13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bayrak taşıyıcı markalar
Haberler

Bayrak taşıyıcı markalar

Nafizcan Önder
12 Nisan 2024
3 dk okuma

Biz ne zaman ki ülke sınırları dışında boy gösteriyorsak daha güçlü “biz” oluyoruz. Filenin Sultanları sahada, Aziz Sancar laboratuvarda, Nuri Bilge Ceylan Cannes’da başarılara koşarken hep birlikte “gurur” duyuyoruz. Biliyoruz ki onlar “bizim” bayrağımızı taşıyor. Ne zaman ki bu topraklarda doğan, üreten ve kökleri burada olan bir markamız sınırları aşsa benzer duygularla yine onları sahipleniyor, başarılarıyla gururlanıyoruz. Tam da bu noktadan referansla kapsamlı bir analiz ortaya koyuyor “Bayrak Taşıyan Markalar” araştırması. Türk toplumuna göre bizi başarıyla temsil eden markalar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’dan, iş dünyasının bu noktadaki görüşleri ise Kuantum Araştırma’dan geliyor…

Bayrağı taşıyanlar “gurur” veriyor

Bayrak taşıyıcı markalar

Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği araştırmada katılımcılara bayrak taşıyıcı markalardan önce “Türkiye’den çıkmış bir markanın yurt dışında da rekabet ediyor olması sizde nasıl bir duygu yaratıyor?” sorusu yöneltildiğinde yaklaşık her 2 kişiden 1’i “gurur” yanıtını veriyor. Tamamı pozitif duygulardan oluşan yanıtlarda “güzel”, “mutluluk”, “harika” ve “heyecan verici” diğer öne çıkan yanıtlar oluyor.

Akla ilk gelen Vestel

Bayrak taşıyıcı markalar

Sektör bağımsız olarak Türkiye’den çıkmış ve yurt dışında başarılı olmuş markalar dendiğinde akıllarına ilk gelen marka yüzde 17,5’le Vestel olurken Arçelik yüzde 17,3’le zirveyi yakından takip ediyor. Beko yüzde 13,7 ile üçüncü sırada yer alırken onu LC Waikiki (yüzde 12,8) ve Ülker (yüzde 11,3) izliyor. Bu noktada Vestel’in zihin payında yakaladığı başarısının ardında geçtiğimiz yıl Beyazıt Öztürk’le hayata geçirdiği ve kendisini İtalyancadan Fransızcaya, Japoncadan Almancaya farklı dillerde konuştuğunu gördüğümüz iletişim çalışmasına değinmeden geçmek olmaz…

Bayrağı en yükseğe çıkaran “Arçelik”!

Bayrak taşıyıcı markalar

Katılımcılara sektör bağımsız yurt dışına çıkmış ve en başarılı olmuş markalar sorulduğunda bu kez sıralama değişiyor ve zirveye Arçelik (yüzde 12) yerleşiyor. THY yüzde 11’le en başarılı bulunan ikinci marka olurken onu sırasıyla Vestel, Beko ve Ülker takip ediyor…

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından 8-9 Şubat 2024 tarihlerinde online olarak gerçekleştirilen “Bayrak Taşıyıcı Markalar Araştırması”na Türkiye temsili 1067 kişi katıldı. Araştırma yüzde 95 güven aralığında yüzde 3 hata payı ile gerçekleştirildi.

Ulusal gurur ve kopmayacak bağlar…

Bayrak taşıyıcı markalar
Ertan Aksoy Aksoy Araştırma Kurucusu

✓ İnsan psikolojisi gibi toplumsal psikoloji de sıklıkla etkilenmekte, sıklıkla değişmekte. Özellikle Türkiye gibi ekonomik ve siyasal iklimin her an değiştiği ülkelerde bu durum daha yaygın vaziyette.

✓ Türkiye’nin son 5-6 yılına baktığımızda ağır ekonomik koşullar ve çokça rastlanan siyasal çalkantılarla geçtiğini görüyoruz. Bu sorunlar arasında özellikle ekonomik koşulları ele aldığımızda toplum psikolojisinde de büyük bir etkiyle karşılaşıyoruz. O etki ekonomik kriz ile birlikte ulusal onurun zedelenmesi. Bu zedelenme hali tüm karar süreçlerini etkiliyor.

✓ Onuru zedelenmiş toplumlar bu tür süreçlerde kendine iyi gelecek olumlu gelişmeler ararlar. Böylesine zamanlar markalar için de büyük fırsatlar barındırır. Bu tür dönemlerde ulusal anlamda gurur verecek her marka tüketici ile geri gitmesi zor olan duygusal bağlar kurar. Tam o dönemdeyiz…

✓ Başta katma değerli üretim yapan teknoloji markaları olmak üzere tüm şirketlerin uluslararası alanda elde ettiği başarıları, olumlu gelişmeleri dinlemeye çok hazır bir tüketici grubu var. Bir tekstil firmasının başka bir ülkede açacağı bir mağaza bile ortalamanın çok üzerinde iyi hissettirme potansiyeline sahip.

Bayrak Taşıyıcı Markalar dosya dizisinin 2’inci bölümünde sektör bazlı olarak tüketicinin seçtiği Bayrak Taşıyıcı Markalar’a, 3’üncü bölümünde ise iş dünyasının bu konudaki seçimlerini mercek altına alacağız!

Marketing Türkiye Nisan sayısını okumak için TIKLAYIN

Byarak Taşıyıcı Markalar featured
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de "ucuz kahve" satışına başladı...
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de “ucuz kahve” satışına başladı…
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Haberler
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Sena Tufan
4 saat önce
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Sütaş, 50. yılını Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış Belgeseli ile kutluyor
Haberler
Sütaş, 50. yılını Cumhuriyet Dönemi Sütçülüğüne Bakış Belgeseli ile kutluyor
Sena Tufan
11 Kasım 2025
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.