16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Basın bülteni gönderim sayısı dramatik olarak düştü!
Haberler

Basın bülteni gönderim sayısı dramatik olarak düştü!

Marketing Türkiye
4 Ocak 2021
1 dk okuma

Basın bülteni gönderimi üzerinden ekonominin nabzını Basinodam.com tutmuş. Veri okumasını ise basın bülteni sayısı, içerik ve hedef kitle üzerinden yapmış:

  • 2020’nin ilk yarısında basın bülteni dağıtım sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38 oranında düşmüş.
  • Sektör ayrımı gözetmeksizin markaların medyaya servis ettiği basın bültenlerinin yüzde 62’si Covid-19 veya bağlantılı konularla ilgili olmuş.
  • Uzaktan eğitim, temassız ödeme, online tahsilat, çevrimiçi toplantı uygulamaları, uzaktan şirketi içi iletişim gibi konular da sırasıyla öne çıkmış.
  • Basın bülteni gönderimi yapılan kategoriler incelendiğinde ise “Sağlık” sektöründe faaliyet gösteren markaların medyaya gönderdiği basın bültenlerinin yüzde 78’i Covid-19 veya bağlantılı konulardaymış.
  • Diğer sektörlerde durum; Bilişim’de yüzde 67, Turizm’de yüzde 64, Perakende’de yüzde 54, Sanayi’de yüzde 53, Moda’da yüzde 41, Emlak’ta yüzde 39 ve Kamu-Belediye’de yüzde 18 oranında gerçekleşmiş.
  • En az basın bülteni Kültür Sanat ve Turizm kategorilerinde olmuş.
  • En fazla artış ise Bilişim ve Savunma kategorilerinde gerçekleşmiş.

Hangi sektörler kime, ne anlattı?

  • Eğitim sektöründe en fazla “uzaktan eğitim”, Bilişim sektöründe “çevrimiçi toplantı uygulamaları” ve “temassız hizmet yazılımları” ile ilgili basın bülteni dağıtımı yapılmış.
  • Ekonomi içerikli bültenlerde ise ihracatla ilgili olanlar ön plana çıkmış.
  • Firmalar bu dönemde yurt dışı tanıtımına ağırlık vererek hedef pazarlarına yönelik iletişim çalışmalarını 2019 yılına göre yüzde 40 artırmışlar.

Basın bültenlerinin amacı, bültenin öznesine ilişkin kamuoyuna bilgi vermek, verirken algıyı yönetmek yani enikonu PR çalışması yapmak. Eğer gönderi sayısı bu kadar düştüyse medya görünürlüğünün bundan böyle markalar için öncelik sırasının değiştiğini söylemek mümkün mü?

Gönderi içeriklerinden yola çıkarak, bazı sektörlerde işlerin iyi gittiğini söyleyebiliriz. Ancak turizm ve perakende gibi işleri sarpa saranların da kendilerini anlatmak için epey çaba gösterdiklerini görüyoruz. Yurtdışına yönelik basın bülteni gönderiminin giderek artması ise hem mecralar hem de PR ajansları açısından fırsat demek.

basın bülteni Basinodam bilişim Bilişim ve Savunma çevrimiçi toplantı uygulamaları Kültür Sanat ve Turizm moda perakende sağlık Sanayi temassız hizmet yazılımları Turizm uzaktan eğitim
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
Haberler
Piyasa değerinde tarihi gerileme: Apple 3 günde eridi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Haberler
Hepsiburada ve Hepsipay markalarının ajans konkurları sonuçlandı
Sena Tufan
6 Mayıs 2025
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
1 gün önce
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Haberler
Tüketicinin size ayırdığı 47 saniyeyi iyi değerlendirmenin 5 yolu!
Nafizcan Önder
13 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.