ve Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak’ın davetiyle meslektaşlarımızla “Kadın Gazeteciler Günü” olarak kutluyoruz. Her yıl olageldiği üzere Emre Hantaloğlu, bilişim teknolojileri pazarına ilişkin hem dünya hem de Türkiye verilerini paylaşıyor, küresel ve ülkesel ekonomik konjonktürü de refere ederek 2025’i yorumluyor. Hantaloğlu, “Beklentilerin yüksek olduğu yıllarda hedefler gerçekleşse bile mutsuzluk oluyor. 2025’in zorlu bir yıl olacağı öngörüsüyle yıla girerken makul başarılar daha çok mutluluk verecek” diyor. Meslektaşlarımızla “Çalışan Gazeteciler Günü”nü kutlarken kendisini her zamanki gibi hem öğrenerek hem de keyifle dinliyoruz.

Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu ve Lenovo Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak

Hantaloğlu’nun konuşmasının satır başları şöyle:

Dünya ve Türkiye PC pazarı:

  • Dünya bilgi teknolojileri pazarı 2020’den 2023 yılına kadar yüzde 36 büyüyerek 2.5 trilyon dolara ulaştı. Bu sene de yaklaşık yüzde 12 büyüyerek 2.8 trilyon dolara çıkması bekleniyor.
  • Türkiye bilgi teknolojileri pazarı 2020’den 2023 yılına kadar yüzde 72 büyüyerek 17 milyar dolara ulaştı.
  • Türkiye BT ihracatı 2020’den 2023’e kadar yüzde 60 büyüyerek 2.4 milyar dolara ulaştı.  
  • Dünya PC pazarının 2024 yılında yıllık yaklaşık 260 milyon adete ulaşması bekleniyor.  
  • 2023 yılında PC pazarı toplamda 3 milyon adetlere ulaşmıştı. 2024 yılında tahmini Türkiye toplam PC pazarının yüzde 14 küçülmesi ve yaklaşık 2.5 milyon adetler civarında olması bekleniyor.
  • Lenovo Türkiye olarak bilgisayar pazarında yüzde 24 pazar payımız var. Son 5 yıldır pazar lideriyiz.  
  • Lenovo Türkiye’nin 2024 yılı performansında da adet olarak yüzde 2 ve ciroda da yaklaşık yüzde 8 büyümeye ulaşmasını umuyoruz.

Hantaloğlu, CEO ve CIO’ların ajandasındaki konuları ise şöyle sıralıyor:

CEO’ların 2025 ajandası

  1. Operasyonel verimliliği ve üretkenliği artırmak,
  2. Büyümeyi sağlamak,
  3. Dijital/teknolojinin iş uygulamalarına etkisini/büyümesini artırmak,
  4. Maliyetleri optimize etmek ve azaltmak,
  5. Müşteri memnuniyetini sağlamak…

CIO’ların 2025 ajandası

  1. Siber güvenlik stratejileri,
  2. Data ve data analizi,
  3. Yapay zeka ve makine öğrenimi,
  4. Dijital iş öncelikleri/dijital transformasyon,
  5. Uygulamalar,
  6. Yetenek yönetim…
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?

AI teknolojilerinin gelişimi  

  • Dünyada yapay zeka pazarı yaklaşık 45 milyar dolar. 2030 yılında yapay zeka pazarının 207 milyar dolar olması bekleniyor. Lenovo olarak AI teknolojilerine ciddi bir yatırım yapıyoruz.

Yapay zekanın şirketlere katkıları

  • Karar alma sürecinin daha doğru ve efektif olmasını sağlamak,
  • Üretkenliği, verimliliği ve otomasyonu artırmak,
  • Maliyetleri düşürmek,
  • Ciroyu artırmak ve yeni pazarlara açılmak,
  • Müşteri deneyimini artırmak,
  • Rekabet gücünü artırmak ve daha gelişmiş ve yaratıcı ürün ve servisler sunmak…

