18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Basın bülteni gönderim sayısı dramatik olarak düştü!
Haberler

Basın bülteni gönderim sayısı dramatik olarak düştü!

Marketing Türkiye
4 Ocak 2021
1 dk okuma

Basın bülteni gönderimi üzerinden ekonominin nabzını Basinodam.com tutmuş. Veri okumasını ise basın bülteni sayısı, içerik ve hedef kitle üzerinden yapmış:

  • 2020’nin ilk yarısında basın bülteni dağıtım sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 38 oranında düşmüş.
  • Sektör ayrımı gözetmeksizin markaların medyaya servis ettiği basın bültenlerinin yüzde 62’si Covid-19 veya bağlantılı konularla ilgili olmuş.
  • Uzaktan eğitim, temassız ödeme, online tahsilat, çevrimiçi toplantı uygulamaları, uzaktan şirketi içi iletişim gibi konular da sırasıyla öne çıkmış.
  • Basın bülteni gönderimi yapılan kategoriler incelendiğinde ise “Sağlık” sektöründe faaliyet gösteren markaların medyaya gönderdiği basın bültenlerinin yüzde 78’i Covid-19 veya bağlantılı konulardaymış.
  • Diğer sektörlerde durum; Bilişim’de yüzde 67, Turizm’de yüzde 64, Perakende’de yüzde 54, Sanayi’de yüzde 53, Moda’da yüzde 41, Emlak’ta yüzde 39 ve Kamu-Belediye’de yüzde 18 oranında gerçekleşmiş.
  • En az basın bülteni Kültür Sanat ve Turizm kategorilerinde olmuş.
  • En fazla artış ise Bilişim ve Savunma kategorilerinde gerçekleşmiş.

Hangi sektörler kime, ne anlattı?

  • Eğitim sektöründe en fazla “uzaktan eğitim”, Bilişim sektöründe “çevrimiçi toplantı uygulamaları” ve “temassız hizmet yazılımları” ile ilgili basın bülteni dağıtımı yapılmış.
  • Ekonomi içerikli bültenlerde ise ihracatla ilgili olanlar ön plana çıkmış.
  • Firmalar bu dönemde yurt dışı tanıtımına ağırlık vererek hedef pazarlarına yönelik iletişim çalışmalarını 2019 yılına göre yüzde 40 artırmışlar.

Basın bültenlerinin amacı, bültenin öznesine ilişkin kamuoyuna bilgi vermek, verirken algıyı yönetmek yani enikonu PR çalışması yapmak. Eğer gönderi sayısı bu kadar düştüyse medya görünürlüğünün bundan böyle markalar için öncelik sırasının değiştiğini söylemek mümkün mü?

Gönderi içeriklerinden yola çıkarak, bazı sektörlerde işlerin iyi gittiğini söyleyebiliriz. Ancak turizm ve perakende gibi işleri sarpa saranların da kendilerini anlatmak için epey çaba gösterdiklerini görüyoruz. Yurtdışına yönelik basın bülteni gönderiminin giderek artması ise hem mecralar hem de PR ajansları açısından fırsat demek.

basın bülteni Basinodam bilişim Bilişim ve Savunma çevrimiçi toplantı uygulamaları Kültür Sanat ve Turizm moda perakende sağlık Sanayi temassız hizmet yazılımları Turizm uzaktan eğitim
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
4 hafta önce
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Haberler
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.