3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Haberler

Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?

İrem Alimoğlu
17 Mayıs 2025
2 dk okuma

Günümüzde ekonomik dalgalanmalar ve jeopolitik belirsizlikler, pazarlamacıları stratejilerini yeniden değerlendirmeye zorluyor. Peki, bu ortamda hangi pazarlama faaliyetleri erteleniyor ve markalar nasıl bir yol izliyor?

Son yıllarda küresel ölçekte reklam ve pazarlama dünyasının boğuştuğu en büyük sorunlardan biri “belirsizlik”… Bu durum, markaları ve ajansları temkinli olmaya ve bazı pazarlama faaliyetlerini rafa kaldırmaya itiyor.

Pazarlamacılar bekle-gör modunda

Pazarlama uzmanları ve ajans yöneticileri, sürekli bir sonraki jeopolitik değişimin ne zaman ve nasıl gerçekleşeceğini merak ediyor. Örneğin geçtiğimiz günlerde ABD ve Çin arasında geçici bir ateşkes sağlandı; ABD’nin Çin’e uyguladığı gümrük vergileri yüzde 145’ten yüzde 30’a düşürülürken, Çin de vergilerini yüzde 125’ten yüzde 10’a indirdi.

Bu olumlu bir gelişme olarak görülse de pazarlama uzmanları, ajans yöneticileri ve danışmanlar, mevcut belirsizlik ortamında pek bir şey değiştirmediğini belirtiyor. Pazarlamacılar halen “bekle ve gör” modunda ve riskli gördükleri pek çok reklam harcamasını şimdilik erteliyor. Hanson Dodge’un Yönetici Medya Direktörü Jeremy Whitt, “Planları tamamen iptal etmiyoruz ama şu anda hiçbir şeyi de ilerletmiyoruz” diyor.

Rafa kaldırılan pazarlama faaliyetleri

Markalar tarafından ertelenen spesifik taktikler değişse de ajans yöneticileri ve danışmanlar genellikle şu faaliyetlerin askıya alındığını belirtiyor:

  • Marka bilinirliği kampanyaları: Büyük marka kampanyaları ve yeni prodüksiyonlar (büyük reklam kampanyalarından marka stüdyoları ve markalı eğlence araçları oluşturmaya kadar her şey) erteleniyor.
  • Büyük ortaklıklar: Önemli ünlü anlaşmaları gibi büyük ortaklıklar, bazen yeni takvim yılına kadar ertelenebiliyor.
  • Yeni ürün lansmanları: Yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi de bekletiliyor.
  • Yeni medya kanallarının test edilmesi: Özellikle yeni platformların kullanımı veya deneysel girişimler askıya alınıyor.
  • Yeni pazarlara açılma: Hem yurt içinde hem de uluslararası pazarlara genişleme planları erteleniyor.

“Ya tüketici hazır değilse?”

Sorun sadece bütçeleri dondurmak değil. Pazarlamacılar büyük marka kampanyalarında ne söyleyeceklerini ve nasıl söyleyeceklerini bilmiyor. Metaforce’un Kurucu Ortağı Allen Adamson, “Dünya çok hızlı değişiyor. Şimdi bir kampanya başlatırsanız hedef kitleye ulaştığında, hedef kitle doğru ruh halinde olacak mı bilmem mümkün değil. Ajansların yaptığı, tüketicilerle nasıl iletişim kuracaklarını ve onlara nasıl hitap edeceklerini belirlemektir. Ama onlar tüm bu belirsizliklerle sağa sola savrulurken, ne söyleyeceğinizi bilmek imkansız” diyor.

Pazarlamacılar neye odaklanıyor?

Bu ortamda pazarlamacılar güvende kalmak için:

  • Performans pazarlamasına,
  • Sadakat programlarına,
  • Organik sosyal medya pazarlamasına odaklanıyorlar.

Açıkhava reklamcılığı öne çıkıyor

Dijital pazarlama ekosistemi reklama doymuş durumda. Bu nedenle pazarlamacılar, öne çıkmak için medya harcamalarını ve kanal karışımlarını çeşitlendirmeye çalışıyorlar. Out of Home Advertising Association of America’dan alınan son araştırmalara göre, açık hava reklamcılığı beş temel ürün kategorisinde farkındalığı artırabiliyor: Oturularak yemek yenen şık restoranlar, gayrimenkul, kişisel bakım ürünleri, alkolsüz içecekler ve iş ilanları.

Belirsizliğe rağmen ileriye bakış

Bu belirsizlik ortamında, pazarlamacılar için en önemli şey esnek kalmak ve hızlı adapte olabilmek. Her ne kadar büyük kampanyalar ve stratejik hamleler rafa kaldırılsa da etkili ROI sağlayan taktiksel çalışmalar devam ediyor.

Bir sonraki adım, kısa vadeli düşünme zorunluluğu ile uzun vadeli marka değeri arasındaki dengeyi sağlamak olmalı. Çünkü belirsizlik geçici bir durum ve sürdürülebilir marka başarısı için tutarlı ve stratejik bir yaklaşım her zaman gerekli.

Kaynak: Digiday

Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk

featured Pazarlamacılar
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Trend
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Marketing Türkiye
3 saat önce
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.