Yapay zeka uygulama adımları

  • Neye ihtiyacın olduğunu, ne yapmak istediğini ve hedefini belirle,
  • Data kalitesini en üst düzeye çıkart,
  • Şirketin için en doğru ve en uygun yapay zeka modelini belirle,
  • Çalışanları yapay zeka konusunda eğit ve onları destekle,
  • Yapay zeka modelini mevcut sistemine entegre et,
  • Yapay zekayı etik açıdan en doğru şekilde kullandığına emin ol…

ESG politikaları:

  • Lenovo olarak, sadece teknolojik ürünler sunmanın ötesinde, daha yaşanabilir bir dünya için çalışıyoruz. Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) politikalarımız bu hedefler doğrultusunda bizim yol haritamızı belirliyor. Ve bu bağlamda sürdürülebilirlik bizim için bir tercih değil, zorunluluk.
  • 2050 yılına kadar karbon nötr – net zero olma hedefimizi gerçekleştirmek için büyük adımlar atıyoruz.
  • Ürün tasarımından lojistiğe, geri dönüşüme kadar tüm süreçlerimizi çevre dostu hale getirmek için çaba sarf ediyoruz. Bu kapsamda geliştirdiğimiz çevre dostu ürünler, doğal bambu malzemeden yapılmış paketleme, geri dönüşümlü malzemeden üretime ağrılık verme politikalarımızla sadece bugünün ihtiyaçlarına yanıt vermekle kalmıyor, geleceğe de yatırım yapıyoruz.

Kadına verilen önem:

  • Kadının toplumsal ve iş hayatındaki yerine verdiğimiz değer, Lenovo’nun sosyal sorumluluk anlayışının temel taşlarından biri. Globalden tüm ülke ofislerine kadar Lenovo, iş hayatında kadın-erkek eşitliğine büyük önem veriyor. Lenovo Türkiye olarak kadın çalışan oranımız yüzde 50’nin üzerinde. Küresel çapta ise önümüzdeki üç yıl içerisinde kadın yönetici oranını yüzde 30’lara çıkarmayı hedefliyor. Kadın çalışanlarımızın önemli pozisyonlarda aktif rol alması, şirketimizin önemli öncelikleri arasında yer alıyor. Kadın çalışanlarımızın başarısını daha da artıracak fırsatlar yaratmaya kararlıyız.
  • Ve bu oranı daha da artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Lenovo, global düzeyde tüm şirketlere tüm sektörlerde açık olan, Bloomberg Eşitlik Index’inde son 3 yıldır güçlü bir şekilde yer almaktadır.
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?

Türkiye’nin en büyük “Süper Bilgisayarı”

  • Haziran ayında, MODSIMMER TRUBA Veri Merkezi’nin açılışı ve Lenovo iş birliği ile hayata geçirilen ARF Süper Bilgisayar’ın tanıtımı dolayısıyla TÜBİTAK Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi’nde T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Mehmet Fatih Kacır’ın da katılımıyla tören düzenlendi.
  • Türkiye’nin en büyük Yapay Zeka Süper Bilgisayarı olan ARF’nin sıralama sonuçları ise henüz açıklandı. Sadece genel sıralamada 313’üncülükten 229’unculuğa çıkmakla kalmayıp, inanılmaz bir rekor kırarak Green 500 listesinde de 360. sıradan “26.” sıraya çıkmış olduk.

