23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
BeReal
Haberler

Sosyal medyanın sahteliğine bir tokat: BeReal…

Seda Başpınar
22 Aralık 2022
2 dk okuma

Yılın başında telefonun bildirim ekranında beliren “⚠️” simgesi yalnızca acil durum uyarısı anlamına geliyordu. Ancak bu simgenin artık bambaşka bir anlamı daha var. Çünkü piyasaya 2020’de çıkan fakat bu yıl popülerlik kazanan BeReal uygulaması, kullanıcılara üçgenin içine yerleşmiş ünlem işaretiyle birlikte “Fotoğraf çekmek için 2 dakikan var” diyor. Peki, BeReal, 2022’de 53 milyon indirmeyle elde ettiği yükselişi 2023’te de sürdürebilecek mi?

Hem ön hem de arka kameradan fotoğraf çekebilmek için küçücük bir pencere sunan fotoğraf paylaşım uygulaması BeReal, sadelik, gerçeklik ve özgünlük hedefiyle Instagram ve TikTok’tan bıkmış sosyal medya kullanıcılarını büyüledi. Kullanıcıların iki dakikalık süre içinde gönderi paylaşması gereken uygulamada paylaşım yapana kadar başkalarının gönderilerini görmek mümkün değil. Kendisi de bir BeReal kullanıcısı olan teknoloji muhabiri Elena Cavender, uygulama hakkındaki deneyimlerini, gözlemlerini ve öngörülerini şöyle aktarıyor:

Sosyal medyanın sahteliğine bir tokat: BeReal...
  • Arkadaşlarımın günlerindeki sıradanlıkları görmekten ne kadar keyif alsam da BeReal kullanmayı sürekli bildirim gönderdiği için Ekim sonunda bıraktım. Uygulama, gönderi paylaşmanız ve arkadaşlarınızın paylaşımlarına anında açıp bakmanız için gün içinde sizi bildirim yağmuruna tutuyor.
  • BeReal, bu yaz Z ve Y kuşağı kullanıcılar arasında gerçekten ilgi görmeye başladığında, insanların uygulamayı kullanma biçiminde değişiklik fark ettim. Platforma daha fazla insan katıldıkça ve BeReal çevreleri büyüdükçe, bazı kullanıcılar günlerinin en önemli saatlerinde paylaşım yapmaya başladılar. İnsanların paylaşım yapmaya başlama şekliyle birlikte uygulama kendiliğinden cazibesini artırdı.
  • BeReal kullanmanın en bariz nedeni gün boyunca arkadaşların ne yaptığını görmek. Ancak bundan sıkılan kullanıcıların kalbini yeniden kazanmak isteyen uygulama “Anılar” özelliğini devreye soktu. Snapchat’e benzer şekilde BeReal, önceki gönderileri “Anılar” kısmına kaydediyor. Böyleye geriye dönüp bakıldığında kullanıcıların her gün ne yaptığını görmesi mümkün oluyor.
  • Uygulamayı özellikle “Anılar” için kullanmaya karar verenler, gönderilerini her gün hatırlamak istedikleri şeylere göre düzenleyebiliyor ve tüm bu anları tek bir yerde saklayabiliyor. Sonuç olarak BeReal, şu anda yılın başında ve ortasındaki kadar hızlı kullanıcı elde edemiyor olsa da kendini güncelleyerek modern çağın yeni günlük tutma biçimi olacak gibi görünüyor.

App Store Awards sonuçları açıklandı: İşte yılın kazananları…

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Haberler
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.