2024 Lenovo için nasıl geçti?

  • Lenovo olarak, 2024 yılı bizim için de oldukça verimli ve yenilikçi bir yıl oldu. Globalde ve Türkiye’de, yapay zeka ve hibrit çalışma çözümlerine odaklandık. Yeni ThinkPad ve Yoga serilerimiz hem iş dünyasının hem de bireysel kullanıcıların ihtiyaçlarına yanıt veren, yüksek performanslı ve çevre dostu cihazlar olarak dikkat çekti. Ayrıca, sürdürülebilirlik hedeflerimiz doğrultusunda ürünlerimizin karbon ayak izini azaltmaya yönelik ciddi adımlar attık. Türkiye’de ise sektöre özel yapay zeka çözümlerini devreye aldığımız projelerle fark yarattık; eğitim, sağlık ve finans sektöründe birçok kurumla iş birliği yaptık.
  • Lenovo olarak, teknoloji ve inovasyon alanında da lider bir marka olarak büyüyen ihtiyaçları karşılamak ve sağlık, enerji, iklim bilimleri gibi sektörlerde çözüm üretmek amacıyla ARF süper bilgisayarı ürettik. Bu iş birliğinde ARF süper bilgisayarla Türkiye’nin araştırma ekosistemine hizmet sağlanacak. Bu başarı hem TÜBİTAK’ın hem de Lenovo’nun yüksek performanslı bilgi işlemiyle dünya çapındaki liderliğinin bir kanıtı niteliğinde. Bunların yanı sıra Arf Hesaplama Kümesi isimli Lenovo süper bilgisayar, dünyada Top500 süper bilgisayar listesine 313’üncü sıradan giriş yaptı.
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?
Bilişim teknolojileri pazarı daha ne kadar büyüyecek?

Gelecek dönem yatırımları

  • Lenovo olarak 2025 yılı, teknolojide dönüşümü hızlandırdığımız ve geleceğin ihtiyaçlarını bugünden şekillendirdiğimiz bir dönem olacak. Bu kapsamda, yatırımlarımızı üç ana başlık altında toplayabiliriz; yapay zeka ve veri odaklı çözümler, sürdürülebilirlik, ülke ekonomisine ve inovasyona katkı.
  • Sürdürülebilirlik hem Lenovo’nun hem de teknolojinin geleceğinde kritik bir rol oynuyor. 2025 yılına kadar, karbon nötr hedeflerimize ulaşmak için ürün tasarımından üretime, lojistikten geri dönüşüme kadar tüm süreçlerimizi çevre dostu hale getirmek için yatırımlar yapıyoruz. Türkiye’de de bu hedef doğrultusunda müşterilerimize enerji verimliliği yüksek, sürdürülebilir ürünler sunmayı amaçlıyoruz.
  • Türkiye, teknoloji alanında stratejik bir pazar. 2025 yılında, Türkiye’deki iş ortaklarımızla iş birliğimizi artırarak yerel projeler geliştirmeye devam edeceğiz. Eğitim sektörüne özel çözümler ve KOBİ’lere yönelik teknolojik dönüşüm programlarımız, bu yatırımların bir parçası olacak. Ayrıca, global üretim ağımızı destekleyen projelerle yerel ekonomiye olan katkımızı artırmayı planlıyoruz.

Lenovo’nun 2025 stratejisi  

  • 2025, yapay zekanın artık gündelik hayatın ayrılmaz bir parçası olduğu bir yıl olacak ve biz de Lenovo olarak buna liderlik etmeyi hedefliyoruz. Öncelikle, insan odaklı teknoloji inovasyonunu önceliklendirerek, daha akıllı teknolojileri hayata geçirme vizyonumuzla topluma daha da faydalı olma isteğimizle yapay zeka çözümlerini her segmentte erişilebilir kılmayı amaçlıyoruz. Bunun bir parçası olarak, global çapta yapay zeka araştırma merkezlerimize yaptığımız yatırımları artırıyoruz. Türkiye de bu stratejinin önemli bir ayağı. Yerel iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz projelerle hem kurumsal hem bireysel kullanıcılara yapay zekayı daha ulaşılabilir kılmayı planlıyoruz.
  • Ayrıca, sürdürülebilir bir gelecek için yapay zeka ile enerji yönetiminden üretim süreçlerine kadar birçok alanda inovasyonu destekleyeceğiz. 2025, Lenovo için yalnızca yeni bir yıl değil; teknolojiyi insan yaşamını dönüştürmek için kullanacağımız bir kilometre taşı olacak.

featured Lenovo
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink'e rakip oluyor
Haberler
Perakendeden uzaya: Amazon, Starlink’e rakip oluyor
Nafizcan Önder
29 Nisan 2025
Temizlikte "uçan" çözüm: Artık camlar drone'lara emanet!
Haberler
Temizlikte “uçan” çözüm: Artık camlar drone’lara emanet!
Marketing Türkiye
14 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.